همایش فاطمی با حضور مبلغه‌های همدان و اساتید حوزوی برگزار شد

همایش فاطمی با حضور مبلغه‌های همدان و اساتید حوزوی برگزار شد

رئیس حوزه علمیه خواهران غرب کشور ظهر امروز در همایش مبلغه‌های همدان که با محوریت بصیرت افزایی فاطمی در سالن انصار سپاه برگزار شد اظهار داشت: در زمان حاضر نیز می‌توان سبک زندگی دینی و اسلامی داشت.

حجت‌الاسلام حسن فاضلیان گفت: در مسیر ولایتمداری با الهام‌گیری از سیره حضرت زهرا (س) بصیرت، دشمن‌شناسی و مقاومت حضرت را الگوی خود قرار دهیم.

وی بیان کرد: ولایت محوری فاطمی(س) دارای زمینه‌ها و ستون‌های محکمی از جمله بصیرت، دشمن‌شناسی و مقاومت است که بصیرت می‌تواند به‌عنوان راهکاری برای شناخت و آگاهی عمیق از جریانات و اتفاقات، درک صحیح و تشخیص بین حق و باطل پایه‌های محکم ولایت محوری قرار بگیرد.

فاضلیان عنوان کرد: الگوگیری از سبک زندگی اسلامی و به ویژه سبک زندگی فاطمی(س) در تمام ابعاد زندگی همچون ابعاد فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره برای همه مسلمانان است و در این راستا به ویژه بانوان باید در تمام این عرصه‌ها و علاوه بر آن در خانه‌داری، تربیت فرزند و در اجتماع بودن پیرو حضرت زهرا(س) باشند.

وی با بیان اینکه حضرت صدیقه کبری(س) نسبت به فرزندان، بهترین مدیریت مادرانه را نشان دادند، گفت: در عرصه سیاست و اجتماع نیز ایشان هر جا که لازم بود ورود یافتند.

فاضلیان تصریح کرد: ابن حدید می گوید هر کس این خطبه تکاثر را بخواند باید به آن سجده کند. کلام علی کلام خداست و از خدا جدا نیست. پس باید توجه شیعه و شما طلاب به نهج البلاغه هر روز بیش از پیش باشد و جان کلام اینکه خطبه فاطمه زهرا(س)کم از خطبه علی(ع) نیست و می‌توان گفت شأن فاطمه و خطبه فدکیه به قدری والاست که به خطبه فدکیه نیز باید سجده کرد.

رئیس حوزه علمیه خواهران غرب کشور بیان کرد: در مسیر ولایتمداری با الهام‌گیری از سیره حضرت زهرا (س) بصیرت، دشمن‌شناسی و مقاومت حضرت را الگوی خود قرار دهیم.

در این همایش ضمن اجرای سرود گروه بین المللی منتظران المهدی از مریانج از طلبه‌های برتر و مبلغه‌های همدان در سطح استان تجلیل شد.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها