ایلام از بوی شهیدان عطرآگین می‌شود/ تشییع پیکرهای مطهر 6 شهید گمنام؛ فردا

ایلام از بوی شهیدان عطرآگین می‌شود/ تشییع پیکرهای مطهر 6 شهید گمنام؛ فردا

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام با بیان اینکه پیکر مطهر 6 شهید گمنام فردا در ایلام تشییع می‌شود، گفت: بیش از 400 نقطه یادمانی در سطح استان شناسایی شده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ «محمدرضا شرف‌بیانی» در نشست خبری اظهار کرد: استان ایلام فردا میزبان پیکر مطهر 6 شهید گمنام است که بعد از تشییع توسط مردم در 3 نقطه از استان تدفین خواهند شد.

وی با بیان اینکه این شهدا در عملیات‌های «بدر» در شرق رودخانه دجله، «محرم» در شرهانی و «کربلای 4» به شهادت رسیده‌اند، افزود: پیکر شهدای گمنام در دانشگاه علوم پزشکی ایلام، شهر چوار و شهر مورموری آبدانان تشییع و دفن خواهند شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه فردا نهم اسفند ماه مراسم استقبال از پیکر مطهر شهدا در فرودگاه ایلام با حضور مسئولان استان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: تشییع پیکر شهدا روز سه‌شنبه از میدان شهدا تا درب سپاه ناحیه ایلام انجام خواهد شد که متناسب با ایام فاطمیه برنامه‌های جانبی نیز در نظر گرفته شده است.

شرف‌بیانی با تاکید مراسم شبی با شهدا در برخی از مساجد ایلام برگزار خواهد شد، تصریح کرد: تشییع و تدفین شهدا در شهر چوار و مورموری آبدانان روز چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد و در دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام نیز تشییع و خاکشپاری شهدای گمنام روز شنبه 14 اسفند برگزار می‌شود.

وی به وجود 8 یادمان ملی، 18 یادمان استانی و 26 یادمان شهدای گمنام در استان ایلام اشاره و عنوان کرد: اگر بخواهیم نسل آینده با فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت‌‎های رزمندگان در دوران دفاع مقدس آشنا باشد باید اسناد لازم را تدوین کرده و به نسل آینده منتقل کنیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با تاکید بر اینکه در حال تدوین اسناد دفاع مقدس در قالب‌های مختلف هستیم، عنوان کرد: بحث تاریخ شفاهی دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه‌های ماست که از ضرورت‌های بهره‌مند شدن نسل آینده از آثار و برکات دفاع مقدس است.

شرف‌بیانی نشر کتاب در حوزه دفاع مقدس را از دیگر وظایف بنیاد حفظ آثار اعلام و اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ما باید سالانه 30 عنوان کتاب را در این حوزه به چاپ برسانیم که در سال جاری 7 عنوان کتاب در استان ایلام به چاپ رسیده و 15 عنوان دیگر نیز در دست چاپ است.

وی با بیان اینکه 450 نقطه یادمانی در سطح استان شناسایی شده است، اضافه کرد: ما به دنبال تدوین اطلس دفاع مقدس استان هستیم.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها