ضرورت تشکیل فراکسیون حمایت از بیماران دیابتی در مجلس

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر ضرورت تشکیل فراکسیون حمایت از بیماران دیابتی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

ضرورت تشکیل فراکسیون حمایت از بیماران دیابتی در مجلس

کاظم دلخوش نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ظهر امروز در کنگره بین المللی روز جهانی دیابت اظهار کرد: پیشنهاد می شود فراکسیون حمایت از بیماران دیابتی در مجلس شورای اسلامی ایجاد شود تا شاهد حمایت همه جانبه از این قشر در جامعه باشیم؛ به طوری که نیاز است دولت و مجلس شورای اسلامی ساز و کارهایی را برای پیشگیری از دیابت بیندیشند.

وی گفت: اگر دولت را مجاب کنیم تا بخشی را در جدول برنامه و بودجه به دیابت اختصاص دهد و مجلس نیز ملزم به تصویب آن باشد شاهد تحول عظیم در حوزه دیابت کشور و مقابله با افزایش چشمگیر مبتلایان به این بیماری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه انجمن دیابت باید حداکثر استفاده را از پتانسیل‌ها و امکانات موجود در راستای جلوگیری از گسترش دیابت در کشور به کارگیرند، اظهار کرد: ما نیز در قالب سبدهای حمایتی، بسته‌های فرهنگی و تامین بیمه از بیماران دیابتی حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

دلخوش تصریح کرد: اما هیچ یک از این کارها کافی نیستند و باید انجمن‌ها و موسسات مردمی دست به دست هم دهند تا خیل عظیم مشکلات این بیماران حل شود.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می رود با افزایش انجمن‌ها و همایش‌های دیابت بتوانیم نقش موثری در راستای مقابله با افزایش این بیماری خاموش در کشور ایفا کنیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان سخنان خود به اقدامات مجلس در این خصوص اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود فراکسیون حمایت از بیماران دیابتی در مجلس شورای اسلامی ایجاد شود تا شاهد حمایت همه جانبه از این قشر در جامعه باشیم.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها