"نگرانی شدید" آمریکا از تعیین آینده تایوان

در میانه تجدید تنش‌های میان چین و تایوان، یک دیپلمات ارشد آمریکایی اظهار کرد، اقدام برای تعیین آینده تایوان از طریق

"نگرانی شدید" آمریکا از تعیین آینده تایوان

واشنگتن با تایوان روابط دیپلماتیک ندارد اما تامین‌کننده اصلی تسلیحات آن و قدرتمندترین حامی بین‌المللی آن است.

تسای اینگ‌ ون، رییس جمهور جزیره خود مختار تایوان ماه جاری میلادی متعهد شد که امنیت ملی را افزایش دهد و افزود، دولت او تسلیم اقدامات چین نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برنت کریستنسن، مدیر سفارت دوفاکتوی آمریکا در تایوان به خبرنگاران گفت: هرگونه اقدام برای تعیین آینده تایوان به جز از طریق راه‌های صلح‌آمیز، نگرانی شدید آمریکا را در پی خواهد داشت.

چین هیچ‌گاه به کارگیری زور برای تحت کنترل قرار دادن تایوان را رد نکرده و همچنین فشار نظامی و دیپلماتیک خود را بر تایوان افزایش داده است.

کریستنسن افزود، تاسیس دفتر نمایندگی 256 میلیون دلاری جدید آمریکا در تایوان "نشانه‌ای مهم" از شراکت واشنگتن و این جزیره است و آمریکا به حمایت از "نقش مستقل" تایوان در جامعه بین‌المللی ادامه می‌دهد.

آمریکا چندی پیش به رغم مخالفت‌های چین، دو ناو خود را به تنگه تایوان فرستاد. این دومین عملیاتی از این دست ایت که آمریکا در سال جاری میلادی صورت داده است.

در همین حال یک سخنگوی "اداره امور تایوان" در چین اظهار کرد، مساله تایوان به حاکمیت چین و تمامیت ارضی آن مربوط است.

این سخنگو مدت کوتاهی پیش از اظهارات کریستنسن در نشستی خبری اظهار کرد: قطعا با هرگونه تبادلات رسمی یا روابط نظامی میان طرف آمریکایی و منطقه تایوان مخالفیم.

وی با اشاره به دولت تایوان افزود: می‌خواهم بار دیگر تاکید کنم که با وابستگی به طرف‌های خارجی برای افزایش قدرت خود یا تبانی با نیروهای خارجی برای از بین ‌بردن صلح و ثبات، پیامدهای این اقدام را شاهد خواهید بود.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها