صادرات کالا از مازندران به ۴۰ کشور جهان

بیش از ۵۳۸ هزار تن انواع کالا از مازندران به ۴۰ کشور جهان صادر شده است.

صادرات کالا از مازندران به ۴۰ کشور جهان

علی یوسفی منش مدیرکل گمرکات مازندران در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۵۳۸ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۳۹ میلیون و ۴۶۴ هزار دلار، ۹ ماهه امسال از طریق گمرکات استان در نوشهر، امیرآباد، فریدونکنار، ساری و دفتر گمرکی آمل به دیگر کشور‌ها صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۵ درصد و ارزشی بیش از ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: اقلام عمده کالا‌های صادرات از گمرکات مازندران شامل فرآورده‌های لبنی، مواد غذایی، کالا‌های صنعتی، سیمان، مصنوعات از چدن و فرآورده‌های نفتی بود که به ۴۰ کشور جهان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات مازندران با با بیان اینکه عمده‌ترین مقصد تجاری گمرکات مازندران کشور‌های عراق، افغانستان، قزاقستان، فدراسیون روسیه و ترکیه بوده است، گفت: درآمد گمرکات مازندران در ۹ ماهه امسال به بیش از ۹۸۴ میلیارد و ۲۸۲ میلیون ریال رسید.

یوسفی منش افزود: همچنین در ۹ ماهه امسال به میزان بیش از ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار از گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار) وارد کشور شده است که اقلام عمده کالا‌های وارداتی شامل جو، ذرت، روغن نباتی، کاغذ، آهن آلات، چوب و تخته از ۳۱ کشور مختلف جهان و عمده‌ترین آن کشور‌های روسیه، امارات، آلمان، هلند و سوئیس بوده است.

وی گفت: در همین مدت بیش از ۴۳ هزار تن کالا شامل آهن آلات، کانتینر، تخته و کاغذ چاپ و تحریر، کود اوره و پارچه به ارزش ۳۲ میلیون و ۶۱۶ دلار به مقصد افغانستان، پاکستان، گرجستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، هندوستان، قزاقستان و عراق از طریق گمرکات مازندران ترانزیت خارجی شده است.

مدیرکل گمرکات مازندران افزود: در ۹ ماه امسال، مازندرانی‌ها ۶۳۹ کیلوگرم هدیه و سوغات به ارزش ۳۶ هزار دلار از طریق گمرک امانات پستی ساری دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه از لحاظ ارزشی ۲۴۴ درصد رشد داشت و از سویی دیگر ۴۱ هزار دلار نیز هدیه به سایر کشور‌ها ارسال کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها