بالگرد هلال احمر در شیراز نیازمند آشیانه است

بالگرد هلال احمر در شیراز نیازمند آشیانه است

فیض‌الله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با توجه به تنوع و تعداد بالای حوادث در استان فارس برخورداری از آشیانه بالگرد اختصاصی برای هلال احمر استان مهم‌ترین موضوعی است که مسئولان امر باید برای برطرف کردن این نقیصه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

جعفری هزینه نگهداری یک بالگرد را بسیار گران دانست و گفت: تنها استارت اولیه یک بالگر برای انجام ماموریت امدادی پنج میلیون تومان هزینه دارد که برای یک ماموریت یک ساعته کمتر از 17 میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه اورژانس هوایی تسهیل کننده امدادرسانی در مسیرهای صعب‌العبور یا شرایط دشوار است بیان کرد: با همکاری مناسبی که بین دانشگاه علوم پزشکی شیراز و هلال احمر وجود دارد، فعالیت اورژانس هوایی استان توانسته در موارد ضروری خدمات قابل توجهی به مصدومان ارائه دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: با توجه به تمام تلاش‌های نیروهای امدادی هلال احمر، هنوز افرادی هستند که فعالیت جمعیت هلال احمر را تنها با توزیع چادر می‌شناسند واین موضوع سبب شده فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در بین مردم کمرنگ باشد.

جعفری مشارکت نیروهای مردمی را در امر پیشگیری از وقوع حادثه غیرطبیعی و همچنین نحوه کمک‌رسانی در بلایای طبیعی را تاثیرگذار دانست و گفت: مشارکت‌های مردمی در کلاس‌های آموزشی امداد و نجات مهم‌ترین موضوعی است که آموزش دیدگان می‌توانند در وقوع یک حادثه به کمک نیروهای امدادی بشتابند و کمک‌های انسان دوستانه خود را انجام دهند.

جعفری با اشاره به اینکه با اجرای طرح خادم در استان تلاش داریم تمام اقشار جامعه را به آموزش‌های امداد نجات فرا بخوانیم تصریح کرد: از آنجایی که جامه هدف این طرح خانواده‌ها هستند امیدواریم با حضور آنان در کلاس‌های آموزشی اطلاعات افراد را ارتقا دهیم.

جعفری تغییر رفتار خانواده‌ها برای آمادگی در برابر حوادث، مهم‌ترین هدف اجرای این طرح دانست و بیان کرد: تسهیل‌گران این طرح با مراجعه به درب منازل اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و با تغییر الگوی رفتار در بین خانواده‌ها می‌کوشند آنان را در برابر وقوع هر گونه حادثه آماده کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس با اعلام اینکه بر اساس مرکز آمار جمعیت هلال احمر استان تا سال 91 بیش از 8.3 درصد جامعه هدف هلال احمر نسبت به آموزش‌های هلال احمر مطلع بودند افزود: در سال 94 با تلاش نیروهای آموزشی سطح آگاهی افراد افزایشیافت و این آمار به 9.8 درصد افزایش یافت.

وی بیان کرد: مرحله نخست این طرح با همکاری مربیان هلال احمر در 12 مرحله مختلف برای 3200 خانواده در حال اجرا است که بعد از اتمام آن ارزیابی این طرح انجام می‌شود.

مدیرعامل هلال احمر فارس همچنین به فعالیت تیم واکنش سریع اشاره و تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی استان که سالانه انواع حادثه‌های طبیعی وغیر طبیعی در استان رخ می‌دهد تیم‌ واکنش سریع می‌توانند در کمترین زمان ممکن اقدامات امداد و نجات را برای مصدومان حادثه انجام دهند.

جعفری با بیان اینکه در حادثه اخیر واژگونی اتوبوس «سربازان 05 کرمان» در گردنه نی‌ریز تیم واکنش سریع توانست با همکاری تیم اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مصدومان را از مرگ حتمی نجات دهد وتعداد کشته شدگان را کاهش دهد افزود: این تیم به دنبال اقدامات بشردوستانه با هدف تکریم انسان‌ها و کمک‌رسانی به موقع و بهبود زندگی انسان‌هاست که ساختارهای متناسبی در رابطه با انواع ماموریت‌ها در هلال احمر تشکیل شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها