موافقت نمایندگان با اختصاص ۱۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تقویت بنیه دفاعی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ آخرین مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد.

موافقت نمایندگان با اختصاص ۱۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تقویت بنیه دفاعی

ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 کل کشور مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه با توجه به اینکه نیروهای مسلح بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارند، مقرر شد 13 هزار و 500 میلیارد تومان برای تقویت بنیه دفاعی کشور زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح برای تقویت این بخش اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد برای طرح‌های آبخیزداری 150 میلیون دلار برای واکسن 50 میلیون دلار برای مقابله با ریزگردها 100 میلیون دلار و برای آبرسانی به روستاها 150 میلیون دلار در نظر گرفته شود.

نماینده دامغان در مجلس تصریح کرد: همچنین مقرر شد تا برای آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌ها 80 میلیون دلار و برای تجهیزات فنی و حرفه‌ای 50 میلیون دلار و برای طرح‌های نوآوری در جهاد دانشگاهی 20 میلیون دلار در نظر گرفته شود.

حسن‌بیگی عنوان کرد: مقرر شد برای طرح‌های نوآوری و صیانت از فناوری 70 میلیون دلار و به صدا و سیما برای ساخت برنامه‌ها 50 میلیون دلار و برای فناوری‌های نوین 30 میلیون دلار اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز مقرر شد تا 3500 میلیارد تومان در 4 بخش اختصاص داده شود، اظهار داشت: این 4 بخش برای حق‌التدریسی‌ها و رتبه‌بندی معلمان 850میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان 850 میلیارد تومان برای معیشت کارکنان نیروهای مسلح 850 میلیارد تومان و برای دانشگاه و مراکز آموزش عالی 850 میلیارد تومان است.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها