خواجه‌امیری، صادقی و اشرف‌زاده آلبوم می‌دهند

تعدادی از خواننده‌های پاپ آلبوم جدید خود را در هفته‌های آتی روانه بازار موسیقی می‌کنند.

خواجه‌امیری، صادقی و اشرف‌زاده آلبوم می‌دهند

با افتی که در چند سال اخیر در حوزه انتشار آلبوم رخ داده است،این رسم که خواننده برای برپایی کنسرت باید حتما آلبوم منتشر کرده باشد،در حال حاشیه نشینی است. این روزها کمتر کسی از عوام به فروشگاه های موسیقی می روند و آلبوم موسیقی خریداری می کنند.ترجیح بسیاری این است که این کار را پشت سیستم و اینترنتی و حتی اکثر اوقات رایگان انجام دهند.

به گزارش قانون، قصه جمع آوری و انتشار آلبوم،قصه ای است که شاید از چند سال پیش،رسیدن به فصل پایانی خود را آغاز کرده است.بسیاری از خوانندگان،انتشار آلبوم راعملی منسوخ شده می دانند چراکه معتقدند تنوع طلبی در سلیقه جدید موسیقیایی مردم در عصر جدید و همچنین هزینه بالای تولید یک آلبوم باعث شده که کمتر خواننده ای خود را درگیر جمع آوری یک آلبوم موسیقی کند. با این حال برخی از خوانندگان مطرح پاپ آلبومهایی را در دست انتشار دارند که در ادامه با این آلبومها آشنا خواهید شد.

رونمایی از "زندگی کن"


رضا صادقی،خواننده محبوب موسیقی پاپ در ۱۵ آذر در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران آخرین کنسرت از آلبوم "فقط گوش کن" را اجرا کرد. این درحالی بود که او در این کنسرت از آلبوم جدیدش "زندگی کن" با قطعه " بغض و باروت" نیز رونمایی کرد. این آلبوم که با ۱۲ قطعه به آهنگسازی و تنظیم رضا صادقی، مهران خالصی، سعید شمس، پدرام شهرکی و شهراد قرار است اواسط دی منتشر شود دارای فضایی پاییزی و عاشقانه است و از نظر ریتم هم سعی شده به حال وهوای جوانان امروز نزدیک باشد و درحال حاضر مراحل اخذ مجوزهای لازم را طی می‌کند.آهنگسازی قطعه "عاشق کشی" این آلبوم 10 قطعه ای را بابک جهانبخش انجام داده که همین عامل تشویقی دیگری برای فروش این آلبوم است. "یعنی درد" آلبوم قبلی رضا صادقی است که در سال 96 منتشر شد.

یراحی و تکاپو برای انتشار یک آلبوم تمام عربی

تا این لحظه قرار بود یک آلبوم تمام عربی در جایگاه پنجمین آلبوم مهدی یراحی قرار گیرد. آلبومی که هنوز خبر قطعی تاریخ انتشار آن مشخص نشده است اما یراحی برای ساخت آن، آبان سال گذشته به خوزستان رفت تا با مشورت هنرمندان محلی این منطقه درباره قطعات عربی آن تصمیم بگیرد.

انتشار چهار آلبوم در هفت سال، نشان می دهد با این که استقبال عمومی از قطعه های یراحی به ویژه قطعه های عربی اش زیاد است، او خواننده گزیده کاری است.گذشت دو سال از انتشار آخرین آلبوم یراحی و اولین بودن در انتشار آلبوم تمام عربی در ایران، می تواند خواننده "حیک" را از بقیه پاپ خوان ها جلو بیندازد.

عاشقانه‌ اشرف‌زاده با تلفیقی از پاپ و کلاسیک

این روزها قطعه "بی تو" تیتراژ برنامه "شبی با عبدی" با صدای حجت اشرف زاده به گوش بسیاری رسیده و زمزمه می شود.همچنین خبر همکاری این خواننده با گروه آلمانی شیلر به عنوان خواننده آلبوم جدید این گروه را نیز اغلب شنیده ایم. او مرداد امسال خبر ساخت قطعه عاشقانه‌ای با ترانه امید صباغ نو را داد و گفت در تدارک تولید قطعه های جدید برای انتشار یک آلبوم است که بعد از ماه صفر پخش خواهد شد.

استقبال از قطعه موفق "ماه و ماهی" نشان داد که فرمول تلفیق موسیقی کلاسیک -پاپ و ترانه محبوب جواب می دهد. آلبوم اشرف زاده که با انتشارش عنوان چهارمین آلبوم رسمی او هم تکمیل می‌شود، با فضای تلفیقی به همراه تم عاشقانه آرام می تواند دلیل فروش آلبوم او در میان سیل پاپ خوان ها و مورد علاقه پاپ دوست ها باشد.

خواجه امیری با شهری که دیوانه است!

اکنون با گذشت دو سال از انتشار آخرین آلبوم احسان خواجه امیری با نام "سی سالگی" که با استقبال هواداران و مخاطبان نیز روبه روشد، آلبوم جدید او به نام "شهر دیوونه" در تاریخ دوم بهمن سال جاری به همت موسسه فرهنگی- هنری "رویال هنر" در دسترس هواداران و علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. درباره نهمین آلبوم خواجه امیری خبر رسمی منتشر نشده اما او با اشتراک یک ویدیو در صفحه شخصی خود از انتشار آلبوم جدیدش خبر داد. او گفت تمام تلاشش را کرده تا فضای آلبوم جدید با آلبوم های قبلی متفاوت باشد.

همچنین او از ضبط 23 قطعه خبر داد که قرار است حدود 12 قطعه آن برای آلبوم جدید، گلچین شود. این خواننده مطرح در آلبوم جدید خود با هنرمندان و چهره هایی همچون روزبه بمانی، پدرام کشتکار، سعید زمانی، معین راهبر، مهدی ایوبی، زهرا عاملی، سعید شمس، آرش محرابی، ساره تاجیک، عاطفه حبیبی، امیر حسین فیض، وحید پویان، فرشید ادهمی، بهداد ضرغامی و … همکاری داشته است.

"همایون" و آلبومی که در راه است

دومین آلبوم حامد همایون خواننده جوانی که ورودش به دنیای موسیقی پاپ با سر و صدا همراه بود، در راه است. این خبر را محسن رجب پور، مدیربرنامه هایش به خراسان گفت. او اعلام جزییات بیشتر این آلبوم را به روز های آینده موکول کرد و گفت این آلبوم تا قبل از پایان سال منتشر خواهد شد.اولین آلبوم حامد همایون به نام "دوباره عشق" در سال 95 منتشر شد. تک آهنگ های او در همان روزهای اول به اعتبار تهیه کننده خود یعنی رجب پور، بازار موسیقی پاپ را تصرف کرد و با وجود انتقاد های فراوان،طرفدارانی را هم به خود اختصاص داد.

"کاکوبند" و بازگشت پس از چهار سال

گروه موسیقی "کاکوبند" از آن گروه های بی حاشیه‌ای است که در آن همیشه قطعه هایی با تلفیق ایده های بدیع، سر و صدا به پا می کند. اعضای "کاکوبند" به خوانندگی و آهنگسازی نیما و پویا صرافی مهر که اولین آلبوم خود یعنی " دعوت" را تابستان سال 94 منتشر کرد، این روزها در خارج از کشور به سر می برند تا مراحل نهایی آماده سازی دومین آلبوم خود رابه پایان برسانند.

زبان موسیقیایی خاص این گروه که با تلفیق احساسات شرقی و تکنیک های موسیقی غربی به دست آمده است به اضافه فضای الکترونیک حاکم بر موسیقی آلبوم دوم این گروه، نقطه قوت هایی است که می تواند مخاطب را به خرید آلبوم این گروه تشویق کند.هرچند این امتیاز ها به همان دلایل ذکر شده و خاص بودن سبک آن‌ها می تواند تهدید‌آمیز هم باشد!

جست و جوهای دیگر

در حالی که انتظار داشتیم اسم های پرتکراری چون امید حاجیلی و نام های پرجنجالی چون حمید هیراد را هم در لیست افراد در آستانه انتشار آلبوم ببینیم، متوجه شدیم که امسال از آلبوم آن‌ها خبری نیست اما برخی خوانندگان نام آشنا چون محمد علیزاده، مهدی یغمایی و مجید اخشابی در حال تولید تک آهنگ هستند و گروه‌های موسیقیایی نیز منتظر رسیدن تاریخ کنسرت و رفتن روی صحنه اجرا هستند.

منبع: قانون

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها