عضو کمیسیون آموزش مجلس: درآمد مافیای کنکور بیش از ۱۰ هزار میلیارد است

یکی از اعضای کمیسیون آموزشی مجلس درباره درآمد مافیای کنکور افشاگری کرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس: درآمد مافیای کنکور بیش از ۱۰ هزار میلیارد است

به گزارش خبر فوری ، محمد مهدی زاهدی با اشاره به اینکه براساس آمار اعلام شده ۸۹ درصد کنکوری‌ها در سال جاری با سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها پذیرفته شدند، درباره علت التهاب در این زمینه گفت: مافیای کنکور با تحریک دانش‌آموزان و اولیای آنها و ارائه اطلاعات نادرست به دنبال مقابله با اجرای قانون حذف کنکور و تصمیم شورای سنجش و پذیرش مبنی بر تاثیر قطعی سوابق تحصیلی است.

قطعی شدن اثر سوابق تحصیلی، لازمه حذف کنکور

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با حذف کنکور آزمونی استرس‌زا از زندگی دانش‌آموزان حذف می‌شود، افزود: مادامی که تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور مثبت باشد اقدام جدی برای حذف کنکور صورت نمی‌گیرد؛ تاثیر قطعی سوابق تحصیلی لازمه حذف کنکور است.

با برگزاری امتحانات استاندارد زمینه حذف کنکور فراهم شود

وی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش باید با برگزاری امتحانات استاندارد زمینه حذف کنکور را فراهم کند؛ شورای سنجش و پذیر نیز باید با عزم جدی در راستای حذف کنکور گام بردارد و در این مسیر به اقدامات و بهانه‌های سودجویان توجهی نکند.

درآمد مافیای کنکور بیش از 10 هزار میلیارد تومان در سال است

زاهدی با اشاره به درآمد مافیای کنکور، اظهار کرد: با توجه به گستردگی دانش‌آموزان متوسطه دوم، تعداد دروس و هزینه‌های موردنیاز برای شرکت در کلاس‌ها می‌توان درآمدهای حاصله را محاسبه کرد؛ با حساب سرانگشتی مشخص می‌شود رقم مذکور بیش از 10 هزار میلیارد تومان در سال است.

مافیای کنکور در تدوین کتاب‌های آموزشی شرکت فعال هستند

پخش تبلیغات در راستای ترغیب داوطلبان ورود به کنکور برای شرکت در کلاس‌های آموزشی از رسانه ملی به سوءاستفاد‌گران کمک می‌کند
عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه مافیای کنکور در تدوین کتاب‌های آموزشی نیز فعال هستند، خاطرنشان کرد: تهیه کتب تستی سودهای هنگفتی ایجاد می‌کند و به نوعی تجارت تبدیل شده است.

وی با انتقاد از تبلیغاتی که از موسات آموزشی در حوزه کنکور در رسانه ملی پخش می‌شود، اضافه کرد: در برخی از تبلیغات با پرداخت پول به تعدادی از نفرات برتر کنکور از آنها خواسته می‌شود که از مزایای موسسات آموزشی خاصی صحبت کنند در حالیکه این فرد حتی یکبار نیز در کلاس‌های موسسه مذکور شرکت نکرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پخش تبلیغات در راستای ترغیب داوطلبان ورود به کنکور برای شرکت در کلاس‌های آموزشی از رسانه ملی به سوءاستفاد‌ه‌گران کمک کرده و به برگزاری آزمون کنکور و جار و جنجال آن دامن می‌زند.

منبع: خانه ملت

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • مجید
    0

    خودت یک زمانی وزیر علوم بودی تازه الان صدات دراومده عجب و...

  • علی رحیمی
    0

    باحذف کنکور موافقم

  • حسینی دبیر ریاضی
    0

    به نظر بنده تنها راه: تقویت همه جانبه علمی .فنی. شخصیتی.مالی.... معلمهاست که اثر مستقیم ان درابتدا بر روی دانش اموز ان سپس تخلیه روانی خانواده است که این امر باعث تسریع در رسیدن اهداف مطرح شده است والا دوستان تعارف را کنار بگزاریم کنار با حذف جایگاه معلم کسان دیگری اشغال کننده این مقام میگردند که متاسفانه ..... بگذریم ازاین درد که گویا گوشی برای شنیدن وقلبی برای درک کردن نیست

  • مسلم وفایی
    0

    خیلی راهکار ساده اندیشانه ای هست جایگزین کردن معدل جای کنکور چونکه همه ما تو مدارس ایران درس خوندیم و میدونیم که معدل بالاهای مدارس معمولا درسخون نیستند و فقط تقلب کردن رو به شیوه ای حرفه ای بلدند.به این حساب بچه قلدر های مدارس همگی پزشکی قبول میشن :-)

  • ههه
    0

    اینکه چش گاوه ماشاالله یواش یواش بهمون میگن یه کلیه وبعد یه چیز دیگه از بدنتون رو بدید تا مملکت اداره بشه

  • ناشناس
    0

    به هیچ وجه نباید کنکور حذف بشه جاش سهمیه های کنکور رو حذف کنن..که معلوم نیست به چه دلیلی رتبه 18 هزار رو میکنه 1000.

  • سارازمانی
    0

    کشوروشرایطش پتانسیل حذف کنکوررانداره قانونی هم اگه برای چیزی داشته باشیم متاسفانه اینجااجرانمیشه. بازهم به بچه های مستضعف وفقیرظلم میشه عدالت الان هرجورهست اجرامیشه ولی اون موقع پول وپارتی حرف اول رومیزنه ودودش فقط توچشم سطوح زحمتکش وفقیرجامعه که گاها بسیارهم بااستعدادن میره بابی احتیاطی وفقط به خاطرحذف درامدهنگفت یک عده مواظب باشیم استعدادهای مملکت رونخشکانیم عدالت خیلی جاهاله شده توکنکورورودبیجانکنیم خواهشا یک فکر یکم تامل اینجاایرانه!

  • پریسا
    0

    به نظر من حذف کنکور باعث افزایش پارتی بازی میشه کسانی که پارتی دارن میرن رشته های خوب دانش اموزان باهوش و فقیر عقب میمونن من اصلا موافق نیستم مخصوصا برای رشته های بالا

  • پریسا
    0

    به نظر من حذف کنکور باعث افزایش پارتی بازی میشه کسانی که پارتی دارن میرن رشته های خوب دانش اموزان باهوش و فقیر عقب میمونن من اصلا موافق نیستم مخصوصا برای رشته های بالا

  • امیرحسین اخلاقیان
    0

    با سلام بنده بعنوان یک کارشناس در تعلیم و تربیت و همچنین مسایل فرهنگی شاهد رشد روزافزون ناهنجاری های روحی و روانی حاصل از استرس وفشار های بی مورد بر جوانانی بوده ام که نه تنها خود بلکه خانواده ها را نیز با دامنه وسیعی درگیر خود کرده است و حاصل سیاست سیاستگذارانی با سابقه ای نامعلوم در این خصوص اولا ایجاد رانت های مافیایی کسب درامد از قبل ایجاد وحشت ترس و دلهره برای جوانان و خانواده های انان و برای ترسیم اینده نامعلومی است که این گروه های مافیایی به جهت کسب درامد نامشروع انرا به کنکور گره می زنند به دلیل اینکه اگر نظام اموزشی ما مشروعیت تربیت وتعلیم جوانانمان را دارد پس همان نظام اموزشی میتواند در طی سالیان متوالی وبا کمال ارامش در طول سالیان اموزش نونهالان و جوانان اشخاص را به دور از استرس و فشار براورد کرده محک بزند وانگیزه های درونی انان را بخوبی مشخص کند در غیر اینصورت با گل الود کردن محیط و فضای اموزشی در حقیقت محیط را برای ماهیگیری عده ای سود جو به اسم خیرخواه فراهم کرده اید.متشکرم

  • عرفان سعادت زاده
    0

    به نظر من باید کنکور حذف شود چون خیلی از دانش آموزان نمیتوانند ۳ سال درس ها را در کنکور پاس کنند و رتبه ی کمتری میارن و باعث میشه درس در ول کنند

  • علی آرام
    0

    با سلام و عرض ادب در مورد برداشتن کنکور من کاملا موافقم چرا که خانواده ها در این فضای فشار مالی دچار مشکلات فراوانی میشوند محتوای کتب درسی هم توسط این مافیا تغییر یافته که دانش آموزان بدون حضور در کلاسهای تقویتی و کنکور هیچ کاری از پیش نمیبرند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها