بارندگی در استان گلستان ۴۸ درصد افزایش یافت

بارندگی در استان گلستان ۴۸ درصد افزایش یافت

نوربخش داداشی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میانگین بارش ایستگاه‌های هواشناسی استان در بهمن ماه برابر 87.7 میلیمتر بوده که نسبت به بلند مدت و مدت مشابه سال قبل به ترتیب به میزان 48 و 34 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: بیشترین میزان افزایش مربوط به شهرستان مراوه‌تپه است که 78 درصد نسبت به میانگین بلندمدت و 30 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان تصریح کرد: با وجود بارندگی‌های مناسب در بهمن ماه سال‌جاری نسبت به متوسط بلندمدت، کمبود بارش‌ها جبران نشده است.

داداشی اظهار کرد: متوسط بارش ایستگاه‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون برابر 229 میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 و نسبت به میانگین بلندمدت 18 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: با وجود بارش‌های مناسب در بهمن ماه، هنوز کمبود بارش در استان نسبت به متوسط بلند مدت جبران نشده و بیشترین کاهش بارش مربوط به بندرگز، بندرترکمن، علی‌آبادکتول و فرودگاه گرگان است که به ترتیب 41، 34، 27 و 25 درصد نسبت به بلندمدت کاهش داشته‌اند.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: میانگین دمای ایستگاه‌های هواشناسی استان در بهمن ماه امسال برابر با 6.4 درجه سانتیگراد بوده که نسبت به بلندمدت و مدت مشابه سال قبل به ترتیب 2 و 1.8 درجه کاهش و بیشترین کاهش دما مربوط به مراوه‌تپه است که به ترتیب 2.7 و 2.9 درجه نسبت به متوسط بلندمدت و مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و میانگین حداقل مطلق دمای ایستگاه‌های استان 1.6 درجه سانتیگراد زیر صفر و کمترین دما مربوط به مراوه تپه به میزان 3.7- درجه است.

داداشی درباره تحلیل تبخیر، رطوبت نسبی و ساعات آفتابی بهمن ماه نیز گفت: میانگین مجموع تبخیر ایستگاه‌های هواشناسی استان در بهمن امسال برابر 32.2 میلیمتر است که نسبت به بلند مدت 23 درصد کاهش و بیشترین کاهش مربوط به فرودگاه گرگان بوده که 36 درصد نسبت به متوسط بلندمدت و 39 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش را نشان میدهد.

وی افزود: میانگین رطوبت نسبی ایستگاه‌های هواشناسی استان در بهمن ماه امسال برابر 78 درصد بوده که نسبت به دوره آماری 3 و نسبت به سال قبل یک درصد کاهش داشته و بیشترین کاهش مربوط به مراوه‌تپه است که 7 درصد کاهش نسبت به بلندمدت را نشان می‌دهد.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها