اروپایی‌ها از ایرانی‌ها پیشی گرفتند

اروپایی‌ها از ایرانی‌ها پیشی گرفتند

امیرهومن کاظمی به بیان وضعیت طب سنتی و مکمل و طب تلفیقی در کشورهای مختلف دنیا و سیاست‌های سازمان جهانی بهداشت در این زمینه اظهار داشت: امروزه همه کشورهای پیشرفته دنیا در حال قانون‌گذاری برای استفاده از ظرفیت‌های طب سنتی و مکمل در کنار طب رایج هستند و در بسیاری کشورهای پیشرفته اروپایی، خدمات طب سنتی و مکمل در کنار طب رایج ارائه می‌شود و پوشش بیمه‌ای هم برای آنها وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه طب سنتی و مکمل و طب تلفیقی می‌تواند یکی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های سیستم سلامت کشور ما باشد که هم علمی و هم اقتصادی است، افزود: در کشور ما این قابلیت وجود دارد که یکی از پیشگامان ارائه خدمات طب سنتی و مکمل و طب تلفیقی در دنیا باشیم و می‌توانیم در این زمینه، به تمام کشورها به‌ویژه کشورهای همسایه، در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و درمانی، خدمات ارائه کنیم.

همچنین آرمان زرگران - مسئول کمیته ثبت ملی و بین‌المللی مولفه‌های طب ایرانی در یونسکو در دفتر طب سنتی نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت رشته داروسازی سنتی در ایران پرداخت و گفت: در ایران، رشته داروسازی سنتی، یک رشته دانشگاهی است که با فارماکوگنوزی و دیگر رشته‌های گیاهان دارویی تفاوت دارد.

وی با تاکید بر اینکه این رشته کاملاً منطبق با اصول علمی علم داروسازی است، افزود: در رشته داروسازی سنتی، تمام اصول علمی موجود در علم داروسازی که برای تولید دارو به کار می‌رود، رعایت می‌شود.

گفتنی است، در نشست تخصصی طب سنتی و گیاهان دارویی در دومین کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی، دکتر محمدباقر رضایی، رییس هیات‌مدیره انجمن علمی گیاهان دارویی و معاون وزیر بهداشت اندونزی و قائم‌مقام وزیر بهداشت نیجر نیز حضور داشتند.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها