عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و‌ گو با خبرفوری:

علت غیبت ایران در نشست استانبول شیطنت ترک ها بود/ مواضع روس ها در قبال ایران فرقی نکرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: علت عدم حضور ایران در نشست استانبول شیطنت مقامات ترکیه در دعوت نکردن ایران بود.

علت غیبت ایران در نشست استانبول شیطنت ترک ها بود/ مواضع روس ها در قبال ایران فرقی نکرده است

مرتضی صفاری نطنزی در گفت و‌ گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اینکه علت عدم حضور ایران در نشست چهارجانبه استانبول که به منظور حل بحران‌ سوریه برگزار شد اظهار کرد: این اجلاس در واقع یک نشست اروپایی بود که موضوعات مختلفی از جمله حل بحران سوریه در دستور کار آن قرار داشت.

وی افزود: در این نشست اگرچه درباره صلح در سوریه و راه های دست یابی به آن مباحثی مطرح شد ولی هیچ نتیجه و پیامدی را در بر نداشت از این رو به صراحت می توان گفت که اجلاس استانبول در موضوع سوریه بی نتیجه بود و تغییری را در وضعیت این کشور ایجاد نکرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسائل مطرح شده در این اجلاس توسط اردوغان به ایران منتقل خواهد شد تصریح کرد: در ماجرای برگزاری نشست استانبول از منظر بنده ترک ها در عدم دعوت از ایران شیطنت کردند که قطعا این موضوع از چشم وزارت خارجه کشورمان مخففی نمی ماند.

صفاری نطنزی خاطرنشان کرد: در این نشست هیچ تصمیمی درباره وضعیت سوریه اتخاذ نشد روندی که به خوبی نشان دهنده نقش موثر ایران در حل بحران سوریه است.

وی با اشاره به اینکه خود سوری ها هم در این نشست حضور نداشتند تاکید کرد: علی رغم اینکه برخی از رسانه ها عمدتا از نوع خارجی درصدد هستند تا از تغییر مواضع روس ها علیه ایران مکررا سخن بگویند چنین چیزی صحت ندارد و‌ منافع دوجانبه دو کشور براساس اصول و قواعدی که وجود دارد در حال تحقق است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران همیشه جز کشورهایی بوده است که در روابط بین المللی بر حفظ حقوقش تاکید فراوان دارد از این هیچ کشور نمی تواند در جهت ضربه زدن و یا به اصطلاح دور زدن ایران اقدامی انجام دهد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ابوالقاسم
    0

    احسنت،احسنت احسنت جناب صفار نطنزی، درود،درود،درود بر کشور دوست وبرادر روسیه وای،وای،وای بر کشور شیطنت ترک و ایران دور زن،

  • ذوالقرنین
    0

    مردم سوریه وعراق ولبنان وحتی فلسطین ارزشی برای ایران قائل نیستند وحرفهای شما مایه شرمندگی است که هشتاد میلیون رو به مسخره گرفتی شرف دارید مملکت ایران رو اباد کنید نوکری روسها تا کی خجالت بکشید

  • سلام
    0

    بدترین وضعیفترین سیاست خارجی تاریخ مربوط به مسئولان ماست..خودشونو به کشورهای درپیت نزدیک میکنن واون کشورها در بزنگاه های حساس زیرشونو خالی میکنن...اون از فلسطین که هر موضعی که اعراب ضد ایران دارن رو همراهی میکنه این از عراق و شک نداشته باشید سوریه و یمن آرام که بشن سود ومنفعت آنها میره سمت دیگر کشورها وما با هزینه های میلیارد دلاری تو این کشورها و شهدای بی شمار بی کلاه خواهیم ماند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها