عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

انتقاد شدید از واردات زمینی و آسمانی برنج در فصل برداشت

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در خانه ملت با تأکید بر اینکه بازار برنج رضایت‌بخش نیست، گفت: نمی‌دانم در کشور چه برنامه‌ای حاکم است که در فصل برداشت از زمین و آسمان برنج وارد می‌شود.

انتقاد شدید از واردات زمینی و آسمانی برنج در فصل برداشت

محمدصادق حسنی در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان در سال 1398 در سالن غدیر استانداری با اشاره به تخصیص یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت پسماند استان‌های شمالی، اظهار کرد: دولت این میزان از اعتبار را در ابتدا در اختیار محیط‌زیست قرار داد اما مجلس با اصلاحیه این اعتبار را در اختیار سازمان همیاری شهرداری‌ها قرار داده و محیط‌زیست را ناظر بر اجرای آن کرده است.

وی با انتقاد از بازار برنج و عدم نظارت در آن از سوی دولت افزود: حدود سه سال با فریاد و نرمش تلاش کردم تا بازار برنج را مدیریت کنم اما پس از سه سال نحوه مدیریت بازار برنج رضایت‌بخش نیست.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با بیان اینکه برنج اقتصاد نخست استان گیلان است گفت: نمی‌دانم چه برنامه‌ای در کشور حاکم است که در فصل برداشت برنج از زمین و آسمان وارد گیلان می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه بالای تولید و تنگی معیشتی در بین کشاورزان که آن‌ها را مجبور می‌کند محصول خود را در ابتدای برداشت بفروشند بیان کرد: درحالی‌که کشاورز تمام برنج خود را در ابتدای برداشت فروخته طی اسفند سال گذشته شاهد افزایش 6 هزار تومانی قیمت برنج بودیم و این میزان از عدم نظارت بر بازار به‌هیچ‌وجه برای کشاورز رضایت‌بخش نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در خصوص نحوه مدیریت بازار و واردات برنج تذکرات لازم به وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی داده شده گفت: در حالی برنج رو به رشد می‌رود که کشاورزان ما برنجی در دست ندارند و تنها محصول تولید می‌کنند و سودش را دلالان می‌برند.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها