اولین کشور آسیایی که خوردن سگ و گربه را ممنوع کرد

اولین کشور آسیایی که خوردن سگ و گربه را ممنوع کرد
خبر رسمی و فوق العاده که دوستداران حیوانات سراسر جهان را خوشحال کرد این بود که تایوان اولین کشور آسیایی شد که خوردن گوشت سگ و گربه را کاملا ممنوع کرده است.
قانون جدید این کشور اعلام می کند کسانی که گوشت سگ یا گربه بخورند باید جریمه های سنگینی تا 8000 دلار بپردازند. این ممنوعیت هم چنین خرید و فروش و نگهداری لاشه سگ و گربه را نیز در برمی گیرد.
این تغییر مثبت بیشتر سعی در تغییر نگرش تایوانی ها نسبت به سگ و گربه دارد. از آنجا که نگهداری از این حیوانات خانگی در تایوان رو به افزایش است، دیدن سگ و گربه به عنوان گوشت به دیدن به آن ها به شکل حیوانات خانگی که همراهیشان می کنند، تغییر کرده است و احتمالا بااین تفکر آن ها دیگر بهترین دوستان خود را به عنوان نمی خورند.
رئیس جمهور این کشور در مبارزات انتخابی اش، خود را به عنوان دوستدار حیوانات که دو گربه و سه سگ دارد معرفی کرد و احتمالا این قانون از تلاش های اوست. با این حال، باوجود پیروزی بزرگ این ممنوعیت، مبارزه برای ممنوع کردن آن ادامه دارد. برای مثال در چین، هر سال 10000 سگ در جشنواره گوشت سگ یولین کشته می شود. امیدواریم سایر کشورها نیز تایوان را الگوی خود قرار داده و این قانون را دنبال کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها