در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد؛

نقوی حسینی: مجلس مخالف کاهش ۳۷ درصدی بودجه دفاعی است/ افزایش بودجه سپاه برای سال ۹۸ کذب است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از کاهش ۳۷ درصدی بودجه نهادهای نظامی کشور در لایحه بودجه سال ۹۸ خبر داد.

نقوی حسینی: مجلس مخالف کاهش ۳۷ درصدی بودجه دفاعی است/ افزایش بودجه سپاه برای سال ۹۸ کذب است

سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره کاهش بودجه دفاعی کشور در لایحه بودجه سال ۹۸ اظهار کرد: بودجه تمام نهادهای نظامی طبق نظر و تصمیم دولت برای سال آینده ۳۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: از منظر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی این درصد از کاهش بودجه نهادهای نظامی قابل قبول نیست از این رو ما تمام تلاشمان را در کمیسیون به کار خواهیم گرفت تا این مشکل حل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره دلایل دولت برای کاهش بودجه های دفاعی کشور تصریح کرد: دولت با استدلال کمبود منابع در جهت کاهش بودجه نهادهای نظامی اقدام کرده است اما منتهی باتوجه به شرایط و وضعیتی که در کشورهای همسایه ما و منطقه وجود دارد باید نسبت به بودجه نیروهای مسلح دقت کرد چرا که این نهادها امروز به منابع مالی بیشتری باتوجه به وضعیت منطقه نیازمند هستند.

نقوی حسینی با رد افزایش بودجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۹۸ خاطرنشان کرد: آنچه در برخی از خبرها با عنوان کاهش بودجه ارتش و اختصاص آن به سپاه پاسداران در سال ۹۸ منتشر شده است صحت ندارد چرا که برحسب تصمیم و رویکرد دولت در مجموع و به طور کلی بودجه تمامی نیروهای مسلح کاهش پیدا کرده است و این روند شامل حال یک نهاد نظامی خاص نمی شود.

وی تاکید کرد: ما در کمیسیون امنیت ملی مجلس و هم در فراکسیون دفاع و اقتدار ملی پیگیر این موضوع هستیم تا در جهت حل آن اقدامات لازم صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قطعا با توجه به نقش مهم نهادهای نظامی در کشورمان و عملکرد موفقی که در طی سال های اخیر از آنها مشاهده کردیم، کاهش بودجه نیروهای مسلح توجیه و منطق خاصی ندارد و باید در جهت افزایش آن اقدامات لازم را انجام داد.

نقوی حسینی تاکید کرد: مجلس قطعا با استفاده از جایگاه قانونی که دارد در جهت افزایش بودجه نهادهای نظامی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها