فروش فرزند در حاشیه شهر مشهد

حقوق دان مشهدی ادعا کرد:

فروش فرزند در حاشیه شهر مشهد

عباس شیخ الاسلامی گفت :حقوق ما از فقه گرفته شده و نمی‌تواند بی‌اعتنا به مباحث فقهی باشد. در زمینه ازدواج، سن بلوغ چالش مهمی است پرسش اینجاست سن بلوغ چند سال است؟ در قوانین اسلام که متعلق به ۱۴۰۰ سال قبل است، گفته شده سن بلوغ در جامعه عربستان برای دختر ۹ و برای پسر ۱۵ سال قمری است و ازدواج‌ها در این سن صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: براساس دستور فقهی زمانی که سن بلوغ ۹ سال باشد دختر خود می‌تواند تصمیم ازدواج بگیرد و ازدواج او صحیح است. براساس قانون مدنی ایران دختران در ۹ سالگی به سن بلوغ نمی‌رسند.

این حقوق دان مشهدی اظهار کرد: جالب اینجاست که ما پس از گذشت حدود ۷۰ سال دوباره تلاش می‌کنیم به قانون سال ۱۳۱۳ بازگردیم. این قانون از سال ۱۳۱۳ تا ۱۳۵۳ اجرایی شده و کسی با آن مشکلی نداشت. از سویی دیگر براساس ماده سه قانون ازدواج در سال ۱۳۱۶، ازدواج با کسی که آمادگی جسمانی و جنسی نداشته باشد ممنوع است و اگر کسی با او ازدواج کند به یک تا سه سال حبس محکوم خواهد شد.

شیخ الاسلامی متذکر شد: بسیاری از مسائلی که براساس فقه در گذشته جزو حقوق خصوصی بوده تبدیل به حقوق اجتماعی و عمومی شده است، امروز پدر در قالب ولایت فرزند خود را در حاشیه شهر مشهد می‌فروشد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها