آبرسانی روستایی، نقطه عطف عملکرد وزارت نیرو

آبرسانی روستایی، نقطه عطف عملکرد وزارت نیرو

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با توجه به اینکه هم در بودجه سال ۹۶ و هم در اعتبارات صندوق توسعه ملی به موضوع آبرسانی روستایی توجه شده است، به نظر می‌رسد که نقطه عطف آبرسانی روستایی که در سال ۱۳۹۵ آغاز شد، در سال ۹۶ تکمیل شود.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا جانباز امروز در حاشیه هشتمین گردهمایی مشترک ایران و ایالت «نوردراین وستفالن» آلمان در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای آبرسانی روستاهای بالای ۲۰ خانوار اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که اگر روال کار به شکل فعلی پیش برود، تا دو، سه سال آینده شاهد تکمیل این طرح باشیم

وی تصریح کرد: این طرح بدین معنا نیست که روستاهایی وجود دارند که فاقد آب باشند بلکه این روستاها به شبکه‌های مدرن آبی متصل نشده‌اند که البته در دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به موضوع آبرسانی روستایی شده. بر همین اساس اعتباراتی که به بخش روستایی طی سه سال اخیر اختصاص یافت، به معنای واقعی بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به لزوم انتقال تکنولوژی از کشورهای پیشرفته در حوزه آبی به ایران گفت: طی سال‌های گذشته توانسته‌ایم با کشورهای بنام دنیا در زمینه آبی ارتباطات خوبی را برقرار کنیم. به طور مثال تاکنون ارتباطات مثمرثمری با ژاپن، کره‌جنوبی، ایتالیا، اسپانیا و آلمان در حوزه آب برقرار شده است.

وی وظیفه اصلی شرکت آب و فاضلاب کشور را حمایت از بخش خصوصی ایرانی دانست و افزود: هدف این است که با حمایت شرکت‌های خصوصی و ارتباط دادن این شرکت‌ها با شرکت‌های خارجی بتوانیم علاوه بر جذب سرمایه نسبت به انتقال تکنولوژی نیز گام‌های موثری برداریم.

وی یکی از مشکلات اصلی صنعت آب کشور را تامین سرمایه تلقی واظهار کرد: بر اساس اینکه آخرین قراردادهای تراز بین‌المللی در زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تدوین و ابلاغ شده است، به نظر می‌رسد که در شرایط فعلی زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه آب به طور کامل فراهم شده لذا امیدواریم که با این اقدامات بتوانیم شاهد تاثیرات مثبت در بخش آب باشیم.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها