۲۹ کانون آلایندگی بوی نامطبوع در محور فرودگاه امام(ره) شناسایی شد

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر گفت: ۲۹ کانون آلایندگی بوی نامطبوع در محور فرودگاه امام(ره) شناسایی و از ۷ کانون آلاینده نیز رفع آلایندگی شده است.

۲۹ کانون آلایندگی بوی نامطبوع در محور فرودگاه امام(ره) شناسایی شد

سعید شهند امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به راه‌اندازی ستاد پیشگیری وقوع مسائل زیست محیطی در اسلامشهر اظهار داشت: به منظور پیگیری سریع و بهتر مسائل زیست محیطی این ستاد تشکیل و نمایندگانی از دادگستری، فرمانداری، جهادکشاورزی، آبفای جنوب غرب، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شهرداری‌های شهرستان اسلامشهر در آن حضور دارند.

وی تخلیه نخاله‌های ساختمانی و عمرانی در اقصی نقاط شهر را معضل اصلی آلایندگی شهرستان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر محل دفن پسماند شهرستان اسلامشهر پر شده و این نخاله‌ها در شهر رها می‌شوند که مقرر شد اداره محیط زیست مکان مناسبی را با همکاری اداره جهاد کشاورزی و شهرداری اسلامشهر شناسایی و هرچه سریع‌تر نسبت به رفع این معضل اقدام شود.

هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در اسلامشهر ثبت نشده است

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر استفاده از هوای پاک را حق مسلم هر شهروند و نیاز اساسی انسان دانست و تأکید کرد: با توجه به آلودگی هوای تهران و دستگاهی که در شهرداری اسلامشهر برای رصد و پایش آلودگی هوا موجود است، خوشبختانه در سال جاری هیچ روز هوای ناسالم و آلوده‌ای برای گروه‌های حساس در اسلامشهر نداشته‌ایم.

دستگاه سنجش آلودگی هوا با بُرد بلند در اسلامشهر نصب می‌شود

شهند تصریح کرد: با جهت وجود 7 هزار واحد صنعتی و 12 هزار واحد صنفی در اسلامشهر در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مصوب شد که یک دستگاه سنجش آلودگی هوا با بُرد بلند با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای رفع آلودگی هوا در شهرستان اسلامشهر نصب شود.

29 کانون آلایندگی بوی نامطبوع در محور فرودگاه امام خمینی(ره) شناسایی شد

وی با اشاره به شناسایی 29 کانون آلایندگی بوی نامطبوع در محور فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: انتشار بوی نامطبوع در منطقه فرودگاه امام خمینی(ره) مدت‌هاست که در دستور کار قرار گرفته و تاکنون 7 کانون آلاینده شناسایی و رفع آلایندگی شده است.

رئیس اداره محیط زیست اسلامشهر ادامه داد: دامداری‌ها، صنایع لبنی، لکه‌های صنعتی و کشتارگاه‌ها از عمده کانون‌های آلایندگی منطقه بودند که برای کنترل و کاهش بوی نامطبوع، چندین قالیشویی پلمپ و اقدامات زیست محیطی برای سه کشتارگاه در سطح منطقه صادر شد و شناسایی لکه‌های صنعتی را اداره صنعت و معدن برعهده گرفت.

اتصال فاضلاب به تصفیه‌خانه گامی مؤثر در رفع آلودگی زیست محیطی اسلامشهر است

شهند رها بودن فاضلاب اسلامشهر را در سطح شهر یکی از مشکلات اساسی انتشار بوی نامطبوع دانست و بیان کرد: با جمع‌آوری فاضلاب و اتصال آن به تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر گام مؤثری در زمینه رفع آلودگی زیست محیطی و کاهش بوی نامطبوع برداشته می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در برخی موارد تا شکایتی از سوی شهروندان درباره آلایندگی زیست محیطی واحد صنفی نباشد ما نمی‌توانیم وارد عمل شویم از این‌رو شهروندان می‌توانند از طریق سامانه 1540 شکایت‌های خود را انتقال دهند و ما نیز با جدیت پیگیر مطالبات مردم هستیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها