اختصاصی

قیمت مرغ کاهش یافت

گزارش های میدانی نشان می‌دهد به نسبت روز گذشته بهای مرغ گرم در کشور کاهش پیدا کرد.

قیمت مرغ کاهش یافت

به گزارش خبر فوری ، روز گذشته قیمت مرغ از مرز 15 هزارتومان هم پیشی گرفت اما امروز شاهد کاهش هفتصد تومانی هر کیلو مرغ شدیم ، هم اکنون مرغ به مرز هر کیلو 14 هزار و سیصد تومان رسیده است.

براساس این گزارش از صبح امروز توزیع گوشت مرغ گرم از سوی شرکت پشتیبانی امور دام افزایش پیدا کرده است و همین امر موجب کاهش 700تومانی بهای مرغ شده است، توزیع مرغ منجمد و مرغ گرم از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، طی روز‌های اخیر تاثیر بسزایی در تعادل قیمت مرغ گرم در بازار داشته است.
چندی پیش عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار کشور، گفته بود که با توجه به قیمت مصوب هیچ خرده فروشی حق ندارد مرغ گرم را بالاتر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه کند و در صورت مشاهده با متخلف برخورد قانونی می‌شود اما این سخنان نتیجه نداشت و قیمت این کالا در بازار همچنان در حال افزایش بود و دیروز هر کیلوگرم مرغ بین 13 هزار و 900 تا 15 هزار و 200 تومان به فروش رسید.
با وجود کاهش قیمت مرغ گرم در بازار، اما برخی خرده فروشی‌ها مبادرت به کاهش نرخ نکرده اند که متاسفانه این امر با واکنش شدید انجمن و مصرف کنندگان روبروشده است.
این درحالی است که ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌ها را ۱۰ هزار و ۳۰۰ و وزیر جهاد کشاورزی 11 هزار و سیصد تومان می‌داند که به سبب افزایش هزینه‌های تولید، این نرخ مورد قبول مرغداران نیست.

لازم به ذکر است، امروز هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ و ذرت ۲ هزار و ۲۰۰ تومان به مرغداران در بازار آزاد عرضه شد. ناگفته نماند که به سبب نبود نهاده‌های دامی در بازار انتظار می‌رود که مسئولان پشتیبانی امور دام تمهیداتی بیندیشند.

گفتنی است، تفاوت بین قیمت اعلامی نهاده توسط دولت و آنچه که در بازار عرضه می‌شود بسیار زیاد است و این تفاوت قیمت عامل اصلی بالا رفتن قیمت مرغ است. موضوعی که با ورود دستگاه‌های ناظر و برخورد جدی قابل کنترل است و می‌تواند کاهش قیمت مرغ را شاهد باشیم ، با استمرار روند مرغ منجمد در بازار پیش بینی می‌شود که طی روز‌های آتی قیمت مرغ گرم در بازار به تعادل برسد.

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    اخه دروغ تا کی الان ۱۵۸۰۰ تومان اهواز

  • ناشناس
    0

    امروز مرغ در مجتمع هایپر بین المللی خلیج فارس واقع در شیراز با تخفیف بمب تخفیف تبلیغ میکردن 15 هزارو هفتصد تومان خرید کردم... اینم بمب تخفیف هم زده بودن یا این قیمت ویژه ارزان!!!! کجا مرغ میدن 14هزارو خوردی؟!!! تا ما هم اونجا بخریم...

  • 011
    0

    مازندران 13800 ت

  • مرجان
    0

    یجوری نوشتن کاهش پیداکردگفتم بینم چقدشده ماامروزگرفتیم 15500.اونجای ک ارزون میدن روبگیدماهم بگیریم آدرس هم بخوایدمیدم شمام ب اندازه ماشجاعت داشته باشین بگین.اراک بخش خنداب روستای جاورسیان.خداازسرتقصیراتون نگذره

  • سمیه وحیدی
    0

    آخه دروغ تا کی ۱۵۰۰۰تومان در تهران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها