اولین رابطه زناشویی، باورهای اشتباه

اولین رابطه زناشویی، باورهای اشتباه

پارگی پرده بکارت تنها یک تغییر جسمی نیست، بلکه تاثیر روانی و عاطفی نیز به همراه دارد. در مورد اولین رابطه جنسی واژینال باورهای اشتباهی رایج است که دکتر آزیتا صفارزاده‌کرمانی، متخصص زنان و زایمان، فوق‌تخصص نازایی و لاپاراسکوپی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به چند برداشت اشتباه و عامیانه در این خصوص و واقعیت‌های مربوط به این مسائل اشاره می‌کند.

باور اشتباه: امکان باردار شدن یا ابتلا به بیماری‌های مقاربتی در اولین رابطه جنسی وجود ندارد.
واقعیت: در اولین رابطه جنسی نیز امکان باردار شدن و ابتلا به بیماری‌های مقاربتی وجود دارد بنابراین اولین رابطه جنسی نیز باید محافظت شده باشد. بیماری‌های مقاربتی مانند ایدز، زگیل تناسلی و هپاتیت بیماری‌هایی هستند که از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شوند.
باور اشتباه: اولین رابطه جنسی واژینال همیشه باعث جراحت می‌شود.
واقعیت: برای بعضی از خانم‌ها اولین رابطه جنسی واژینال تجربه‌ای لذت‌بخش، جالب و بدون درد است اما در برخی دیگر، ممکن است دردناک باشد و باعث ایجاد جراحت شود. درد اولین رابطه جنسی ممکن است ناشی از عدم لوبریکاسیون کافی (خشکی واژن) یا در اثر قرار گرفتن در یک پوزیشن اشتباه باشد. فشار آورن زیاد از طرف همسر نیز، احساس درد و ناراحتی را شدیدتر می‌کند. معمولا برای غلبه بر درد استفاده از لوبریکاتور واژینال توصیه می‌شود و اینکه پوزیشن رابطه جنسی عوض شود و زوج از همسرش بخواهد فشار کمتری برای دخول وارد کند.
باور اشتباه: اولین رابطه جنسی واژینال یک رابطه جنسی کامل و عالی است.
واقعیت: در مورد اولین رابطه جنسی واژینال رسانه‌های غیرعلمی و تبلیغاتی، انتظارات غیرواقع بینانه‌ای ایجاد می‌کنند. نداشتن رابطه جنسی ایده‌آل در اولین تجربه، نباید اعتمادبه‌نفس فرد را پایین بیاورد. بنابراین زوجین در ابتدای ازدواج باید به خودشان فرصت بدهند و با همسرشان، بیشتر در این مورد صحبت کنند.

منبع: نی نی بان

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها