منتجب‌نیا: تخریب دولت به اشکال مختلف شدت یافته است

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی با اشاره به تحریف سخنان رئیس‌جمهور در خوزستان توسط برخی رسانه‌ها گفت:‌ این رسانه‌ها با این اقدام در امانت خیانت کرده و صحبت‌های رئیس‌جمهور را تحریف کرده‌اند.حجت‌الاسلا...

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی با اشاره به تحریف سخنان رئیس‌جمهور در خوزستان توسط برخی رسانه‌ها گفت:‌ این رسانه‌ها با این اقدام در امانت خیانت کرده و صحبت‌های رئیس‌جمهور را تحریف کرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه قانون مطبوعات مشخص کرده که رسانه‌ها موظف‌اند که در رابطه با سخنان هر فردی امانتداری کنند و اگر این اتفاق رخ نداد گوینده یا ذی نفع حق دارد که اعتراض کند، اظهار کرد: این مسئله در مورد مسئولان بلند پایه همچون رهبری یا رئیس‌جمهور اهمیت بیشتری دارد زیرا این افراد سمت های ملی و عمومی دارند و اگر تحریفی در بیان اظهارات آنها صورت گیرد در واقع نه به یک شخص بلکه به یک ملت ظلم شده است و باید طبق قانون با این رسانه‌ها برخورد شود.

وی افزود:‌ قانون مجازات اسلامی نسبت به توهین و تخریب مقامات از جمله رهبری و رئیس‌جمهور مجازاتی را در نظر گرفته و این به دلیل اهمیت جایگاه و منسب رهبری و رئیس‌جمهور است. علاوه بر این رسانه‌ها باید حداقل اخلاق اسلامی و انسانی یعنی امانت داری را رعایت کند. اگر رسانه‌ای در نقل گفتار مسئولان تحریفی کند در واقع در امانت خیانت کرده است. خود من با برخی رسانه‌ها هیچگاه مصاحبه نمی‌کنم چون مشاهده کرده‌ام که آن‌ها اظهارات من را تحریف و تقطیع کردند.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات شاهدیم که تخریب دولت و رئیس‌جمهور به اشکال مختلفی شدت یافته است تصریح کرد: عده‌ای با توهین و تخریب به رئیس‌جمهور می‌خواهند افکار عمومی را نسبت به وی مشوش کنند تا در انتخابات 96 به پیروزی برسند که این اقدام بسیار زشت و ناپسند است که انسان بخواهد به وسیله توهین و تخریب دیگران به مقاصد سیاسی به اهداف خود برسد.

وی ادامه داد: من وقتی این اقدامات را می بینم به یاد آیه شریفه سوریه حجرات می افتم که خداوند می فرمایند آیا از شما کسی هست که گوشت مردار دیگران را بخورد؟ مفسران گفته‌اند این آیه می‌خواهد بیان کند که عده‌ای با کشتن دیگران می‌خواهند خودشان زنده بمانند و به تعبیر امروزی عده‌ای با تخریب دیگران دنبال توجیه خود هستند.

منتجب نیا در ادامه گفت:‌ حتی اگر مقدس‌ترین هدف انتخاب شود نباید از این راه که این افراد می‌روند استفاده شود این افراد و رسانه‌ها می‌توانند از طریق معقول وارد شوند، نقد سازنده کرده و برنامه های خود را اعلام کنند. در دولت قبلی کمترین انتقاد با شکایات متعدد دولت یا هواداران او مواجه می شد و کسی جرات نداشت به دولت قبلی انتقاد کند. وقتی کسی هم انتقاد می‌کرد صدای رسانه‌های حامی دولت قبلی بلند می شد اما همین رسانه‌ها به راحتی به دولت یازدهم توهین می‌کنند. این در واقع سیاست یک بام و دو هوای این رسانه‌ها است.

وی در پایان با بیان اینکه این اقدامات موجب آلوده شدن فضای سیاسی و حتی رسانه‌ها می‌شود و دیگر کسی رسانه‌های توهین کننده را مطالعه نخواهد کرد، گفت: امیدواریم این رسانه‌ها دست از این کارها برداشته و اخلاق اسلامی را رعایت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها