جوان‌ترین رهبر اروپا و همسر احتمالی‌اش را بیشتر بشناسید/ سوزانا، نامزد سپاستین کورتس کیست؟

سوزانا و سپاستین وقتی فقط 18 ساله بودند برای اولین بار همدیگر را ملاقات کردند و از آن روز به بعد با هم نامزد هستند. آنها اعلام کردند که برنامه‌هایی برای ازدواج و تشکیل یک خانواده دارند.

جوان‌ترین رهبر اروپا و همسر احتمالی‌اش را بیشتر بشناسید/ سوزانا، نامزد سپاستین کورتس کیست؟

به گزارش خبر فوری ، شاید بی‌راه نباشد اگر سپاستین کورتس را یکی از جوان ترین و در عین حال جذاب ترین رهبران و سیاستمداران جهان بدانیم. صدر اعظم جوان اتریش متولد ۲۷ اوت ۱۹۸۶ است که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ وزیر خارجه اتریش بوده است و مدتی پیش هم (در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۷، در حالیکه فقط ۳۱ سال سن داشت) به عنوان صدراعظم اتریش انتخاب شد.

کورتس از آن به بعد، عنوانِ جوان‌ترین رئیس دولت در اروپا را به خود اختصاص داده است. سباستین کورتس همچنین در سن ۲۷ سالگی وارد کابینه اتریش شده و به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شد و توانست عنوان جوانترین وزیر خارجه جهان را هم از آن خود کند.

صدراعظم جوان در قلب اتریش کهنسال

کورتس متولد شهر وین، پایتخت اتریش است. وی در سال ۲۰۰۴ تحصیلات خود را به پایان رسانید و به خدمت دوره ضرورت رفت. در سال ۲۰۰۹ به ریاست شاخه جوانان حزب خلق اتریش رسید. وی همچنین بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ عضو شورای شهر وین نیز بود. در سال ۲۰۱۱ پستی مدیریتی در وزارت کشور اتریش به وی پیشنهاد شد و در نهایت در دسامبر سال ۲۰۱۳ به سمت وزیر خارجه این کشور رسید. پس از این بود که برای بزرگترین پست دولتی اتریش یعنی صدارت عظمی خیز برداشت و توانست به عنوان صدر اعظم هم انتخاب شود.

به جز جوانی و جذابیت خاص، عقاید و مشی سیاسی کورتس جوان هم او را بارها سر زبانها انداخته است. صدراعظم جوان اتریش به علت برخی اظهارات سیاسی سختگیرانه اش مشهور است. به عنوان مثال او قبل از انتخابات و در دوره وزارتش در وزارتخانه امور خارجه بارها خواهان تقویت مرزهای بیرونی اتحادیه اروپا شده و علاوه بر آن گفته بود که ماموریت موسسات امدادی که آوارگان را از دریای مدیترانه نجات می‌دهند، باید پایان یابد. این اظهارات تا جایی شدید بود که روزنامه محافظه کار "دی ولت" آلمان او را متهم به "سنگدلی" کرد.

نامزد کورتس کیست؟

نباید فراموش کرد که در سالهای اخیر، آنچه بسیاری از رسانه‌های اتریشی و آلمانی را به خود جلب کرده است نه خود کورتس بلکه نامزد او است. کورتس هنوز ازدواج نکرده است و کشور بزرگ اتریش اکنون خالی از بانوی اول است. با این حال، کورتس یک نامزد مشهور به نام سوزانا دیر دارد. رسانه ها و سازمانها و احزاب اتریش اصرار بسیاری دارند که این دو هر چه سریع تر با هم ازدواج کنند تا بانوی اتریش به صورت رسمی و به عنوان همسر قانونی صدراعظم(و نه نامزدش) در محافل عمومی و بین المللی حاضر شود.

به نظر می‌رسد که کورتس زیر بار خواسته‌ اکثریت اتریشی‌ها رفته است و این صدر اعظم جوان اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد به زودی با سوزانا ازدواج نماید.

سوزانا دیر(نامزد کورتس) تا حدی سابقه‌ سیاسی دارد ولی نه آنقدر که در حد کورتس شناخته شده باشد. طبق گزارش اینتر نشنال بیزینس تایمز، سوزانا اکنون در وزارت بازرگانی و امور مالی اتریش فعالیت می‌کند.

بسیاری از منابع خبری آلمانی و اتریشی همچنین تاکید دارند که سوزانا و سپاستین وقتی فقط 18 ساله بودند برای اولین بار همدیگر را ملاقات کردند و از آن روز به بعد با هم نامزد هستند. پس از قدرت گیری کورتس بود که فشارها بر این دو بیشتر شد و نهایتا آنها اعلام کردند که در حال حاضر برنامه‌هایی برای ازدواج و تشکیل یک خانواده دارند.

هم اکنون سوزانا به عنوان همراه صدراعظم اتریش در محافل مختلف حضور پیدا می‌کند. این دو حتی به طور رسمی در روز انتخابات اخیر اتریش هم به همراه یکدیگر ظاهر شدند و کورتس در کنار نامزدش و درحالیکه دوربینها بیشتر به سوزانا توجه می‌کردند تا او، با طرفدارانش صحبت کرد.

برخی رسانه ها از طریق حضور سوزانا دیر در شبکه های اجتماعی، سعی کردند برخی وجوه شخصیتی بانوی آینده‌ اتریش را تحلیل کنند. طبق گفته ها و تحلیلها، سوزانا دیر کمی خجالتی است و از در چشم بودن و دائما توسط رسانه‌ها شکار شدن خوشش نمی‌آید. او پیج اینستاگرامی شخصی مخفی دارد و معمولا از خودش عکسهای زیادی منتشر نمی‌کند. با این حال، در مورد حوادث سیاسی و اجتماعی بسیار فعال است و مطالب بسیاری را در این رابطه به اشتراک می‌گذارد.

مکرون و کورتس؛ شبیه در سیاست و متفاوت در زندگی زناشویی

بسیاری کورتس را امانوئل مکرون اتریش می دانند و معتقدند مشی سیاسی و اجتماعی این دو بسیار به هم نزدیک است. پروفیسور فیلتسمایر(یک تحلیلگر و اندیشمند علوم سیاسی) در این رابطه می‌گوید: " کورتس بیشتر خودش را شکل محافظه کار امانوئل ماکرون (رئیس جمهور فرانسه) یا جاستین تئودور (نخست وزیر کانادا) می بیند. با این تفاوت که او مانند ماکرون حزب خودش را تاسیس نکرد بلکه کوشش کرد تا در حزب مردم اتریش تغییرات بیاورد و آن را به حرکت بیندازد".

حتی اگر سخن فیلتسمایر درست باشد باز تفاوت مکرون و کورتس در زندگی شخصی کاملا مشخص و واضح است. رئیس جمهور فرانسه با همسرش ۲۴ سال اختلاف دارد. بانوی اول فرانسه گرچه تا کنون بسیار تلاش کرده است که وظایف خود را به عنوان همسر رئیس جمهور به درستی انجام دهد اما هنوز هم رسانه های فرانسوی به او با چشم ابهام نگاه می‌کنند.

با این حال، مکرون و همسرش بارها در رسانه های مختلف حضور پیدا کرده و از این گفته اند که به معنی واقعی کلمه یک خانواده خوشبخت هستند. به نظر می‌رسد که کورتس برای تثبیت جایگاه همسر آینده اش به اندازه مکرون مشکل نداشته باشد و با وجود تمام تفاوتها بتواند مشی خانوادگی مکرون را ادامه دهد. اما با این حال نباید فراموش کرد که او تا به طور رسمی با سوزانا دیر ازدواج نکند از حواشی پیرامون نجات نخواهد یافت.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • هادی
    0

    و‌در اتریش مردم ایشان ‌و‌دولتش را به ساسیتهای نازیسم متهم میکنند و‌از ایشان متنفر هستند که کاملا هم درست است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد