طرح نذر خون فاطمی در خراسان‌رضوی اجرا می‌شود‌

طرح نذر خون فاطمی در خراسان‌رضوی اجرا می‌شود‌

حمیدرضا اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: طرح نذر خون فاطمی از سالروز شهادت مظلومانه تا سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) از 12 تا 29 اسفند ماه و به مدت 18 روز در پایگاه‌های اهدای خون و مراکز خون‌گیری خراسان رضوی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به کاهش اخیر ذخایر انواع فرآورده‌های خونی استان افزود: در راستای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به بیماران نیازمند خون از همه مردم نیکوکار دعوت می‌شود تا با مراجعه به پایگاه‌های معین شده و اهدای خون خود به کمک بیماران نیازمند بشتابند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با تأکید براینکه نیاز به خون همیشگی است، بیان کرد: در حال حاضر نیازمند همه گروه‌های خونی هستیم و از داوطلبان ایثارگر اهدای خون درخواست داریم تا اهدای خون را منوط بر مناسبت‌ها، از جمله شب‌های قدر نکنند و با مراجعه در طول ایام سال نسبت به این اقدام خداپسندانه اهتمام ورزند.

اسلامی گفت: پایگاه‌های اهدای خون و مراکز خون‌گیری خراسان‌رضوی در این مدت صبح و عصر از ساعت 8 تا 13 و 15 تا 18 آماده پذیرش داوطلبان مومن و ایثارگر اهدای خون خواهند بود و از اهداکنندگان درخواست داریم که در زمان مراجعه کارت ملی خود را به همراه داشته باشند، چراکه خون‌گیری بدون همراه داشتن این کارت امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی بیان کرد: خانواده‌ها جوانان را به سمت اهدای خون ببرند که فرهنگ چهارشنبه‌سوری به فرهنگ اهدای خون تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در چهارشنبه‌سوری امسال با شعار سرخی من از تو با اهدای خونمان به همنوعان خود یاری می‌رسانیم، گفت: یکی از روزهای اجرای طرح نذر خون فاطمی مصادف با شب چهارشنبه آخر سال است و باید با تلاش جمعی کاری کنیم که در شب چهارشنبه‌سوری که متأسفانه تبدیل به چهارشنبه‌سوزی شده شاهد اتفاقات تلخ نبوده و حتی اقدام به فرهنگ‌سازی‌های مثبت کنیم و شعار سرخی من از تو را در این شب نهادینه کرده و به‌جای خلق حوادث دلخراش در اقدامی خداپسندانه خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کنیم.

اسلامی تأکید کرد: این اقدام با هدفی انسان‌دوستانه و به پاس قدردانی از زحمات بی‌شائبه و شبانه‌روزی آتش‌نشانان خدوم، پرتلاش و فداکار کشورمان به‌ویژه شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو صورت گرفته و امیدواریم که این عادات تهدیدآمیز تبدیل به فرصت شده و بتوانیم با مشارکت جمعی و همگانی گامی مؤثر در ایجاد فرهنگی نو و غنی برداریم و با اهدای خون در روزهای پایانی آخر سال لبخند سلامتی را بر لب‌های بیماران بنشانیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی عنوان کرد: طرح نذر خون فاطمی در پایگاه‌های اهدای خون مشهد، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و سبزوار و مراکز خونگیری تربت‌جام، خواف، درگز، کاشمر و قوچان اجرا می‌شود و برای مکان‌هایی هم که فاقد پایگاه و مرکز ثابت هستند هم پایگاه‌ها و مراکز سیار در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها