نسل جدید توربوشارژرهای مرسدس AMG بدون تأخیر عمل می‌کنند

تیم مرسدس AMG قصد دارد توربوشارژرهایی الکتریکی‌ معرفی کند که تأخیر در عملکرد سیستم توربو را از بین می‌برد. ابرخودرو AMG One اولین نمونه‌ با توربوشارژر الکتریکی خواهد بود.

نسل جدید توربوشارژرهای مرسدس AMG بدون تأخیر عمل می‌کنند

توبیاس مِرس، مدیر بخش AMG مرسدس بنز، به‌تازگی اعلام کرده نسل بعدی خودروهای قدرتمند AMG ازتوربوشارژر‌های الکتریکی بهره خواهند برد. مِرس در حاشیه نمایشگاه نیویورک اعلام کرده بود ابرخودرو AMG One اولین نمونه‌ای خواهد بود که از توربوشارژر الکتریکی بهره می‌برد:

توربوشارژرهای الکتریکی

علاقه‌مندان به خودروهای AMG شاید به این موضوع اشاره کنند که نمونه‌های فعلی این شرکت، همچون AMG 53، هم از سیستم پرخوران الکتریکی بهره می‌برند. در این خودروها، پیشرانه از کمپرسوری الکتریکی بهره می‌برد تا قبل از ورود گاز‌های اگزوز، توربو در دورهای پایین حرکت خود را آغاز کرده باشد و درنتیجه، میزان تأخیر توربو کاهش یابد. جزئیات سیستم پرخوران جدید مرسدس بنز و AMG هنوز مشخص نیست؛ اما به‌گفته مِرس، نه‌تنها میزان تأخیر توربو از بین می‌رود؛ بلکه سیستم می‌تواند میزان انرژی اتلافی را دوباره به چرخه بازگرداند.


مِرس دراین‌باره می‌گوید:

شما ۸۰ کیلووات دراختیار دارید؛ اما لازم نیست ۸۰ کیلووات را برای به‌حرکت‌درآوردن توربو استفاده کنید؛ بلکه می‌توانید از این مقدار برای به‌دست‌آوردن انرژی استفاده کنید.
این، یعنی هر نیرویی که از روند به‌حرکت‌درآوردن توربوشارژرها باقی بماند، به قوای محرکه بازمی‌گردد. تیم AMG هنوز اعلام نکرده بعد از ابرخودرو AMG One، کدام نمونه از سیستم پرخوران الکتریکی بهره خواهد برد؛ اما به‌احتمال زیاد در آینده‌ای نه‌چندان دور، تمامی مدل‌های توربوشارژ AMG از توربوشارژرهای الکتریکی بهره خواهند برد.

منبع: زومیت

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها