تصمیمات دولت برای ساماندهی و تأمین ایمنی تردد خودروهای دوگانه‌سوز

هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، آئین‌نامه اجرایی مربوط به استفاده مؤدیان مالیاتی از سامانه صندوق مکانیزه فروش را اصلاح کرد.

تصمیمات دولت برای ساماندهی و تأمین ایمنی تردد خودروهای دوگانه‌سوز

آئین‌نامه مذکور با اهدافی همچون استفاده حداکثری از خدمات موجود در بخش خصوصی به‌منظور تأمین شبکه و استقرار اطلاعات و زیرساخت‌های صندوق مکانیزه فروش تهیه و تصویب شده است.

معرفی پایانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی (pos) در کنار تجهیزات مشابه صندوق در آئین‌نامه با هدف فراخوان نمودن دامنه بیشتری از اشخاص مشمول و پیش‌بینی صدور مجوز دسترسی به سامانه‌های شبکه پرداخت بانکی در آئین‌نامه به منظور پیاده‌سازی هرچه بهتر سامانه صندوق فروش و جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با معاملات اشخاص، از دیگر اهداف اصلاح آئین‌نامه یادشده هستند.

هیأت وزیران در ادامه و در اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، چندین اصلاح تقسیماتی در استان کرمان را به تصویب رساند.

به موجب این اصلاحات، دولت با ایجاد بخش‌های اسفندقه و دهبکری به ترتیب در شهرستان‌های جیرفت و بم و تبدیل چندین روستا به شهر در استان یادشده موافقت کرد.

دولت به‌منظور ساماندهی و تأمین ایمنی تردد خودروهای دوگانه سوز و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از قبیل انفجار مخازن این خودروها به دلیل غیرکارخانه ای بودن آن‌ها و منقضی شدن کارکردشان، تصمیماتی را در این زمینه اتخاذ کرد.

به موجب این تصمیم، وزارت نفت موظف شد، با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز طبیعی و ایجاد بستر لازم جهت اتصال سامانه هوشمند جایگاه‌های سوخت به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) و سامانه اطلاعات خودروهای گازسوز وزارت صنعت، معدن و تجارت به نحوی اقدام نماید که از تاریخ ۱۳۹۸/۱۰/۱ امکان سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت گاز طبیعی صرفاً برای خودروهای دوگانه‌سوز که در کارت شناسایی آن‌ها عبارت «دوگانه‌سوز» یا «دوگانه‌سوز تبدیلی» درج شده و دارای گواهی معاینه فنی معتبر هستند، وجود داشته باشد.

دولت همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا را موظف کرد نسبت به اصلاح و تعویض مدارک شناسایی آن‌دسته از خودروهایی که به صورت کارگاهی تا قبل از ابلاغ این مصوبه دوگانه‌سوز شده و «گواهی سلامت سامانه سوخت‌رسانی گاز خودرو» را مطابق دستورالعمل مربوط اخذ کرده‌اند، اقدام نموده و در کارت آن‌ها عبارت «دوگانه‌سوز تبدیلی» را درج نماید.

سازمان ملی استاندارد ایران نیز موظف شد حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه بر اساس مستندات دریافتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت (استانداردهای بین‌المللی معتبر)، استانداردهای موردنیاز جهت تبدیل سامانه سوخت‌رسانی خودروهای مایع‌سوز در حال تردد به گازسوز را تدوین نماید.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها