معاون وزیر بهداشت:

۸۲ درصد مرگ‌ومیر در کشور مربوط به بیماری‌های غیر واگیر است

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ۸۲ درصد مرگ‌ومیر در کشور مربوط به بیماری‌های غیر واگیر است گفت: متأسفانه عواملی چون فشار خون بالا، تصادفات و بیماری‌های قلبی و عروقی سبب مرگ‌ومیر می‌شوند که غیر واگیر هستند.

۸۲ درصد مرگ‌ومیر در کشور مربوط به بیماری‌های غیر واگیر است

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت شب گذشته در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات معاونت غذا و دارو برگزار شد، اظهار کرد: آنچه ما به دنبال آن هستیم حضور مستقیم و سرزده در روستاها و شهرها است.

وی افزود: تا زمانی که در عمل مشاهده نکنیم‌ نمی‌توانیم قدم‌های مؤثری را برداریم بنابراین با برنامه‌ریزی به‌صورت سرزده در استان‌ها حاضر می‌شویم تا به بررسی مشکلات بپردازیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت خاطر نشان‌کرد: هدف از حضور سرزده مچ‌گیری نیست بلکه به دنبال آن هستیم تا به بررسی جریان سرویس‌دهی روزانه و همچنین اطلاع از فعالیت در حوزه‌های مختلفی از جمله بهداشت حرفه‌ای محیط، سلامت کارگران، سلامت آب، امنیت آب در سطح روستاها، سلامت مادر و کودک و بسیاری از موارد دیگر بپردازیم.

رئیسی اضافه کرد: پس از بازدیدها نقاط ضعف و قوت مشخص و برنامهٔ اصلاحی داده می‌شود که موظف هستند ظرف مدت ۳ ماه اصلاح و پس از آن مجدد پایش صورت می‌گیرد.

وی اعلام کرد: در استان قزوین نقاط قوت خوبی وجود دارد و خدمات دندانپزشکی، کارشناسی تغذیه، بهداشت روان، ویزیت پزشکان عمومی و خدمات به مادران باردار که در حاشیه‌های شهر اتفاق می‌افتد قابل‌تقدیر است.

رئیسی اضافه کرد: یکی از شاخص‌های خوب و قابل‌توجه در استان قزوین پایین‌تر بودن مرگ‌ومیر مادران باردار و همچنین مرگ‌ومیر نوزادان نسبت به میانگین کشوری است که جای تقدیر دارد.

وی تأکید کرد: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی قزوین نسبت به سایر دانشگاه‌ها بهتر بود و البته این در حالی است که نکاتی نیز مطرح شد که باید بهبود و اصلاح شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت یادآور شد: قطعاً علی‌رغم شعارهایی که استکبار می‌دهد مبنی بر اینکه در حوزه دارو و درمان تحریم صورت نگرفته اما این‌گونه نیست و البته بیش از ۹۶ درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از داروها مشابه داخلی دارد و لازم است پزشکان در این زمینه توجه کنند و تأکید زیاد بر روی استفاده از داروی خارجی نداشته باشند درحالی‌که مشابه داخلی آن وجود دارد.

وی اعلام کرد: از شروع طرح تحول سلامت تا پایان امسال ۵ هزار پایگاه و خانهٔ بهداشت تحویل داده می‌شود که ۴۲۰۰ مورد از آن به بهره‌برداری رسیده است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت در پایان گفت: در استان قزوین ۳۸ مرکز کامل تحویل داده شده و ۶ مرکز دیگر نیز ظرف یک سال به پایان می‌رسد.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها