آپدیت‌های سیستمی اندروید ممکن است از طریق گوگل پلی قابل دانلود شوند

در اپلیکیشن‌های اندروید ، پلی استور نخستین گزینه‌ای است که به ذهن همگان خطور می‌کند؛ فروشگاهی که صدها هزار اپلیکیشن را میزبانی می‌کند و تا امروز نیاز اکثر کاربران برای دریافت نرم‌افزارهای کاربردی را پاسخگو بوده است.

آپدیت‌های سیستمی اندروید ممکن است از طریق گوگل پلی قابل دانلود شوند

با این وجود، منابع خبری از کاربردهای بیشتر پلی استور در آینده خبر می‌دهند. به گزارش 9to5Google، به نظر می‌رسد که پلی استور گوگل در آینده جایی باشد که بتوانید آپدیت‌های سیستمی اندروید را هم از آن دریافت کنید.

تعدادی از برنامه‌نویسان با کالبدشکافی نسخه 14.5.52 پلی استور اخیرا کدهایی کشف کرده‌اند که ممکن است به دانلود و نصب یک «آپدیت سیستمی» مرتبط باشد. در شواهد بدست آمده حتی پیام‌های کاملا مشابهی با پیام‌های صفحه آپدیت دیوایس‌های پیکسل دیده می‌شود که هنگام دریافت آپدیت‌های سیستمی آن را مشاهده می‌کنند. در این پیام‌ها جملاتی مثل «در حال آماده‌سازی»، «بسیار عالی! آپدیت به اتمام رسید» و «متأسفیم، مشکلی به وجود آمد» به چشم می‌خورند.

اما شواهد دیگری که از این کالبدشکافی بدست آمده، احتمالا به نوتیفیکیشن‌های حین آپدیت اشاره دارند. همچنین کدهایی مربوط به آپدیت سیستمی گوگل نیز در آخرین نسخه گوگل پلی استور دیده می‌شوند.

در مجموع با گردآوری تمامی شواهد بدست آمده می‌توان اینطور برداشت کرد که در آینده نزدیک، کاربران می‌توانند آپدیت‌های سیستمی اندروید را از گوگل پلی دریافت کنند. اگر این اتفاق بیفتد، یکی از بزرگترین مشکلات کاربران اندروید که همان «انتظار» برای رسیدن آپدیت‌های سیستمی OTA است به طور کامل برطرف خواهد شد.

آپدیت سیستمی از طریق گوگل پلی مزایای دیگری هم دارد. به عنوان مثال با این روش آپدیت‌های سیستمی به طور همزمان به دست میلیون‌ها کاربر می‌رسد و این موضوع می‌تواند هم برای گوگل و هم کاربران یک بازی بُرد-بُرد قلمداد شود.

البته تا این لحظه تمامی این صحبت‌ها در حد حدس و گمان است و نمی‌توان با قطعیت گفت که چنین اتفاقی می‌افتد. بنابراین تا انتشار جزئیات بیشتر فعلا باید منتظر بمانیم.

منبع: دیجیاتو

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها