ظریفیان: وحدت قوای سه‌گانه در کم اثر کردن تحریم‌های آمریکا کلیدی است

غلامرضا ظریفیان افزود‌: تحریم‌ها به هر حال تاثیرات خود بر اقتصاد کشور را خواهد گذاشت ولی نباید از جنگ روانی که در داخل ایجاد می‌شود غافل شد.

ظریفیان: وحدت قوای سه‌گانه در کم اثر کردن تحریم‌های آمریکا کلیدی است

غلامرضا ظریفیان، عضو شورای مرکزی انجمن مدرسین دانشگاه‌ها، با اشاره به بازگشت تحریم‌های آمریکا گفت‌: آمریکایی‌ها هوشمندانه تحریم‌ها را به سمت مسائل اقتصادی بردند زیرا محدودیت در این حوزه می‌تواند بر زندگی مردم تاثیر مستقیم داشته باشد و اهداف آمریکا از اعمال تحریم‌ها را زودتر به سرانجام برساند.

وی افزود‌: تحریم‌ها به هر حال تاثیرات خود بر اقتصاد کشور را خواهد گذاشت ولی نباید از جنگ روانی که در داخل ایجاد می‌شود غافل شد. در چند ماه گذشته جو روانی که از بازگشت تحریم‌های آمریکا در کشور ایجاد شده بود موجب شد تا قیمت‌ ارز و متعاقب آن قیمت بسیاری از کالاها با افزایش همراه شود. البته نمی‌توان نقش ضعف‌های مدیریتی را در نوسانات اخیر قیمت‌ها نادیده گرفت.

عضو شورای مرکزی انجمن مدرسین دانشگاه‌ها در پاسخ به این سوال که چطور می‌توان از فرصت تحریم برای شکوفایی ظرفیت‌های داخلی در کشور استفاده کرد، گفت: هر محدودیتی می‌تواند دو جانبه داشته باشد؛ بدین معنا که اگر با تهدیدات به شکل هوشمندانه رفتار شود، می‌توان تبدیل این تهدیدات را به بهترین فرصت‌ها برای کشور بدل کرد. البته شرط تبدیل تهدیدها به فرصت، هوشمندی مسئولان کشور در ابعاد مختلف است. به طور مثال در بحث سیاست خارجی، دستگاه دیپلماسی ما باید نهایت تلاش خود را انجام دهد تا آمریکا امکان ایجاد اجماع جهانی برای اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را نداشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه وحدت قوای سه گانه نقش کلیدی در کم اثر کردن تحریم‌های آمریکا ایفا می‌کند، تصریح کرد:‌ اگر در مواجهه با جنگ اقتصادی دشمن، صدایی واحد به خارج منتقل شود و مردم احساس کنند که حاکمیت مصمم به عبور از مشکلات اقتصادی است، با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ فراوان کشور، بی‌شک عبور از مشکلات اقتصادی امکان پذیر خواهد بود.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها