«بدن دیوانه» میان مردم سیل‌زده خوزستان رفت/ اجرا در روستاها

سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» در ادامه اجراهای خود در حمایت از مردم مناطق سیل‌زده، پرفورمنس «گِل‌رو» را در روستاهای استان خوزستان و در میام مردم سیل‌زده روستاهای این استان، اجرا کرد.

«بدن دیوانه» میان مردم سیل‌زده خوزستان رفت/ اجرا در روستاها

یاسر خاسب سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» که پرفورمنس «گِل‌رو» را برگرفته از نمایش «گِل» پیش از این و همزمان با روز کارگر و در حمایت از مردم مناطق سیل‌زده، از مقابل مجموعه تئاتر شهر تا میدان انقلاب اسلامی اجرا کرد، درباره تداوم اجراهای این پرفورمنس گفت: بعد از اجرای موفق پرفورمنس «گِل‌رو» در تهران و استقبالی که مردم از این اجرا داشتند، به دعوت اعضای انجمن‌های هنرهای نمایشی استان خوزستان و همچنین مؤسسه «نمایش خلاق» برای اجرای این پرفورمنس در حمایت از مردم مناطق سیل‌زده خوزستان، به این استان سفر کردم.

وی ادامه داد: در ابتدا در منطقه شادگان و در روستاهای مشرف به تالاب شادگان پرفورمنس «گِل‌رو» را اجرا کردم. این اجراها با حضور مردم این روستاهای سیل‌زده شبیه کارگاهی در لحظه و بداهه انجام شد. پس از آن این پرفورمنس را در شهر سوسنگرد نیز اجرا کردیم.

سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» تصریح کرد: متأسفانه دوری و فاصله زمانی و مکانی باعث شده که مردم سیل‌زده این روستاها کمتر دیده شوند. این عزیزان در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند و اجراهای پرفورمنس «گِل‌رو» در استان خوزستان بسیار متفاوت از تهران بود زیرا در اینجا زندگی مردم در آب است و سیل باعث شده تا آب بسیاری از مناطق را فراگرفته باشد.

خاسب از خواهران قجابگلی، حسین ذوالفقاری، رضا نصاری و ساسان شکوریان به عنوان هنرمندانی نام برد که برای اجرای پرفورمنس «گِل‌رو» در مناطق مختلف استان خوزستان همکاری مؤثری داشتند.

وی درباره ادامه اجراهای این پرفورمنس اعلام کرد که برای اجرا در مناطق سیل‌زده استان لرستان و همچنین آق‌قلا در استان گلستان برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که در حال حاضر هماهنگی‌های لازم برای این حضور و اجرا در دست انجام است.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها