ارزش سهام بوئینگ ۱۲ درصد سقوط کرد

در آغاز معاملات دوشنبه وال‌استریت، بیش از ۱۲ درصد از ارزش سهام بوئینگ آمریکا سقوط کرد.

ارزش سهام بوئینگ ۱۲ درصد سقوط کرد

روز دوشنبه، در آغاز معاملات وال‌استریت، بیش از ۱۲ درصد از ارزش سهام بوئینگ آمریکا سقوط کرد که این اتفاق باعث خواهد شد میانگین صنعتی داوجونز در معاملات امروز در منطقه منفی باقی بماند.

قیمت هر سهم بوئینگ در معاملات روز جمعه در ۴۲۲.۵۴ دلار بسته شد، درحالی‌که در همین آغاز معاملات روز دوشنبه، تحت تأثیر سقوط هواپیمای بوئینگ هواپیمایی اتیوپی در روز یکشنبه، که ۱۵۷ نفر را به کام مرگ فرو برد، قیمت هر سهم آن به ۳۷۰ دلار سقوط کرد.

هواپیمایی که در این سقوط دچار سانحه شد، یکی از پرفروش‌ترین‌های بوئینگ، ۷۳۷ مکس ۸، بود. این سقوط نگرانی‌هایی را در مورد ایمنی این مدل ایجاد کرد، چراکه کمتر از ۵ ماه پیش یک هواپیمای دیگر از همین مدل در اندونزی سقوط کرده بود.

سقوط شدید سهام بوئینگ به تنهایی باعث شد که میانگین صنعتی داوجونز بیش از ۳۵۰ واحد پایین بیاید. بوئینگ تا به اینجا بزرگترین تأثیر را بر شاخص داو داشته است، چراکه این شاخص قیمت‌محور است، یعنی هرچه قیمت سهام یک شرکت بیشتر باشد، تأثیر آن هم بر داوجونز بیشتر خواهد بود.

تأثیر بسیار بزرگ بوئینگ بر شاخص داو را می‌توان در مقایسه با همتایان این شاخص درک کرد. زمانی که داوجونز ۱۵۰ واحد از دست داده بود، هم اس‌اندپی ۵۰۰ و هم نزدیک در محدوده مثبت بودند. به عبارت دیگر اگر بوئینگ نبود، داوجونز در محدوده مثبت قرار می‌گرفت.

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها