چیزهای جالبی که جنس مخالف را مثل آهنربا جذب می کند

چه افرادی جذابتر هستند؟ زنان بلوند چشم آبی و مردان بامو‌های تیره و ته ریش؟ شاید! اما معیار‌های دیگری هم هستند که این قدر بدیهی نیستند.

چیزهای جالبی که جنس مخالف را مثل آهنربا جذب می کند

دانشمندان کشور‌های مختلف دائما در حال تحقیق هستند تا بفهمند و مردان و زنان چه چیزی را در یکدیگر دمی‌پسندند. در این مطلب شما را از این چیز‌ها آگاه می‌کنیم.

حالت صورت


دانشمندان در سال ۲۰۱۱ روی حالات صورتی که جنس مخالف را جذب می‌کند، تحقیق کردند. بیش از ۱۰۰۰ نفر در این تحقیق شرکت کردند. به هرکس تصاویری از افراد با احساسات کاملا مختلف نشان داده شد. آن‌ها دریافتند که مردان جذب زنان شادی می‌شوند که لبخند می‌زنند و چشمان خوشحالی دارند وزنان مردانی با چهره‌های مغرور را دوست دارند. دانشمندان دریافتند که این نتایج مطابق با هنجار‌های فرهنگی و تکاملی است.

زبان بدن فعال


دانشمندان در سال ۲۰۱۶ دریافتند که هم زنان و هم مردان، کسانی را انتخاب می‌کنند که زبان بدن فعالی دارند.

بو


هم بوی بدن و هم عطر فرد می‌تواند دیگران را جذب یا دفع کند. با وجود اینکه بوی سیر جو رمانتیک را از بین می‌برد، برای مردان می‌تواند مفید باشد. دانشمندان دریافتند که زنان جذب بوی مردانی می‌شود که سیر خورده اند. اما مردان از بوی غذا‌های خوشمزه مثل دونات و پاپ کورن لذت می‌برند؛ بنابراین دخترانی که می‌خواهند جذاب باشند باید عطر‌هایی انتخاب کنند که بوی شیرین دارند.

شباهت به والدین جنس مخالف


دانشمندان بریتانیایی دریافتند که زنان اغلب جذب مردانی می‌شوند که رنگ چشم پدرشان را دارند. این در مورد مردان هم صدق می‌کند: آن‌ها اغلب زنانی را انتخاب می‌کنند که شبیه مادرشان هستند. البته این قانون همیشه جواب نمی‌دهد. اما افرادی که این شباهت‌ها را دارند شانس رابطه موفق‌تری دارند.

مو


مردان اغلب جذب زنانی می‌شوند که موی بلند دارند. این به دلیل تکامل است. چون زنی که موی بلند داشته باشد، سریع رشد می‌کند، پس احتمالا سالم است و می‌تواند بچه داشته باشد. اما زنان درمورد موی مردان سلیقه‌ای عمل می‌کنند. برخی مردان موبلند و برخی موکوتاه را دوست دارند؛ و نظرشان ممکن است تغییر کند.

جذابیت تقریبا برابر


اغلب زوج‌هایی را می‌بینید که یکی از آن‌ها جذابتر از دیگری است؟ باور کنید یا نه، این زیاد اتفاق نمی‌افتد. دانشمندان دریافتند که هم مردان و هم زنان کسی را انتخاب می‌کند که از نظر جذابیت تا حد زیادی شبیه خودشان باشد. اما کسانی که جذابترند سختگیر ترند. آن‌ها زمان زیادی را به دنبال شریک جذاب می‌گردند و این کار را ناخودآگاه انجام می‌دهند.

نوع دوستی


نوع دوستی چیز دیگری است که زنان و مردان را جذب می‌کند. دانشمندان فکر می‌کنند که این ویژگی ژنتیکی است. این رفتار نشان می‌دهد که شخص پدر یا مادر خوبی خواهد شد.

اندازه کفش


بیشتر مردان دنیا، زنان کوچکتر را دوست دارند؛ بنابراین کفش کوچک آن‌ها را جذب می‌کند. اما برای زنان فرق چندانی ندارد و این بستگی به هدفشان دارد. افراد همیشه سعی می کنند بهترین شریک را پیدا کنند. بنابراین اگرچه مردان جذاب و قدبلند برای زنان ابتدا جذاب هستند. اما برای رابطه بلندمدت مهم است که مرد از زن مراقبت کند و رابطه پایداری داشته باشد. و به گفته زنان، مردانی که قد متوسط و کفش‌های کوچکتر دارند این نقش را بهتر از سایر

منبع: برترین ها

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها