آیت الله ایمانی سعی داشت دین سکولار را به دین حداکثری تبدیل کند

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مرحوم آیت الله ایمانی در طی مدت فعالیت خود سیع داشت دین سکولار را به دین حداکثری تبدیل کند.

آیت الله ایمانی سعی داشت دین سکولار را به دین حداکثری تبدیل کند

آیت الله لطف الله دژکام شامگاه پنج شنبه در اولین سالگرد مرحوم آیت الله ایمانی افزود: ویژگی مشترکی که سه امام جمعه شیراز پس از انقلاب داشتند این بود که هر سه چهره‌ای علمی و فرهنگی در سطح ملی بودند.

وی تصریح کرد: نقشی که آیت الله ایمانی در توسعه حوزه علمیه بوشهر و استان فارس میراثی گران بها برای توسعه علم و اندیشه در کشور بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه یاد آیت الله ایمانی نباید فقط در حد این جلسه بزرگداشت باشد افزود: حضور فعالانه طلاب در مراسم بزرگداشت آیت الله ایمانی این نکته را ثابت می‌کند که فعالیت‌های آیت الله ایمانی در چند عرصه انقلابی بسیار بدیع و ماندگار بوده است.

وی افزود: اولین عرصه‌ای که حوزه انقلابی باید به آن می‌پرداخت بحث دین شناسی بود. حوزه انقلابی باید در بسط و گسترش فکر دینی در عرصه‌های مختلف عمل می‌کرد تا از سکولار شدن دین جلوگیری کند. او در طول حیات خود همواره بر دین حداکثری پای فشاری می‌کرد.

امام جمعه شیراز یادآور شد: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر آیت الله ایمانی از نیروهای پرتوان و تأثیرگذار این حوزه بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس آیت الله ایمانی را فقیهی روشنگر در عین حال باتدبیر دانست و بیان داشت: اگر در اوایل انقلاب هر نهاد مهمی مثل سپاه در استان نهادینه شد آیت الله ایمانی نقش مهمی در آن داشت.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها