بیماری‌های پوستی و اگزما در حال افزایش است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: امروزه عوارض بیماری‌های پوستی و اگزما به‌دلیل استفاده از لوازم آرایشی غیربهداشتی در سطح استان بیشتر شده است.

بیماری‌های پوستی و اگزما در حال افزایش است

بابک قطبی عصر امروز در کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت‌محور که در سالن جلسات معاونت غذا و دارو در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: نظارت و رصد دقیق و شفاف برفروش محصولات و کالاهای سلامت‌محور در شورای تامین استان و شهرستان مصوب شود.

وی گفت: باید اکیپ ضربت متشکل از معاونت غذا و دارو، کارشناسان نظارت بر لواز آرایشی و بهداشتی، کارشناسان مرکز بهداشت سنندج، نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی استان وارد عمل و نظارت خود را بر بازار و مکان تهیه و توزیع این اقلام بیشتر کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه امروزه عوارض بیماری‌های پوستی و اگزما به‌دلیل استفاده از لوازم آرایشی غیربهداشتی در سطح استان بیشتر شده است، تصریح کرد: باید سطح فرهنگ و سواد بهداشتی مردم را بالا ببریم و از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی لازم به مردم ارائه شود چراکه اجناسی که با زیر قیمت به فروش می‌رسند قابلیت مصرف ندارند و عارضه‌های غیرقابل جبرانی را به‌دنبال خواهد داشت.

وی به نظارت انجام‌شده‌ بر داروخانه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: 95 درصد از داروخانه‌های شهرستان مریوان فعالیت سلامت دارند و 5 درصد داروخانه‌ها دچار مشکل هستند.

قطبی افزود: باید توزیع‌کنندگان و شرکت‌های دارویی که نسبت به داروی قاچاق اقدام می‌کنند، شناسایی و با آنان برخورد شود و امیدواریم در این راستا در آینده نزدیک شاهد نتیجه اقدامات اعضای کارگروه باشیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان به برگزاری جلسات هم‌اندیشی به‌منظور تبادل نظر و ایجاد وحدت رویه در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت‌محور با استان‌های همجوار اشاره و خاطرنشان کرد: نخستین جلسه 20 اسفندماه به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار و از تجارب اساتید مربوطه استفاده می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها