اجلاس امنیتی مونیخ/ظریف: جنگ با ایران، خودکشی خواهد بود/ برایان هوک: ایران در کانون همه چالش‌ها است!

پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ با سخنرانی شخصیت ها و چهره های سیاسی مطرح دنیا در حال برگزاری است.

اجلاس امنیتی مونیخ/ظریف: جنگ با ایران، خودکشی خواهد بود/ برایان هوک: ایران در کانون همه چالش‌ها است!

پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ با سخنرانی کوتاه "ولفگانگ ایشینگر" رئیس آن، آغاز شد.

در این کنفرانس سه روزه بیش از صد تن از مقامات و شخصیت های سیاسی، امنیتی و بین المللی از جمله روسای کشورها، وزرای خارجه، دفاع و برخی مقامات سازمان‌های بین المللی حضور دارند.

"ینتس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو، "هایکو ماس" وزیر خارجه آلمان و "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دیگر سخنرانان نخستین روز کنفرانس مونیخ بودند.

"محمد جواد ظریف" وزیر خارجه کشورمان نیز در این کنفرانس حضور دارد که علاوه بر سخنرانی در نشست‌های اصلی با برخی مقامات و شخصیت های حاضر در آن، نیز دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

این کنفرانس از 15 تا 17 فوریه (26 تا 28 بهمن) در مونیخ آلمان برگزار و این درحالی است که کنفرانس امنیتی مونیخ هرسال در ماه فوریه برگزار می‌شود.

وزیر دفاع آلمان: ناتو را سازمانی فراتر از اتحاد نظامی خواند

"اورسولا فون‌درلین" وزیر دفاع آلمان هم بر اهمیت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو و مشارکت آلمان در فعالیت‌های دفاعی تاکید کرد و ناتو را سازمانی فراتر از اتحاد نظامی خواند.

دست رد وزير خارجه آلمان به معاون ترامپ/ دفاع هايكو ماس از برجام در كنفرانس مونيخ

"هایکو ماس" وزیر خارجه آلمان در سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ از توافق هسته ای با ایران دفاع کرده و به تقاضای مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا برای خارج شدن اروپایی ها از برجام پاسخ منفی داد.

وی در سخنانی گفت: ما به همراه انگلیسی ها، فرانسوی ها و کل اتحادیه اروپا راه هایی را پیدا کرده ایم تا ایران را تا به امروز در توافق هسته ای نگه داریم. هدف آلمان حفظ ایرانی بدون سلاح های هسته ای است.

بدون برجام منطقه امن تر نخواهد بود و عملا یک گام به یک رویارویی علنی نزدیک تر خواهد شد.

گفت‌وگوی لاوروف و موگرینی درباره برجام

این درحالی است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست امنیتی مونیخ دیدار و درباره مسائل مختلف از جمله برجام گفت‌وگو کردند.

ظریف: جنگ با ایران، خودکشی خواهد بود/ ۲ پرتاب ماهواره ایران احتمالا با خرابکاری آمریکا شکست خورده است
درهمین راستا وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در حاشیه نشست امنیتی مونیخ در مصاحبه با شبکه خبری آمریکایی NBC ، به آمریکا و متحدانش هشدار داد آغاز جنگ با ایران، به مثابه یک خودکشی خواهد بود.
براساس آنچه سایت اینترنتی شبکه NBC از این مصاحبه که در حاشیه نشست امنیتی مونیخ انجام شد، منتشر کرده است، محمدجواد ظریف گفته است همان کسانی که در سال 2003 جنگ عراق را راه انداختند، بدبنال راه انداختن جنگی با ایران هستند و این کار، خودکشی خواهد بود.

وی گفت:« نمی گویم دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، بلکه می گویم برخی افراد در دولت ترامپ در تلاش برای آغاز چنین جنگی هستند که برای آنها همانند خودکشی خواهد بود.»

ظریف همچنین هرگونه احتمال تجدید مذاکره در باره برجام را رد کرد.

براساس گزارش سایت ان بی سی ، وی در این مصاحبه درباره برنامه موشکی ایران و موفقیت آمیز نبودن دو مورد اخیر پرتاب ماهواره از سوی ایران گفت که ممکن است موفقیت آمیز نبودن پرتاب این ماهواره ها نتیجه خرابکاری احتمالی آمریکایی ها بوده باشد اما هنوز در این باره مطمئن نیستیم.

تکرار ادعای نخ‌نما شده برایان هوک:ایران در کانون همه چالش‌ها است!
«برایان هوک» نماینده آمریکا در امور ایران درباره وجود اختلاف میان آمریکا و اروپا درباره تعامل با ایران تاکید کرد. وی همچنین ادعا کرد که هیچ دولت شرکت کننده در کنفرانس ورشو از ایران دفاع نکرده و تاکید کرد که آمریکا مصمم است تا فشارها بر تهران را تشدید بخشد.

برایان هوک که با الشرق‌الاوسط مصاحبه می‌کرد،گفت که اروپایی‌ها در ماه‌های گذشته گام‌هایی را برای فشار بر ایران برداشته‌اند و اختلاف بین ما درباره ایران تاکتیک‌ها بوده و اتحادیه اروپا برای اولین بار از زمان اجرای توافق هسته‌ای تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده که این اقدامی مثبت به شمار می‌آید.

نماینده آمریکا در امور ایران در ادامه این مصاحبه مدعی شد: اگر نگاهی به چالشهای پیش روی منطقه بکنید، ایران معمولا در مرکز آنها قرار دارد.

روزنامه لارپوبلیکا: مخالفت اروپا در مقابل حملات آمریکا علیه ایران در کنفرانس مونیخ

روزنامه ایتالیایی 'لارپوبلیکا' با اشاره به کنفرانس امنیتی مونیخ نوشت: بی تردید ایران یکی از اصلی ترین موضوعات همایش امنیتی مونیخ خواهد بود که با توجه به آنچه در ورشو اتفاق افتاد، مسیر دشواری را در پیش رو دارد.

به گزارش روزنامه لارپوبلیکا، آمریکا با بزرگترین هیاتی که تاکنون در چنین همایشی دیده شده است، در مونیخ حضور پیدا می کند و اروپایی ها از هم اکنون در برابر واشنگتن سنگر گرفته اند و بی تردید ایران یکی از اصلی ترین موضوعات این همایش امنیتی خواهد بود.

سخنرانی آنگلا مرکل در روز شنبه در حمایت از چند جانبه گرایی خواهد بود ولی صدر اعظم آلمان نمی تواند این بار بر روی کمک مکرون حساب کند، رئیس جمهوری فرانسه که قرار بود همراه با مرکل از افتتاح کنندگان نشست مونیخ باشد، به صورت غیرقابل انتظاری در این همایش حضور نخواهد داشت.

هیات امریکایی در کنفرانس مونیخ فشار شدیدی را بر کشورهای اروپایی اعمال می کند تا دست از حمایت از برجام بردارند، مایک پنس در ورشو از ایران به عنوان 'بزرگترین تهدیدی که متوجه خاورمیانه است' نام برد و در لهستان همچنین مشاهده شد که ایتالیا در راستای مواضع امریکا و در مقابل شرکای قدیم خود در اروپا قرار گرفته است.

ناتو موضوع مهم دیگری است که در مونیخ مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و دولت آمریکا ضمن تکرار انتقادهای خود از 'مستهلک' بودن پیمان آتلانتیک شمالی، درخواست خود از کشورهای اروپایی برای افزایش سهم خود در ناتو را تکرار خواهد کرد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها