رتبه برتر خراسان رضوی در کاهش تلفات تصادفات در کشور

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی رتبه برتر کاهش تلفات تصادفات در کشور را کسب کرده است.

رتبه برتر خراسان رضوی در کاهش تلفات تصادفات در کشور

سردار بهمن امیرمقدم امروز 23 اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: امسال، علی‌رغم حجم زائران ورودی به استان و مجاوران، خراسان رضوی رتبه برتر کشور در کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای و درون شهری را کسب کرده است.

وی افزود: در کشور حدود 335 کشته در تصادفات کاهش پیدا کرده است که 167 نفر توسط خراسان رضوی کاهش صورت گرفته و در واقع 50 درصد کاهش تلفات جاده‌ای و درون‌شهری کل کشور به خراسان رضوی تعلق گرفته است.

امیری‌مقدم با اشاره به تعامل و همکاری خوب پلیس با مجموعه‌های استان، تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان‌های مختلف بسته شده و منجر به خدمات مشترکی در حوزه امداد و نجات، فرهنگی،‌ آموزشی، تحقیقاتی و پیشگیری شده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی عنوان کرد: نگاه ما در نیروی انتظامی با مسئولان نگاه تعاملی و خدمتی است.

وی گفت: حدود دو میلیون و 500 هزار تماس تلفنی طی سال جاری با پلیس برقرار شده که این آمار نشان‌دهنده آمار دو درصدی است؛ حدود یک میلیون و 400 هزار عملیات داشته‌ایم که نشان‌دهنده افزایش پنج درصدی است.

امیری‌مقدم اظهار کرد: در خصوص تماس‌های 197 که در خصوص نظارت همگانی مردم است 12 درصد تماس‌ها رشد داشته که حدود 25 هزار تماس با پلیس برقرار شده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مجموع ورود خودروها به استان در 11 ماهه سال جاری 12 میلیون و 258 هزار مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه پلیس در تصادفات برخوردی نیست بلکه نگاه تحقیقی داریم، افزود: در واقع پراید خودروی مسافرتی نیست و فقط باید درون‌شهری از آن استفاده شود به جرات می‌توان گفت اگر خودروی پراید واژگون شود حتما فردی در‌ آن کشته خواهد شد؛ خودروسازها باید به سمت ایمنی بیشتر بروند زیرا جان مردم برای ما ارزشمند است.

افزایش 21 درصدی دستگیری باندهای قاچاق موادمخدر

امیری‌مقدم در خصوص بحث موادمخدر، خاطرنشان کرد: 48 باند توزیع‌کننده مواد مخدر در طی سال جاری منهدم شدند و 25 تن کشفیات داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش را نشان می‌دهد همچنین 21 درصد در مورد دستگیری باندهای قاچاق موادمخدر افزایش داشتیم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: بالغ بر 750 محل توزیع‌کننده مواد مخدر پلمپ شدند و برخی از انان نیز براساس تصمیماتی که بر طبق ماده 100 گرفته شد تخریب شده است.

وی اضافه کرد: در طرح‌های مبارزه با موادمخدر 1500 نفر معتادان متجاهر در استان جمع‌آوری شده و به مراکز درمانی اعزام شدند.

امیری‌مقدم در خصوص برخورد با تخلفات در حوزه فرهنگی، عنوان کرد: در حوزه محصولات ضد فرهنگی و سی‌دی‌های مستهجن 69 درصد افزایش کشف داشته‌ایم همچنین 1532 مورد طرح ارتقای امنیت اجتماعی اجرا شده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: در خصوص اراذل و اوباش 11 مورد طرح اجرایی شده که 22 درصد نسبت به سال گذشته برخورد بیشتری صورت گرفته است.

وی با اشاره به صدور 76 هزار و 600 مورد گواهی‌نامه جدید در سال جاری، افزود: تعویض پلاک در خراسان رضوی نسبت به استان‌های دیگر زمان کمتری می‌گیرد.

امیری‌مقدم در خصوص چهارشنبه آخر سال، گفت: حدود 800 هزار کشف مواد محترقه در حدود سه ماه اخیر داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته 332 درصد افزایش را نشان می‌دهد همچنین 33 فرد متخلف در این موضوع دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: پلیس تلاش کرده است برای امنیت بیشتر در چهارشنبه‌سوری و روزهای پایانی سال از تعامل با شرکت‌های حفاظتی استفاده کند و در واقع همکاری پلیس با شرکت‌های حفاظتی تحت نظارت 5000 شغل را ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: به این ترتیب این شرکت‌ها، بانک‌ها، پاساژها، طلافروشی‌ها و ... را پوشش داده و در واقع به ارتقای امنیت عمومی استان کمک می‌کنیم.

امیری‌مقدم با بیان اینکه در کاهش میزان سرقت‌های مسلحانه در استان جزو برترها هستیم، اضافه کرد: در واقع خراسان رضوی برای سارقان خط قرمز است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: از 15 اسفند تا 15 فروردین ماه تعامل با سازمان‌ها و دستگاه‌های امداد و نجات در دستور کار پلیس است.

وی خاطرنشان کرد: در واقع مردم از نظر فکری و فرهنگی در رشد بالایی قرار دارند و خودجوشانه و مسئولانه تلاش می‌کنند تا چهارشنبه‌سوری که یک سنت دیرینه بوده به مراسمی حادثه‌ساز تبدیل نشود؛ پلیس نیز بر چهارشنبه آخر سال قوی‌تر از گذشته و به صورت جدی حضور فعال خواهند داشت.

امیری‌مقدم خاطرنشان کرد: هر فردی که بخواهد در چهارشنبه آخر سال اخلالی در مجموعه مشهد و استان ایجاد کند تا پایان تعطیلات میهمان پلیس خواهد بود.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی اظهار کرد: شعار امسال پلیس«آرامش و نشاط بهاری با قانونمندی و نظام اجتماعی» است.

وی با اشاره به اینکه در برخورد با تخلفات قانونی عمل می‌کنیم، افزود: از مجموع تصادفات رانندگی که صورت می‌گیرد 11 درصد مربوط به رانندگان زن است.

امیری‌مقدم در دیگر اقدامات پلیس در ایام نوروز، گفت: به افزایش گشت‌های پیاده‌، استقرار چادرهای پلیس، پوشش پارک‌ها و تفرجگاه‌های زائران، تقویت ایستگاه‌های بازرسی و راه‌اندازی گشت‌های تلفیقی اشاره کرد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی اظهار کرد: هیچ نقطه حادثه‌ساز در استان وجود دارد که دوربین‌های نظارتی در سطح استان کاملا آن‌ها را پوشش می‌دهند و در استان 160 دوربین کنترل سرعت دستی، 56 دوربین نظارتی و 83 سرعت‌سنج وجود دارد.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از سامانه‌ای را خواهیم داشت که با این سامانه پلیس قادر است که خودروها را از نظر تخلفات در فاصله بین دوربین‌های نظارتی بررسی و محاسبه کند که این امر کمک خوبی به جلوگیری از سرعت‌های غیر مجاز خوردوها می‌کند.

امیری‌مقدم افزود: امسال نیز گشت‌های نامحسوس پلیس درون اتوبوس‌ها فعال خواهند بود و رانندگان را از نظر رفتاری و رانندگی بررسی خواهند کرد؛ بیش از 14 هزار نفر از همکاران پلیس در ایام نوروز به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و تمام پلیس‌های تخصصی ما فعال و آماده‌باش هستند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امسال هم همشهریان در صورتی که تمایل به مسافرت داشته باشند می‌توانند با مراجعه به پلیس اقدامات ایمنی و لازم را انجام دهند به این صورت که در حضور خود مالک منزل را پلیس پلمب کرده و توسط شرکت‌های خدمات حفاظتی در طی دوره‌ای که مالک حضور ندارد از منزل مراقبت‌ می‌کند که خوشبختانه از این طرح استقبال خوبی هم شده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث سرقت‌های مسلحانه 50 درصد کاهش داشته‌ایم، اظهار کرد: در سرقت‌ بانک‌ها 75 درصد کاهش، سرقت طلافروشی‌ها 40 درصد و در مجموع سرقت‌ها سه درصد افزایش کشف صورت گرفته است.

امیری‌مقدم عنوان کرد: طی سال جاری 99 درصد قتل رخ داده که 11 درصد افزایش کشف در این حوزه داشته‌ایم و خوشبختانه 17 درصد کاهش وقوع قتل صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه امسال نیز محدودیت‌های ترافیکی را خواهیم داشت، عنوان کرد: تردد در زیرگذر حرم مطهر رضوی غالبا به خودروهای عمومی اختصاص می‌یابد و در ایام نوروز طرح زوج و فرد تعطیل نمی‌شود.

وی گفت: امسال برای رفاه زائران و به دلیل اینکه مسافران از محدوده طرح ترافیک مشهد شاید مطلع نباشند گفته شده که پلاک‌های غیر استانی در صورتی که یک بار وارد محدوده طرح ترافیک شوند برای آن‌ها ثبت تخلف صورت نگیرد.

امیری‌مقدم تصریح کرد: سال گذشته یک میلیون خودرو در نوروز وارد استان شده و هشت میلیون ورودی زائر داشتیم که پیش‌بینی می‌شود امسال 3.4 درصد افزایش ورودی داشته باشیم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: گزارشی از میزان تصادفات و تلفات برای آستان قدس ارسال شده است و قرار بر این شد که مکان‌های رفائی برای زائران احداث شود و در واقع استراحتگاهی برای زائران باشد زیرا یکی از علل واژگونی خودروها در استان ما خسته‌کننده بودن مسیر است.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها