امام‌ جمعه قم: ترامپ آرزوی کاهش قدرت ملت ایران در منطقه را به گور می‌برد

امام‌ جمعه قم گفت: ترامپ آرزوی جدایی ملت ایران از آرمان‌های انقلاب و کاهش قدرت ملت ایران در منطقه را ندارد اما می‌گوییم همان‌طور که گذشتگان شما این آروز را به بستر مرگ بردند تو نیز این آرزو را به گور می‌بری.

امام‌ جمعه قم: ترامپ آرزوی کاهش قدرت ملت ایران در منطقه را به گور می‌برد

آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلی قدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 19 دی افزود: یاد و خاطره همه علما و مراجع به‌ویژه آیت‌الله هاشمی شاهرودی را گرامی می‌داریم که از خاندان ایشان چند تن در عراق به شهادت رسیدند و در سنگر علم و فقاهت خوش درخشیدند.

وی با گرامیداشت روز و هفته جهاد کشاورزی گفت: خدماتی که جهاد سازندگی و کشاورزی در دوران دفاع مقدس انجام داد را گرامی داشته و می‌گوییم که کشاورزی یک رکن مهم در کنار صنعت بوده و باید آبیاری ما باید آبیاری علمی و فنی شود و دولت و مسئولان باید برای آن برنامه جدی‌تری داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه قم ضمن گرامیداشت حادثه گوهرشاد تصریح کرد: همه ما به‌ویژه در قم باید تلاش کنیم که مقوله عفاف و حجاب در میان جوانان و بانوان ما تحکیم شود، برخی از مظاهر با فرهنگ مترقی اسلام و ایران اسلامی و با فرهنگ مترقی قم سازگار نیست، باید جلوی مظاهر فساد گرفته‌ شده و مبانی عفاف و حجاب مدنظر قرار گیرد.

اعرافی در ادامه با اشاره به اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد اظهار داشت: باید به‌عنوان حوزه توصیه‌های رهبری معظم انقلاب و علمای بلاد را توجه داشته و مهم بشناسیم.

وی با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ در آغاز سال میلادی گفت: در این اظهارات ترامپ گفت که قدرت ایران در منطقه کاهش‌ یافته و انسجام ملت ایران کاهش پیداکرده و یا ما می‌خواهیم مذاکره کنیم اما آن‌ها آمادگی ندارند.

امام‌ جمعه قم خطاب به ترامپ عنوان کرد: شما آرزوی جدایی ملت ایران از آرمان‌های انقلاب را دارید اما ما می‌گوییم همان‌طوری که گذشتگان شما این آروز را به بستر مرگ بردند تو نیز این آرزو را به گور خواهی برد و ملت ایران به فضل الهی با فریاد مرگ بر آمریکا در برابر تو خواهد ایستاد.

اعرافی تصریح کرد: این ندای قلبی و این شور انقلابی همچنان زنده بوده و در برابر دشمنان ملت این ندا و صدای الهی هرگز خاموش نخواهد شد.

وی در پایان به استاندار جدید قم تبریک گفت و افزود: قم باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و هم ما و مسئولان در برابر قم مسئولیت داریم و هم مسئولان باید در حوزه‌های بهداشت و درمان، زیرساخت‌های زیارت و گردشگری زیارتی و اشتغال و زیرساخت‌های فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند و دولت و مسئولان نباید به قم به‌عنوان یک شهر همانند شهرهای دیگر نگاه کنند بلکه قم پایگاه مذهبی بوده و امیدواریم مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

منبع: تسنیم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها