شیرین سازی آب دریا ممکن است؟

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور خبر از ورود بخش خصوصی به پروژه های شیرین سازی آب دریا و انتقال آن به بخش های صنعتی و نقاط مختلف کشور خبر داد.

شیرین سازی آب دریا ممکن است؟

به گزارش خبر فوری ، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور ، با تاکید بر این مساله که اکنون با دولت و مجلس شورای اسلامی به‌طور جدی به دنبال ایجاد راهکارهایی برای افزایش فعالیت بخش خصوصی در حوزه شیرین‌سازی آب دریا هستیم، اظهار کرد: هدف این است تا از این طریق بتوانیم مشکل کمبود آب مناطقی را که با این مساله دست و پنجه نرم می‌کنند حل کنیم.

وی ادامه داد: هدف این است که با ایجاد سازوکارهایی اقداماتی را انجام دهیم تا نوسانات ارزی دغدغه بخش خصوصی نباشد و این بخش چالشی در حوزه قیمت تمام شده آب نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اقداماتی که تاکنون در این راستا انجام شده است، اظهار کرد: در حال حاضر در ساحل جنوب کشور بیش از یک میلیون مترمکعب شیرین‌سازی آب دریا هدف‌گذاری شده است.

رضا اردکانیان - وزیر نیرو - نیز اخیرا اعلام کرد که در زمینه آب‌شیرین‌کن‌ها، ۱۴۲ قرارداد مشارکت بخش خصوصی با سرمایه‌ای بالغ‌ بر ۷۳۰۰ میلیارد تومان منعقد شده است و وزارت نیرو برنامه‌های ویژه‌ای را برای این موضوع در نظر گرفته است.

منبع: اقتصاد پرس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها