قطار بردهای پرسپولیس به ایستگاه 250 رسید

پرسپولیس در هفته بیست و دوم در دیداری خارج از خانه برابر سپیدرود رشت به برتری دست یافت تا آمار بردهای این تیم در تاریخ لیگ برتر به 250 برسد.

قطار بردهای پرسپولیس به ایستگاه 250 رسید

سرخپوشان تهرانی در آخرین بازی خودر در سال 97 مهمان سپیدرود رشت بودند و یک پیروزی دیگر به دست آوردند. برتری پرسپولیس برابر سپیدرود رشت، نه تنها این تیم را صدرنشین لیگ برتر کرد، بلکه آمار پیروزی های سرخپوشان در تاریخ لیگ برتر را هم به مرز 250 برد رساند. به این ترتیب، پرسپولیس از نظر کسب تعداد برد، دومین تیم تاریخ لیگ برتر شناخته می شود. سرخپوشان تنها استقلال را بالاتر خود می بینند؛ رقیب دیرینه ای که با کسب 267 برد، برترین تیم در این زمینه به شمار می رود.

سرمربی کروات پرسپولیس بیشترین سهم را در کسب آمار بردهای 250 تایی این تیم در تاریخ لیگ برتر دارد. او که دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی در لیگ برتر همراه با پرسپولیس دارد، تاکنون توانسته 69 پیروزی لیگ برتری را به نام خود و شاگردانش ثبت کند. به این ترتیب، برانکو ایوانکوویچ که باثبات ترین مربی تاریخ لیگ برتر پرسپولیس هم شناخته شده و رکورددار بیشترین حضور متوالی روی نیمکت این تیم است، با اختلاف فاحشی در صدر رده بندی مربیان باشگاه پرسپولیس از نظر کسب بیشترین تعداد برد لیگ برتری قرار دارد. در ادامه به آمار بردهای هر یک از مربیان سرخپوش در ادوار مختلف لیگ برتر اشاره خواهیم کرد. گفتنی است برخی مربیان نظیر علی پروین، مصطفی دنیزلی و علی دایی در دو مقطع هدایت پرسپولیس را بر عهده داشتند که جمع بردهای این مربیان در هر دو مقطع به صورت مجموع ذکر شده است.

برانکو ایوانکوویچ 69 برد

علی دایی 40 برد

علی پروین 31 برد

افشین قطبی 24 برد

مصطفی دنیزلی 19 برد

راینر سوبل 16 برد

وینگو بگوویچ 10 برد

زلاتکو کرانچار 8 برد

یحیی گل محمدی 7 برد

افشین پیروانی 6 برد

مانوئل ژوزه 5 برد

حمید درخشان 5 برد

ادواردو نلو وینگادا 3 برد

آری هان 2 برد

منبع: نود

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها