امام جمعه شیراز: نباید اجازه داد بودجه پتروشیمی‌ها از استان فارس خارج شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خواستار توجه به ساخت پتروشیمی‌ها در این استان شد و گفت: نباید اجازه داد بودجه پتروشیمی‌های فارس از استان خارج شود.

امام جمعه شیراز: نباید اجازه داد بودجه پتروشیمی‌ها از استان فارس خارج شود

آیت الله لطف الله دژکام امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: باید در جذب اعتبارات و تسریع در ساخت پتروشیمی‌های استان فارس برنامه‌ریزی دقیق و برحسب اولویت امور مربوطه را دنبال کرد.

وی بیان کرد: بدون شک بهره‌برداری از پتروشیمی‌ها در استان فارس اشتغال پایداری را به دنبال دارد و این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شیراز همچنین با تاکید بر اینکه موضوع توسعه صادرات را نیز باید مدنظر قرار داد، افزود: رونق تولید به صادرات بستگی دارد و مدیران گمرک، اتاق بازرگانی و سایر دستگاه‌های و نهادهای متولی باید برای رونق صادرات برنامه‌ریزی و همفکری همه جانبه داشته باشند.

آیت‌الله دژکام افزود: سرمایه‌های دولتی برای برطرف کردن نیازها کافی نیست و مدیر کسی است که سرمایه گذار بیاورد و در پی آن به دنبال رونق در تولید باشد.

دژکام با اشاره به توجه و کنترل فضای مجازی نیز گفت: قرار نیست هرکس هرچیزی دلش می‌خواهد بگوید، بلکه باید کنترل‌ وجود داشته باشد و همچنین ما نیز باید سربازان خود را در این زمینه آماده داشته باشیم.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیاتی شدن شعار سال نیز گفت: سخن گفتن لازم نیست و باید اقدام شود رهبری از ما کارهایی خواسته‌اند که باید هرکس متناسب با وظیفه کار کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: در این استان تعدادی صنایع غذایی است که باید مورد حمایت قرار گیرند، باید در این زمینه تسهیل شود و به دنبال مقررات و موانع نباشیم زیرا امروز جنگ اقتصادی است.

وی همچنین خواستار اصلاح نظام بانکی شد و گفت: بانک‌ها حداقل سود مرکب را نگیرند زیرا معنی ندارد از سود پول هم سود دریافت کنند، دستگاه قضائی استان باید در برابر این دریافت‌ها برخوردی داشته باشد زیرا فتوای مراجع نیز بر حرام بودن دریافت این رقم‌ها است.

امام جمعه شیراز به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و افزود: ماه مبارک رمضان در راه است و همگان باید مراقب ایتام و مستمندان باشند و از برکات این ماه بیشترین استفاده را داشته باشند.

وی خطاب به مدیران و مسئولین استان تاکید کرد: مدیران باید همکاری لازم را با مردم داشته باشند و به طور ویژه به ماه مبارک رمضان توجه داشته باشند تا سختگیری بیجا نباشد و احترام ماه مبارک نیز حفظ شود.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه مباحث حمایتی از مردم در ایام ماه مبارک مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: مسئولان مربوطه باید برای این ماه موضوع امر به معروف و نهی از منکر را اطلاع‌رسانی کرده و در موضوع اصناف توجه ویژه شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها