HP اولین لپ‌ تاپ های 15.6 اینچی دنیا را عرضه می‌کند

HP اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد از ماه آینده میلادی نسل جدیدی از لپ‌تاپ های رده بالای خود را روانه بازار کند که برای اولین بار به نمایشگرهای قدرتمند AMOLED مجهز هستند.

HP اولین لپ‌ تاپ های 15.6 اینچی دنیا را عرضه می‌کند

با گسترش پنل‌های AMOLED، این روزها بخش اعظمی از تولید کنندگان دستگاه‌های هوشمند در پی آن هستند که این نمایشگرهای قدرتمند را به محصولات جدید خود اضافه کنند. HP به تازگی اعلام کرده است قصد دارد با کنار گذاشتن نمایشگرهای LCD، نسل جدید از لپ‌تاپ های خود را همراه با نمایشگرهای قدرتمند AMOLED عرضه کند. براساس اطلاعات منتشر شده از سوی این شرکت، قرار است در ماه آوریل، دو لپ‌تاپ جدید در قالب سری محصولات بالاردهEnvy و Spectre عرضه شود که این نمایشگرها را در خود جای داده‌اند.

HP چندی قبل و در حاشیه نمایشگاه CES 2019 از لپ‌تاپ جدیدی با عنوان Spectre x360 15 رونمایی کرد که یک نمایشگر 15.6 اینچی AMOLED را در اختیار داشت. با توجه به این موضوع، این لپ‌تاپ به عنوان اولین محصول HP در این رده که به این نمایشگرهای قدرتمند مجهز شده است نام گرفت. اکنون این شرکت اعلام کرده است در ماه آوریل نیز لپ‌تاپ دیگری با عنوان Envy x360 15 را معرفی و عرضه خواهد کرد که از همین پنل‌ها بهره می‌برد.

تاکنون اطلاعات دقیقی از ویژگی‌های سخت افزاری این دو لپ‌تاپ اعلام نشده است اما گزارش‌ها نشان می‌دهند که شاهد حضور پردازنده‌های Whiskey Lake اینتل در آن‌ها خواهیم بود. با توجه به این موضوع و همچنین حضور نمایشگر AMOLED در این دو لپ‌تاپ انتظار داریم که در بخش کارت گرافیک و حافظه نیز شاهد حضور قطعات سخت افزاری قدرتمندی در آن‌ها باشیم.

تاکنون تنها شرکت Samsung Display نمایشگرهای 15.6 اینچی AMOLED، برای استفاده در لپ‌تاپ ها را معرفی کرده است و به نظر می‌رسد این دو لپ‌تاپ جدید HP نیز قرار است از محصولات این شرکت بهره ببرند. براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سامسونگ، این نمایشگرهای 15.6 اینچی دارای وضوح 3840 در 2160 پیکسلی هستند و میزان روشنایی آن‌ها می‌تواند از 0.0005 تا 600 nits متغیر باشد. کنتراست 120,000:1، زمان پاسخگویی کوتاه و زاویه دید افقی وسیع از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر قدرتمند است.

سامسونگ همچنین در هنگام معرفی اعلام کرد که این نمایشگرهای AMOLED می‌توانند 100 درصد از طیف رنگ‌های DCI-P3 را به نمایش در آورند که به خوبی نشان می‌دهد عملکرد آن‌ها بسیار بهتر از نمایشگرهای LCD امروزی است. از میان دیگر ویژگی‌های این نمایشگرهای سامسونگ می‌توان به پشتیبانی از استاندارد HDR10 اشاره کرد که این روزها تنها در تلویزیون‌های گران قیمت یافت می‌شود.

HP هنوز استفاده از این نمایشگرهای سامسونگ را تایید نکرده و ممکن است در دو لپ‌تاپEnvy و Spectre شاهد حضور نمایشگرهای دیگری باشیم. هرچند که بسیاری از اطلاعات منتشر شده از نمایشگر این دو لپ‌تاپ با مشخصات این محصولات سامسونگ همخوانی دارد.

عرضه لپ‌تاپ تبدیل پذیر Spectre x360 15 قرار است از تاریخ 19 آوریل آغاز شود. لپ‌تاپEnvy x360 15 هم از ماه آینده میلادی در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

منبع: شهر سخت افزار

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها