مصرف بطریهای آب معدنی در ادارات خراسان رضوی ممنوع شد

ایرنا- رئیس دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی خراسان رضوی گفت: ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف و بطریهای آب معدنی در ادارات و سازمان های دولتی استان از اول دی ماه امسال در حال اجراست.

مصرف بطریهای آب معدنی در ادارات خراسان رضوی ممنوع شد

دکتر علی میری افزود: تاکنون ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی در چند شهر کشور به صورت پراکنده انجام شده است.
وی اظهار داشت: اثرات مضر استفاده از ظروف پلاستیکی یک بار مصرف در سلامت انسان و سایر جانداران ثابت شده و علاوه بر مخاطرات سلامتی، اثرات زیست محیطی مختلف نیز دارد.
وی گفت: به طور مثال ریختن چای و سایر مواد غذایی داغ در لیوان و ظروف پلاستیکی باعث می شود منومر های پلاستیکی سمی و سرطان زا به داخل چای نفوذ کنند.
میری افزود: ممنویت ظروف پلاستیکی و بطری های آب معدنی در کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی استان خراسان رضوی در 27 مرداد ماه امسال به تصویب رسید که بعد از یک فرصت چند ماهه از ابتدای دی ماه عملیاتی شد.
رئیس دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس این مصوبه از این پس ادارات و دستگاههای دولتی استان اجازه استفاده از ظروف یکبار مصرف و هم چنین بطریهای آب معدنی را ندارند.
وی افزود: اداره کل محیط زیست به عنوان ناظر این مصوبه عمل می کند و عملکرد دستگاههای دولتی در این زمینه در شاخص های ارزیابی جشنواره سالانه شهید رجایی لحاظ خواهد شد.
وی اظهار داشت: هم اکنون در کشورهایی مانند یونان، بنگلادش، تایوان و آمریکا ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی نهادینه شده است.
تشکیلات دولت در خراسان رضوی شامل 52 دستگاه اجرایی با 130 هزار و 952 کارمند است.

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها