رواج روسپی‌گری‌ پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر/ وقتی ازدواج، شغل و منبع درآمد برخی زنان می‌شود!

تغییر فرهنگ جامعه و ترویج مادی‌گرایی منجر به شکل‌گیری پدیده‌ای به نام زنان فریبکار شده است. زنانی که در ماه عسل زندگی مشترک با هدف اجرا گذاشتن مهریه راه پله‌های دادگاه را در پیش می‌گیرند.

رواج روسپی‌گری‌ پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر/ وقتی ازدواج، شغل و منبع درآمد برخی زنان می‌شود!

همانطور که از قدیم الایام گفته‌اند ازدواج مانند یک هندوانه در بسته است که امکان دارد برای فردی سرخ و شیرین باشد و برای فرد دیگر نارس و بی‌مزه. شکست در ازدواج شکست بزرگی محسوب شده و می‌تواند برای فرد آسیب‌های روانی و عاطفی زیادی را به بار آورد. بر همین اساس ازدواج یکی از مراحل مهم زندگی افراد محسوب می‌‌شود.

یکی از دغدغه‌های بحث ازداوج مربوط به نوع نگاه افراد به این مقوله است. درگذشته‌های دور اکثر قریب به اتفاق اعضای جامعه ازدواج را عاملی برای رسیدن به اهداف متعالی نظیر تشکیل خانواده ارزیابی می‌کردند اما در سال‌های اخیر نوع نگاه‌ها به این قرارداد مقدس رنگ عوض کرده و برخی به عنوان منبع کسب درآمد به آن نگاه می‌کنند!

در طول سالیان گذشته به دلیل کم توجهی‌های صورت گرفته به نهاد خانواده و ازدواج این دو مقوله مهم اجتماعی دچار آسیب‌های فراوانی شده‌اند. به عقیده کارشناسان مواردی نظیر تمایل به تجرد، مادی‌گرایی، تنوع طلبی و لذت‌جویی از مهمترین عوامل عدم ازدواج محسوب می‌شوند که در این میان مادی‌گرایی سهم بیشتری در آسیب رساندن به ازدواج را به خود اختصاص داده است.

فی‌المثل در حال حاضر بسیاری از افراد بنابر دلایل صرفاً مادی ازدواج می‌کنند؛ کمااینکه بسیاری از زنان با هدف پرکردن خلأهای مالی تن به ازدواج‎های صوری می‌دهند و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی با دستاویز قرار دادن مسائلی نظیر عدم تفاهم و در حقیقت امر با هدف به اجرا گذاشتن مهریه روانه دادگاه‌های خانواده می‌شوند.

این زنان که روسپیگری را در قالب ازدواج اجرا می‌کنند، بعد از اجرا گذاشتن مهریه و اخذ آن به دنبال فرد دیگری می‌روند و مجدداً ازدواج می‌کنند و با نیت کسب درآمد مهریه را به اجرا می‌گذارند، به عملی تحت عنوان فریب در ازدواج مرتکب می‌شوند. اما پرسش این است که آیا راهی برای شناسایی این قبیل افراد پیش‌بینی شده است؟ به عبارت دیگر مردی که در آستانه ازدواج قرار دارد با چه ترفندی در دام زنان کلاهبردار گرفتار نشود؟

چگونه زنان فریبکار را بشناسیم؟

در پاسخ به این پرسش یک مددکار اجتماعی می‌گوید: بهزیستی با حمایت قوه قضائیه سامانه تسنیم را از سال ۹۵ راه‌اندازی کرده است. براین اساس همه متقاضیان طلاق برای ثبت درخواست خود ابتدا باید به این سامانه مراجعه کنند و ثبت نام شوند. لذا از طریق سامانه تسنیم می‌توان آمار افرادی که به دفعات ازدواج کرده و طلاق گرفته‌اند، را بدست آورد.

زینب سادات جلالی می‌افزاید: از نظر قضائی راهکاری جهت شناسایی افرادی که چندین بار ازدواج کردند، وجود ندارد. همچنان که در قانون حمایت از خانواده هم به این مورد اشاره نشده است.

وی به افزایش آمار ثبت احوال در مورد افرادی که چندین بار ازدواج کردند، اشاره می‌کند و می‌گوید: آمار ثبت احوال در مورد افرادی که چندین بار ازدواج کردند، قابل توجی است. در واقع افزایش آمار افرادی که چندین بار ازدواج کردند، نشان‌دهنده مشکلی در جامعه است. البته آمارها در مورد طلاق زوجینی که سابقه ۱۰ و ۲۰سال زندگی مشترک داشتند، هم افزایش یافته است.

جلالی در پایان عواملی نظیر اختلال روانی افراد، ازدواج به عنوان منبع درآمد، پایین آمدن آستانه تحمل را به عنوان مهمترین عوامل ازدواج متعدد افراد و روی آوردن آنها به سمت ازدواج‎‌های صوری، معرفی می‌کند.

چرا زن‌ها کلاهبردار شدند؟

اما چه عاملی باعث شده زن که در قرآن کریم با آیاتی نظیر («وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِّلَّذِینَ آمَنُوا اِمْرَأَةَ فِرْعَوْنَ» (تحریم ۱۱) خدا برای تمام زنان و مردان تاریخ نمونه بیان کرده است. این نمونه «زن فرعون» است.) به عنوان الگویی برای سایرین معرفی می‌شود، امروز با الفاظی نظیر فریب‌دهنده و کلاهبردار از وی یاد می‎شود؟

در این رابطه یک جامعه‌شناس می‌گوید: در مورد زنانی که از طریق ازدواج کلاهبرداری می‌کنند نمی‌توان لفظ ازدواج را به کار برد و اینها روسپیگری پنهان است؛ چراکه ازدواج عبارتست از پیوند شرعی، عرفی و قانونی میان یک زن و مرد. در جامعه امروز به دلیل کمرنگ شدن هنجارهای اعتقادی، سنتی و ملی، زنان برای سوء استفاده از مردان و کسب درآمد اقتصادی به این قبیل ازدواج‌ها رو می‎آورند. البته این ازدواج‌ها به نوعی روسپیگری قلمداد می‌شود.

امان الله قرایی مقدم در خصوص علت روآوردن زنان به این قبیل ازدواج‌ها معتقد است: ممکن است تعدادی از این زن‌ها در دوران نوجوانی مورد تجاوز بستگان و اطرافیان قرار گرفته باشند. علاوه بر این وقتی در جامعه ازدواج به تاخیر افتاد، طلاق افزایش پیدا کرد، ارزش‌ها و هنجارها در جامعه فروریخت و فروریختگی فرهنگی در جامعه رخ داد و مادیات به عنوان اصل مهم قرار گرفت، زنان هم به سمت این قبیل ازدواج‌ها می‌روند.

وی ادامه می‌دهد: با ترویج مادی‌گرایی و بهم خوردن نظام خانواده و از بین رفتن امکانات ازدواج، مردان نیز که ژیگولو نامیده می‌شوند، خودفروشی می‌کنند. البته تاثیر رسانه‌های بیگانه را هم در این موارد نباید نادیده گرفت چراکه این رسانه‌ها روابط نامتعارف را معمولی نشان می‌دهند لذا حرمت و معنای ازدواج در جامعه بر اثر تهاجمات داخلی و ندانم کاری‌های داخلی از بین رفته است.

قرایی مقدم در ادامه خاطرنشان می‌کند: در یکی از شهرهای استان تهران ۸۶۰ زن متاهل را مورد بررسی قرار دادیم که از این تعداد ۳۳% به دلیل کسب درآمد روابط نامشروع داشتند. واقعیت این است که امروزه در جامعه مادی‌گرایی ترویج پیدا کرده است و افراد برای خرید وسایل تجملاتی تن‌فروشی می‌کنند.

این جامعه‌شناس در پایان یادآور می‌شود: در حال حاضر ازدواج‌ها به خاطر ازدواج نیست به همین دلیل پسران با زنان سن بالا ازدواج می‌کنند.

در کشاکش نقش فرهنگ و اقتصاد در افزایش بزهکاری‌های اجتماعی نظیر افزایش زنان کلاهبردار که با ازدواج به کسب درآمد می‌پردازند، بسیاری معتقدند که از طریق فرهنگ‌سازی و معطوف کردن جامعه بر روی معنویات می‌توان از رشد چنین پدیده‌هایی جلوگیری کرد.

منبع: آنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 47
  • ناشناس
    0

    هیچ چیزی فساد وفحشارو توجیه نمیکنه حتی فقر نمونه اش اون مادر27 ساله ای با2کودک که زباله گرد شده برای تامین معاش زندگیش درضمن ازخانواده اصیل وخانواده دار زن بگیرید تاگیر دختران شیاد نیفتید

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      البته حدیث از امام معصوم هست که می فرمایند، وقتی فقر از دری وارد شود ایمان از در دیگر خارج میشود. بله عزیز جان فقر عامل از دست دادن ایمان و اخلاق می شود. پس توجیه نیست سخن معصوم علیه السلام است

    • ناشناس
      0

      اقا رضا ایمان میرود نگفته باعت بشه برو زنا کن رفتن ایمان مهر تلیید ب زنا کردن وتلکه مردان درمورد مهریه نیست

    • متفاوت
      0

      ناشناس محترم شما راه راست خودت رابرو وبرای دیگران تکلیف نکن،کسی به دارمکافات کسی دیگر اویخته نمیشود.فساد وقتی است که شما برای خود تحلیل میکنید وگرنه فسادی اصلا وجود ندارد.مانند نام بردن ازخیانت میماند برای کسی که خودش مرموز است ودیگران را مرموز میبیند.

    • ترنم
      0

      آفرین با ناشناس کاملا موافقم چون الان زنان و دختران کلاش و کاسب مهریه تا دلت بخواد تو جامعه داره موج میزنه و باید به امثال متفاوت گفت تو بهتره حرف نزنی چون طوری که داری حرف میزنی انگار یکی از اون کاسبای مهریه خودتی!!!ا اونی که اسم پروفایلش متفاوته بهتره بزاره کاسب مهریه چون بیشتر بهش میاد

    • رضا
      0

      وقتی فقر بیاید از در دیگر ایمان میرود. ایمان که رفت پشت سر آن فساد اخلاقی می آید فحشا و روسپیگری می اید. دزدی می اید و صدها بزه کاری دیگه. و الا کسی که ایمان دارد نمی آید زنا کند که. البته ایمان واقعی

    • رضا
      0

      اقای نا شناس میخواهی چیزی بگویی اما کامل نمیگی. بله انسان هایی هم هستتد که در عین فقر و تنگدستی دست به فساد و فحشا نمیزنند خب این به دلیل ایمان قوی شان هست. بقول قدیمی ها صورتشان را با سیلی سرخ نگه میدارند. خب این افراد هم هستند اما خیلی ها هم در فقر و تنگدستی ایمانشان میرود و در منجلاب فساد می افتند این وظیفه مسوولان هست که ریشه فقر را بخشکانند

    • متفاوت
      0

      ترنم جان،ما که چیزی نمیبینیم وکاری هم نداریم ببینیم.همینی که میگویی اینچنین درجامعه داره موج میزنه نشان از عملکرد امثال شماها داره ونتیجه اعمالتون رادارید میبینبد.غیر از اینه؟دنیا محل فریب است مواظب باش فریب نخوری.

    • یک فارغ التحصیل جویای کار پسر
      0

      سریع عقد کردن اشتباهه تازه اگه خانواده دختر یا پسر عجله کرد بدونید کاسه ای زیر 3 کاسه است درگیر احساساتم نشید

  • ناشناس
    0

    این قوانین است که مردان را ازازدواج فراری میدهد وزنان را کلاهبردارمی کندهر سال به نام حقوق زنان حقوق مردان را زیر پا میگذارند ومنشع آن حکومت است واین آدرس غلط است که با فرهنگ سازی میشود به نتیجه رسید چون ازدواج ایرانی وارذ قهقرا شده واز سوی خانم ابتکار تبلیغ میشود که مهریه حق طلاق حق مسکن حق اشتغال حق حضانت فرزندان حق تحصیل حق حق حق و...که اگر کسی منصف باشد مگر ازدواج شرعی انجام نمیشود پس نمیشود با ترویج این خانم وهم کیشانش تمام حق ها را از مرد گرفت واز او خواست مردانه با همسرت رفتار کن وبه مرور در جامعه روسپی گری وکسب پول از این طریق هم قبح آن میریزد وهم نهادینه میشود باید در قوانین مرد ستیز فمنیستهای مذهبی دنبال چاره کار بود

  • محسن
    0

    ما چی گفتیم که منتشر نکردید؟؟ غیر از این که گفتم مجلسی ها برا مهریه سقف تعیین کنند تا این کلاهبرداری ها کمتر بشه؟ چرا باید ما به خاطر بدهکاری مهریه بترسیم از ازدواج؟؟ چرا مهریه نجومی رو خانواده های مرفه باب میکنند و هیچ کس برای جلوگیری از ترویج اون قانون گزاری نمیکنه؟؟ چرا اسلام میگه مهریه رو مرد تعیین کنه ولی در جلسات خواستگاری مهریه رو خانواده زن تعیین میکنه؟ حتی وقتی سریال میسازید توی تلوزیون یا فیلم میسازند مهریه رو خانواده زن تعیین میکنه. مهریه رو مساوی با ارزش دختر قرار دادند.

  • محمود
    0

    برید ببینید مشکلتان کجاست این همه اخوند وحوزه علمیه واین همه تبلیغ یه جای از کار اقایان اشکال داره ببینید بنیاد خانواده در جمهوری ‌اسلامی نابود شده مثل سرطان به جون خانواده ایرانی افتاد روز به روز بدتر میشه این همه نهاد وحوزه چه غلطی می کنند.فقط مثل طوطی حرف میزنند.عمل کردشان فقط حرف پوچ نتیجه را ببنید.رو به نابودی

  • ثریا
    0

    مشکل از مزخرفات مهریه من دراوردی بعد انقلابه . اگه ما پیرو دین محمدرسول الله و شیعه علی ذولفقارهستیم باید منش مادر زندگی ، شیوه کردار وگفتار بزرگان دین باشد .بایدحداکثر مهریه به میزان ۱۴ سکه به تعداد ۱۴ معصوم باشد

  • ناشناس
    0

    حالا که رسم کردند مهریه را خانواده دختر تعیین میکند شاید بهتر باشد مجلس قانونی کارشناسی شده را تصویب کند که بر اساس آن هر مهریه ای که تعیین شد آن را تقسیم بر دو کنند یعنی نصف برای دختر و نصف دیگر برای پسر به این ترتیب وقتی کار به طلاق کشید طرفی که در دادگاه باعث طلاق و محکوم شد کل مهریه را باید بطرف مقابل پرداخت کند به احتمال زیاد با این روش میتوان جلوی سوء استفاده را گرفت و جوانان نیز با دقت بیشتری شریک زندگی خود را انتخاب می کنند .

    نظرات شما -
    • میری
      0

      کی همچین رسمی رو گذاشته خود مهریه فی النفسه من درآوردیه و باید حذف بشه بیخودی یک چیز الکی رو نیا بنویس و بابش بخواهی بکنی معلومه تو زن هستی که میخوای بچپونی آره ... ولی کور خوندی مردان دیگه آگاه شدن گول این عوضی بازیای شمارو نمی خورن از این به بعد زن اگر بخواهد شوهرم بکنه باید یه پولی یا ضمانتی به مرد بدهد که در صورت طلاق یا هرگونه عوضی بازی ضمانت به مرد برسد والسلام

  • ناشناس
    0

    آیا در بین مردان هم روسپی هست ؟ آیا مردان بدنبال روسپی ها نیستند؟ آیا مردان علاقه ای به دختران نجیب و پوشیده نشان می دهند؟ البته که علاقه دارند ولی خوب دختر لوند پولدار بهتر است . نظر شما در مورد جمله بالا چیست؟ اشتباه است؟ راستی اگر به سوال اول جواب مثبت می دهید فکر می کنید چند در صد مردان روسپی هستند ؟ البته روسپیگری فی نفسه بد است

    نظرات شما -
    • نریمان
      0

      تو داری قیاس مع الفارق می کنی یادت باشه یادت باشه مردان فقط دنبال کار و تلاش و حمایت از بچه هاشون هستن این زنان هستن که بعد از انقلاب و در اثر راهنمای بد و مسئولین کثیفی که خودشون ام الفساد بودن به بهانه دفاع از زنان آمدن اون اخلاقیات مادران ما که قرنها برای خانواده با کم و زیاد میساختن و تلاش می کردن که زندگی پا برجا بماند و بچه داری و شوهر داری و همه چیز را به نحو احسن انجام می دادن فتنه ایجاد کردن و گفتن وا حسرتا داره به زن ها ظلم میشود!!!!!و زن ها را یاغی و سر کش کردن گناه هشتاد میلیون ایرانی عرفا و شرعا به گردن دولت و مجلس و حکومت باشه انشالله

    • یک فارغ التحصیل جویای کار پسر
      0

      بله هستند پسرانی که اصالت دخترو به همه جوانب دختر ترجیح میدن پوشش تنها اصل نیست ولی لازمه حجاب فکری بهتره واصل موضوعه چه بسا در قالب حجاب بی حجابی شده

  • ناشناس
    0

    آیا در بین مردان هم روسپی هست ؟ آیا مردان بدنبال روسپی ها نیستند؟ آیا مردان علاقه ای به دختران نجیب و پوشیده نشان می دهند؟ البته که علاقه دارند ولی خوب دختر لوند پولدار بهتر است . نظر شما در مورد جمله بالا چیست؟ اشتباه است؟ راستی اگر به سوال اول جواب مثبت می دهید فکر می کنید چند در صد مردان روسپی هستند ؟ البته روسپیگری فی نفسه بد است

  • ناشناس
    0

    آیا در بین مردان هم روسپی هست ؟ آیا مردان بدنبال روسپی ها نیستند؟ آیا مردان علاقه ای به دختران نجیب و پوشیده نشان می دهند؟ البته که علاقه دارند ولی خوب دختر لوند پولدار بهتر است . نظر شما در مورد جمله بالا چیست؟ اشتباه است؟ راستی اگر به سوال اول جواب مثبت می دهید فکر می کنید چند در صد مردان روسپی هستند ؟ البته روسپیگری فی نفسه بد است

  • مانی
    0

    توصیه من به عنوان کسی که با عشق ازدواج کرد و الان درگیر پرداخت مهریه و نفقه و هزار زهرما ردیگه ای هستم اینه که: تا وقتی این قوانین مهریه و غیره که هدفش خرد کردن شخصیت مرد هست و توسط فشار تعدادی زن فمنیست در مجلس پیشنهاد و تصویب شده برداشته نشود ازدواج نکنین والسلام

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      دیگه اینجوری هم نیست. البته خداییش خانواده های درست هم پیدا میشن. خانوم یکی از دوستان من توی جلسه خواستگاری اصلا مهریه نمیخواستن. با اصرار خانواده دوست من 5 تا سکه شد. خانومش هم تحصیل کرده و هم از نظر مالی خیلی معمولی و متوسط هست و هم از نظر ظاهری خوبه. یعنی چی تا مجلس قانون تصویب نکنه ازدواج نکنید؟ این حرف دیگه خیلی شوخیه

  • ناشناس
    0

    ازدواج مسئله جوانان وخیلی چیزهای دیگری در این غالب بازی است مگر میشودزن خیانت کند ومهریه پابر جا باشد این چه قوانینی است که مرد اگر بچه دار نشود زن هم مهریه میگیر د وهم طلاق ولی زن بچه دار نشود مرد باید تمام به اصطلاح حقوق مالی او را بدهد بعد طلاق نتیجه اینکه خدا لعنت کند کسانی که این گونه طرز فکری دارند که برای احقاق حق یکی دیگری را تنبیه میکنند .دوستانه بگویم تمام اینها بازی است مهم تولید سرباز مفتی است

    نظرات شما -
    • نا حقی تا کی
      0

      خدا لعنت کنه اون مجلس و دولتی که روسپی پرور است و دائم مردان را تحت فشار ناحق قرار میدهد تا زنان به فحشا برسند معلومه که این یک سیاست از پیش تعیین شده است که این امور هم بوسیله یه مشت زن ذلیل که کوبیدن مردان در عنوان کاراشون قرار دادن مردم آگاه باشین دولت و مجلسی که مال ملت نباشه باید عوض بشه که البته ادامه این ناحقی و ظلم در حق مردان موجب این کارم خواهد شد

  • وگوور
    0

    روسپیگری که هیچ روابط نامشروع خواهر و برادر و...در جامعه آمارش رفته بالا !!!! آسیب های اجتماعی ناشی از فقر و بیکاری ست

  • ناشناس
    0

    ببخشید ....در حال حاضر دختران با این طرز فکر که ازدواج میکنیم اگر خر خوبی بود وزندگی به کام بود وماسوار بودیم که هیچ والا گور باباش مهریه رو میزاریم اجرا میگیم معتاد بود کمی هم مظلوم نمایی نوبت دیگری البته نه همه ولی فکر غالب همین است ومتأسفانه هم خریدار این نوع طرز فکر هم زیاد است وهم در حال فراگیر شدن است یادمان باشد قوانین دیروز امروز را ساخته وقوانین امروز فردا را میسازد وباید برای پیش گیری از فردا ترسید

  • بازنشسته
    0

    در حال حاضر با ضعف بخشهای حراست و نظارتی در اداره ها ی دولتی، این موضوع سواستفاده از کارمندان خانم و حتی برعکس سواستفاده برخی خانمهای بی حیا از نقطه ضعف مدیران بی اراده، زیاد شده و حسابی برخی خانمهای کارمند بلد شدن چطوری ارتقا شلغی یابند.... وای به حال ما

    نظرات شما -
    • یک فارغ التحصیل جویای کار پسر
      0

      بخاطر زن سالاری بیشتر زنها سر کارن واین یعنی فاجعه بشریت

  • کاربر ناشناس
    0

    این را باید آقایون حضرات که میگویند تحریم و اقتصاد خراب تاثیری بر مردم و زندگی اشان ندارد نظر بدهند .مردم که خود دارنند به عینا می بینند و با این مشکلات برخورد میکنند.

  • ح...ر
    0

    این هم یکی از اثار مخرب تحریم 40 ساله که بعضی از اقایان میگویند نعمت است

  • محمد
    0

    با سلام مشکل ازدواج و جلو گیری از سو استفاده های ازدواج را به راحتی می توان از طریق تغییر قانون ازدواج و به روز کردن بندهای قانون ازدواج این مشکلات را حل کرد و جلوی سو استفاده را گرفت بزرگترین دق دقه جوانان که مانع ازدواج آنان شده همین مهریه سنگین لفظ عند الملطالب بودن آن است که با قرار دادن اجباری مهریه پایین در قوانین ازدواج و عندالمستطاع بودن آن و یا قانونی باشد با ذکر با گرفتن یا بخشیدن مهریه در زمان عقد دیگر شکایتی نمی تواند داشته باشد و بعد عقد جاری گردد ‌خیلی از دختران و پسران جوان به راحتی ازدواج می کنند قانون ازدواج همش به نفع دختران است و قانونی که از حقوق پسران دفاع کند ندارد و این وضعیت را بوجود آورده با تشکر

  • یک فارغ التحصیل جویای کار پسر
    0

    تماما مقصر مسئولین ذیربط در امور فرهنگسازی کشور که مشتمل بر صداو سیما و مجلسه صدا وسیما باید ازدواج ساده و اسلامی رو ترویج کنه و مجلس با وضع قوانین بازدارنده طلاقو مهار کنه مملکت ما داره به سمت فرهنگ غرب میره این همه زن طلاق گرفته با ترغیب موج تهاجم فرهنگی کشتی فرهنگ اسلامی رو دارن غرق می کنن چه بسا دختران خوبی که تو خونه موندند بخاطر اینکه ذهنیت ما پسرا رو زنهای طلاق گرفته عوض کردند و تمایل به ازدواجو تو جوونها کمرنگ کردند در ضمن مگه میشه مهریه برابر دیه یه انسان یا بیشتر باشه !!!!!!!!!!!مهریه باید باشه ولی عند المطالبه بودنش کاملا غلطه بخدا تو مملکت زنگ خطر بصدا درومده نه ازدواجی میشه طلاق زیاد شده جمعیت پیر میشه این همه مسئول حقوق بگیر هم داریم که دکتری دارند و هیچ تدبیری ندارند متاسفم

    نظرات شما -
    • موسی
      0

      اصلا مهریه نباید باشه مهریه اصلا معنی نداره که اینا چهل ساله آویزون مردان کردن مگه مردان برده زنان است که شرط می گذارن ضمنا شروط ازدواج را از 6 تا به 12 تا رسوندن از بسکه مردان حرف نزدن اینا هر غلطی خواستن کردن مگه آدم عاقل خودش با پای خودش به سمت خطر میره و زندگی راحتشو ول می کنه پس بهتره خود این دولتیا برن از ایران دفاع کنند چون کسی دیگه هالو نیست این کارا رو بکنه و تا این اراجیفی که یه مشت فرصت طلب و دور از چشم مردان دائم علیه مردان تصویب کردن پس نگیرن و درست نکنن و مهریه رو حذف نکنن خانواده که هیچ !!کسی طرف زن هم نمیره زهی خیال باطل

  • مهدی
    0

    برادرمن مشکل ازقانونه. بی خود سرخودتون رودرد نیارید. اون کسایی که چنین قانونایی روبراخانواده ها می نویسن بایدفکرکنن.

  • ق ن
    0

    همه این بدبختیها ازدینخارج شدن وقتی به دستور قران عمل نمی شود نتیجه اش میشود بی بند باری دزدی حالا اسمش شده اختلاس ازاسلام ومسلمانی فقت اسمش مانده خدا صاحب اصلی اش برساند انشاالله ماکه بردیم نمی دانیم که راست میگوید که دروغ انچیزی که در قران امده بازندگی امروزی شباهت ندارد درست برعکس عمل میشود خدا هم بخاطر همین خیر برکتش را ازما گرفته

  • یک فارغ التحصیل جویای کار پسر
    0

    اصلا مهریه نباید باشه همون نفقه کافیه داداشا ابجیا والسلام

  • ناشناس
    0

    در کشور ما تنها حقی که مردها در ازدواج داشتند فقط شرط طلاق بود که مثلاً به دست مرد بود ولی اکنون آن نیز به سادگی از بین رفته و زن هایی که فقط بخاطر طلب مهریه از مرد بدبخت ازدواج میکنند به وسیله انواع و اقسام حیله ها و فریبکاری از دادگاهها به راحتی حکم طلاق به شرط حفظ مهریه دریافت میکنند و مرد بیچاره باید تا آخر عمر هر طور که شده باید پرداخت کند و زن ها هم با دریافت مفت مهریه در جامعه روسپیگری و هرکاری دوست دارند انجام دهند

    نظرات شما -
    • یک فارغ التحصیل جویای کار پسر
      0

      افرین پس زن نگیریم بهتره دخترا در اینده باید ترشی بشن و ایران از لحاظ ترشی خودکفا میشه

  • فریبرز
    0

    زنان میگن هرکاری دلمون خواست انجام میدیم مهریه و نفقه هم بهمون تعلق میگیره از رابطه نامشروع بگیر تا خیانتهای بزرگتر و غیره ماشالله دادگاه و قوه قضاییه هم سفت و محکم پشتشون وایساده و بهشون میگه بتازید که بازار سکه و مهریه این روزا حسابی داغه

  • مهدی
    0

    ببین به کجارسیدیم که زنان هرچه دلشان می خواهد انجام می دهند. وقانون هم چشم بسته باتمام توان ازشون دفاع میکنه. هرچه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک. چه جوان‌هایی که دارن توزندان می پوسند یاآواره هستند. چه زندگی هایی که به خاطر قوانین فمینیستی مطلق ازهم می پاشن.

  • عادل
    0

    قانونگزارهامون طوری دلنشین میگن زن هرخیانتی هم مرتکب بشه مهریه و نفقه شاملش میشود انگار دارند ثوابشون رو به رخ مردم میکشند خجالت نمیکشید با این حرفاتون؟؟؟بهتره این قانون ضایع و ناقصو بردارید تا مردم نسبت بهتون بدبین نشن

  • محکوم مهریه
    0

    دستتان دردنکنه ولی این مقاله برای من نوشداروی بعدازمرگ سهراب است.زیرادردام یکی ازاین زنان مهربه بگیرافتادم که فقط ۲۱ روزبامن زندگی کردامابایدتاآخرعمرم بهش سکه بدم

  • مهدی
    0

    باسلام این فرهنگ غلط روقانون بوجودآورده باید قانون تغییرکنه تاقانون تغییر نکنه فرهنگ تغییر نمی کنه. بقیش بازی باکلمات هست.

  • رضا فضلی
    0

    وقتی قانون از زنان و رفتارهای هنجار شکن و ناسالم حمایت می‌کند و مردان را به مرز نابودی میکشاند نباید چیزی بهتر از این انتظار داشت متاسفانه قانون یا مردان را به زندان میاندازد یا به خاک سیاه و زن هم با فرصت طلبی از آب گل آلود ماهی میگیرند که البته زنان نیز مقصر نیستند بلکه متاسفانه قانونگذاران به آنان این اجازه را می‌دهند و آنها رانیز حمایت میکنند

    نظرات شما -
    • حسن
      0

      بی حرمتی نکنید مشکل قوانبن کشور است

  • حسن
    0

    به نظرمن مشکل قوانین قضایی کشور است هر روز یک قوانین حاکم است یک روز زندان زدایی یک روز دیگر زندان .مردم کلافه اند مثال قوانین دستوری خلاف است می گویند امر طلاق را سخت گیری شود مگر قانون نداریم بعضی اوقات ادامه زندگی با جه قیمت همین دستگاه قضایی موقع پول می گیرد برای اجرای سکه نفدی مگه بده موفع حکم می گوید داری بده نداری هزار بار در خواست تقسیط کن . فوانین در کشور ما ثیات ندارد اکر برای 10 سال ثبات داشته باشد زوج درک می کند چکار کند فرق ندارد دختر یا پسر

  • مهدی
    0

    اصلا ببینم این قوانین خانواده درایران پایه واساسه چیه. کجای اسلام گفت هدیه روبه زور و زندان بگیر. کجای دنیا این رسمورسومات هست. بابا ماهم جزاین دنیا هستیم. به خدا اینجوری برخورد کردن. عین اسراف اسراف. این شرایط روقانون غلط بوجود آورده تا قانون هم تغییرکنه آش وکاسه همینه. حالا هی ادای روشنفکرارودرآرید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها