عجیب‌ترین انتخابات جهان را بشناسید/ از انتخاب یک دلقک دوره‌گرد به عنوان نماینده مجلس تا پیروز شدن پودر ضد حساسیت در انتخابات شهرداری

گاهی مردمی که در سیستمها و کشورهایی بسته و تک حزبی قرار گرفته اند، به عمد یک فرد غیر ذی صلاح یا حتی یک شی را انتخاب کردند تا از این طریق خشم خود را نسبت به شرایط موجود نشان دهند.

عجیب‌ترین انتخابات جهان را بشناسید/ از انتخاب یک دلقک دوره‌گرد به عنوان نماینده مجلس تا پیروز شدن پودر ضد حساسیت در انتخابات شهرداری

به گزارش خبر فوری ، انتخابات و همه پرسی‌ها اصولا صحنه‌ مشارکت مردم برای تعیین خط و مشی و سیاست آینده است. معمولا مهم ترین تصمیمات سیاسی یک کشور توسط مردم و از طریق انتخابات گرفته می‌شود. چه بسیار رای‌گیری‌هایی است که مسیر یک کشور را به سمت نابودی و یا ظفر برده است.

هم اکنون احزاب راست افراطی از طریق انتخابات در حال قدرت گرفتن در اروپا هستند. طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که بنا به رای اکثر کارشناسان اقتصادی و سایسی برای آینده بریتانیا و اروپا فاجعه آمیز است از طریق انتخابات و به صورت کاملا آزادانه به تصویب رسید. ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا هم طی فرآیند انتخابات صورت گرفت و این چنین جهان را دچار آشوب کرد.

از طرف دیگر، انتخاب‌های بسیاری بوده است که توسط مردم انجام گرفته و آینده کشور را به سمت و سوی بهتری برده است. چه بسیار مصلحانی که توسط مردم انتخاب شده و تغییرات عظیمی را در جهان به وجود آوردند.

با این حال، نباید فراموش کرد که مردم همیشه هم در انتخابات جدی نبوده اند. در برخی همه پرسی ها و رای گیری ها فرآیند انتخابات به سمت و سویی رفته است که کاملا شوکه کننده و کمدی بوده است. در برخی موارد، مردمی که در سیستمها و کشورهایی بسته و تک حزبی قرار گرفته اند، به عمد یک فرد غیر ذی صلاح یا حتی یک شی را انتخاب کردند تا از این طریق خشم خود را نسبت به شرایط موجود نشان دهند.

در این گزارش به 5 مورد از عجیب ترین این انتخابها اشاره می‌کنیم

یک دلقک نماینده مجلس برزیل شد

برزیلیها یک سال و در یک انتخابات یک دلقک را انتخاب و به عنوان نماینده وارد مجلس کردند.

فرانشیسکو اواردو سیلوا در حال حاضر یک بازیگر و دلقک کوچک در برزیل است، اما زمانی که به عنوان نماینده کنگره برزیل در شهر سائو پائولو به سر می‌برد، شهرت جهانی به دست آورد.

او در پوشش شخصیت دلقکی (به نام Tiririca ) که خود ساخته بود، با استفاده از شعارهایی مانند "اعضای کنگره فدرال چه کار می‌کنند؟ من واقعا نمی دانم - اما به من رای دهید تا من به شما بگویم!" توانست آراء زیادی را به خود جذب نماید و به عنوان نماینده برزیل انتخاب شود.

علی رغم مخالفانش که او را به بیسوادی و نژادپرستی محکوم کردند، سیلوا بیشترین آراء را در بین نامزدهای انتخابات سال 2010 به دست آورد و به راحتی برنده شد. با این حال، او بعد از انتخاب مجبور شد به نهضت سوادآموزی برود تا باسواد شود و بعد به مجلس راه یابد.

یک شهردار فاسد از طریق صحبت با موشها مجددا انتخاب شد

ویلیام هیل تامپسون، کاندید شهردار شیکاگو، برای انتخابات طی یک حرکت عجیب، با موشهای قفس مناظره کرد. تامپسون قبلا هم شهردار شیکاگو بود. از سال 1915 تا 1923. زمانی که رسوایی‎های مختلف او را مجبور به استعفا کرد او دوباره در سال 1927 کاندیدا شد اما همچنان در بین مردم به خاطر فسادش مشهور بود.

بنابراین، او برای اصلاح وجهه‌ی خود، مناظره ای را در تئاتر کورت در مرکز شهر شیکاگو برگزار کرد. هزاران نفر از رای دهندگان را دعوت کرد و سپس دو موش را به صحنه آورد و با آنها نوعی مناظره ی مجازی انجام داد. در این مناظره حرفهای بامزه ای را درباره فسادهایش زد و توانست از طریق خنده و شوخی، آراء بسیاری را جذب خود نموده و مجددا شهردار شود.

جنجال بر سر یک نامزد مرده

رئیس جمهور گرانت( رئیس جمهور اسبق آمریکا) به راحتی در سال 1872 مجددا به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و 55.6 درصد آرا و اکثریت کالج انتخاباتی را به خود اختصاص داد. با این حال، یک اتفاق پیروزی او را به حاشیه برد. حریف گرانت، هورس گریلی، چند روز پس از انتخابات، درگذشت. این پیش از آن بود که اکثر رای دهندگان در واقع رای خود را به دست آورده و از نتایج باخبر شوند و این مدتی کشور را دچار هرج و مرج کرد.

وقتی یک پودر ضد حساسیت به عنوان شهردار انتخاب شد

در انتخابات شهرداری پیکوزوا در سال 1967 اتفاقی عجیب رخ داد و در آن یک برند پودر ضد حساسیت پا پیروز انتخابات شد. برند پودر پا در اوج انتخابات، تبلیغات تلویزیونی و غیرتلویزیونی بسیاری را در سطح شهر پخش کرد. این برند با استفاده از فضای انتخاباتی، برای کسب مشتری بیشتر شعارهایی شبیه شعارهای انتخاباتی داد. مثلا در تبلیغاتش می‌گفت که بهداشت و رفاه را به 4000 نفر در شهر می‌رساند.

قصد برند پودر پا افزایش خرید و کسب سود بود اما در اتفاقی جالب، این کمپین فراتر از انتظارات عمل کرد به طوری که مردم جذب شعار های آن شدند و آن را به عنوان پیروز انتخابات، برگزیدند.

وقتی یک کرگدن در انتخابات شهرداری پیروز می‌شود

مردم سائو پائولو در انتخابات شهرداری شهر خود طی یک اقدام عجیب یک حیوان را به عنوان شهردار انتخاب کردند. در آن زمان، بسیاری از شهروندان، قصد داشتند انتخابات را تحریم کنند چرا که به سیاست کلی شهرداری و دولت اعتراض داشتند. آنها به جای تظاهرات و خشونت اما اقدام قابل توجهی را انجام دادند. آنها بیشترین رای را به کارکارکو(یک کرگدن که در باغ وحش مرکزی سائوپائولو نگه داری می‌شد) دادند و او را پیروز انتخابات کردند.

کرگدن باغ وحش سائوپائولو کم رای نیاورد. طبق محاسبات، او حدود 100 هزار رای آورد، بیش از هر انسانی که در انتخابات کاندیدا شده بود.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها