حسام‌الدین آشنا: شرایط میرحسین موسوی از نظر حصر بسیار تغییر کرده است/تا رفع حصر یک پوسته مانده است/آنچه باید توسط دولت اتفاق بیفتد، افتاده است

مشاور رییس جمهوری با تاکید بر این‌که شرایط میرحسین موسوی از نظر حصر بسیار تغییر کرده است، اظهار کرد: . آنچه باید توسط دولت و رییس شورای عالی امنیت ملی اتفاق بیفتد، افتاده است

حسام‌الدین آشنا: شرایط میرحسین موسوی از نظر حصر بسیار تغییر کرده است/تا رفع حصر یک پوسته مانده است/آنچه باید توسط دولت اتفاق بیفتد، افتاده است

به گزارش خبر فوری حسام‌الدین آشنا رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و مشاور ریاست جمهوری عصر یکشنبه در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، در پاسخ به پرسش یکی از دانشجوها مبنی بر این‌که آیا فریادهای «یا حسین، میرحسین» را می‌شنوید، اظهار کرد: من سال ۱۳۶۱ در دفتر آقای موسوی کار می‌کردم و ایشان را تا حدی می‌شناسم؛ خانه مهندس موسوی با دفتر کار من تنها یک خانه فاصله دارد؛ یعنی دفتر مرکز بررسی‌های استراتژیک نبش کوچه خورشید است، دفتر آقای جلیلی در کنار آن و بعد از آن منزل مهندس موسوی است.

وی تصریح کرد: شک نکنید که شرایط آقای موسوی از نظر حصر بسیار تغییر کرده است؛ حصر برداشته نشده، اما از نظر من شاید تا برداشته شدن حصر یک پوسته مانده است. آنچه باید توسط دولت و رییس شورای عالی امنیت ملی اتفاق بیفتد، افتاده است و آنچه که مانده تنها یک پوسته است که امیدواریم به دعای شما و به همت آنها که حاضر شدند در این زمینه هزینه دهند، این اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به پرسش دانشجویی در خصوص جوانگرایی در دولت گفت: مجلس در ابتدا در برابر قانون بازنشستگی مقاومت کرد، اما دیگر این قانون اجرایی شده است.

آشنا با اشاره به اینکه همه ما می‌خواهیم رییس جمهور در امورات کشور موفق باشد، اظهارکرد: وقتی در یک نظامی زندگی می‌کنیم که بر پایه‌های متفاوت و پیچیده قرار دارد، در نظامی که همه قدرت دارند تا یکدیگر را تخریب کنند، طبیعی است موفقیت دولت سخت است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه بودجه ریزی دولت گفت: بودجه در کشور سابقه بیش از نیم قرن دارد. مشکلات بودجه ریزی هم مشخص است. در تمامی دولت‌ها تلاش هائی برای حل آن انجام شد. باید این را بدانید که بودجه کشور محل تعارض و توافق است.

آشنا با بیان اینکه بودجه تجسم منازعات قدرت است، تصریح کرد: هر نهادی تلاش می‌کند بودجه خود را افزایش دهد و با شفافیت در بودجه، میزان تنازعات گروه‌های مختلف سیاسی مشخص می‌شود.

مشاور رییس جمهور با بیان اینکه ما انقلاب سیاسی کردیم، اما انقلاب ساختاری نکردیم. گفت: ساختار بودجه ریزی همان ساختار پیش از انقلاب است. این اشکالات در بودجه ریزی درتمامی دولت‌های قبل و بعد از انقلاب وجود داشته است.

آشنا در خصوص پاسخگویی دولت‌ها گفت: پاسخگویی در دولت احمدی نژاد فراموش شده بود، اما در دو دولت قبل، به نظرم پاسخگویی بیشتر شده است. رسانه‌های اجتماعی، دولت‌ها را پاسخگو کرده اند و من مطمئنم در پاسخگویی به عقب بر نمی‌گردیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضع دانشجویی که ناامید شود مهاجرت می‌کند، تصریح کرد: مهاجرت دانشجویان بر اثر ناامیدی را درک می‌کنم. معاونت علمی اعلام کرده است که ۳۷۰۰ نفر در سال‌های اخیر از صد دانشگاه برتر به کشور بازگشته اند، اما به طور کلی تا وقتی دانشگاه‌ها به بودجه دولتی وصل شده اند مشکل داریم.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها