افزایش ۱۲ درصدی تولید گاز طبیعی در پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: تولید گاز طبیعی در پایتخت انرژی ایران ۱۲ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۲ درصدی تولید گاز طبیعی در پارس جنوبی

هادی هاشم زاده فرهنگ با اعلام این خبر گفت: همچنین با توسعه صورت گرفته در پارس جنوبی و افتتاح فازهای جدید در سالیان اخیر برداشت گاز ایران از قطر پیشی گرفت.

وی تاکید کرد: در سال ۹۷ میزان برداشت گاز از مخزن پارس جنوبی حدود ۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که با برنامه ریزی و انجام فرآیندهای مناسب موجب افزایش حدود ۱۲ درصدی در تولید گاز شیرین و گاز ترش خشک پالایشگاه های گاز پارس جنوبی شده است.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان کرد: مخزن پارس جنوبی دارای ۱۴ تریلیون متر مکعب گاز طبیعی و ۱۹ میلیارد بشکه میعانات گازی است که این حجم از گاز معادل ۵۰ درصد ذخایر کشور و ۸ درصد ذخایر گاز جهان است.

هاشم زاده فرهنگ با بیان اینکه ماموریت این مجتمع ارزش آفرینی حداکثری از منابع گازی منطقه از طریق پالایش پایدار گاز طبیعی و تولید محصولات جانبی همراه با توسعه خدمات فنی دانش محور است، گفت: سال گذشته تولید گاز و سایر محصولات مجتمع افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن ۲۰ سنت برای قیمت گاز ارزش محصولات پارس جنوبی در سال ۹۶ درآمدهای دولت معادل ۴۵ درصد بوده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به سهم تقریبی ۷۴ درصدی گاز طبیعی در سبد انرژی فسیلی کشور تاکید کرد: هم اکنون نیمی از این سهم توسط مجتمع گاز پارس جنوبی تامین می شود و پارس جنوبی در سبد انرژی فسیلی کشور سهمی در حدود ۵۰ درصد دارد.

هادی هاشم زاده فرهنگ تصریح کرد: چشم انداز افق ۱۴۰۴ این شرکت سرآمدی در عملیات رقابت‌پذیر در تراز جهانی و ارزش آفرینی حداکثری از منابع گازی منطقه از طریق پالایش پایدار گاز طبیعی و تولید محصولات جانبی همراه با توسعه خدمات فنی دانش محور می باشد.

منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها