گزارش خبر فوری از ورود به دنیای مجازی صیغه؛

دوست داشتن‌های «چند دقیقه‌ای» که ۶۰ هزار تومان می‌ارزد/ پیامد رشد قارچ‌گونه «کانال‌های صیغه‌یاب»/ رواج روابط غیراخلاقی در پوشش عنوان شرعی «صیغه»

کانال های صیغه یاب به یک دغدغه تبدیل شده اند، یک فضای مجازی که تلاش دارد وجه شرعی به روابط جنسی دختران و پسران بدهد اما در عمل عامل ترویج روابط غیراخلاقی شده است.

دوست داشتن‌های «چند دقیقه‌ای» که ۶۰ هزار تومان می‌ارزد/ پیامد رشد قارچ‌گونه «کانال‌های صیغه‌یاب»/ رواج روابط غیراخلاقی در پوشش عنوان شرعی «صیغه»

گروه اجتماعی خبر فوری - تنها باید یک دکمه را فشار دهید و به چند سوال پاسخ دهید تا به سرزمینی پا بگذارید که هرچند مجازی است اما حقایقش را عریان و آشکار به شما نشان می دهد. یک دکمه و چند سوال و بعد از آن اتصال به دنیایی که دوست داشتن و دوست داشته شدن تنها بند چند دقیقه است. دوست داشتنی که بعد چند دقیقه شروع می‌شود، چند دقیقه ادامه پیدا می کند و چند دقیقه بعد هم تمام می شود. اینجا سرزمین صیغه است، یک کانال صیغه یاب!

دوست داشتن مقطعی از دید مجازی
دوست داشتن مدت دار، این شاید محترمانه‌ترین لفظی است که می‌توان برای توصیف این قسم روابط مجازی استفاده کرد.من تو را دیدم، به تو خوشامد می گویم اما تنها می‌توانم برای مدتی تضمین دهم که کنار یکدیگر هستیم و با یکدیگر زمان می‌گذرانیم. آینه تمام قد مجازی که حالا حقیقی‌تر از هر وقتی این امکان را دارد که از طریق سایت‌ها‌، پیام رسان‌ها و سایر ظرفیت‌ها فردی را معرفی کند که معیار یک فرد برای دوست داشتن چند دقیقه‌ای را داشته باشد. دوست داشتنی که احتمالا این روزها خواهان و خوانده کم ندارد. بین زن و مرد تفاوتی قائل نیست و می‌تواند هم زنان را راضی نگه دارد هم مردان را. حتی می گوید که روابط جنسی را در قالب شرعی صیغه پیش روی شما می گذارد اما آیا واقعا در نهایت با همین رویکرد پیش می رود؟

هویتی 60 هزار تومانی
«من مهتاب ناصری هستم. دختری 28 ساله. لیسانس دارم، شاغلم و حقوقی بالا دریافت می‌کنم. سیگار نمی‌کشم. مجردم و به دنبال مردی می‌گردم که از لحاظ زیبایی جذابیت داشته باشد. خودم را از لحاظ ظاهری زیبا می‌دانم.پس از اینکه وارد ربات کانال صیغه یاب شدم به سوالاتی درباره قد و وزنم، میزان تحصیلاتم و اطلاعات شخصی درباره اینکه آیا سیگار می‌کشم و یا اهل استفاده از الکل هستم یا نه پاسخ دادم. مرحله بعدی سوال دیگری پرسیده می‌شد. شما مجردید؟ متارکه کردید یا شوهرتان را از دست دادید؟ من گزینه مجرد را انتخاب کردم.در مرحله آخر من باید کارت ملی خود را بارگذاری می‌کردم، یا مبلغ 60 هزارتومان به صورت ماهانه به حساب کانال پرداخت می‌کردم تا بتوانم عضو فعالی بشوم که نظر مثبت افراد برای دوست داشتن مقطعی را جذب کند.»

این روایت ابتدایی خبرنگار خبر فوری است که با هویتی جعلی وارد یک کانال صیغه یاب شد تا پروسه ورود به این دنیای مجازی را طی کند.

علاقه‌هایی که به من جذب شد

بعد از عضویت، انتظاری کوتاه مدت شروع شد. انتظاری که از پلک زدنی کوتاه‌تر بود. پیام‌هایی که نشان از ابراز محبت داشتند با این ترکیب کلمات که پروفایل شما به دقت مشاهده شد و به نظر می‌رسد که شما گزینه مناسبی برای ازدواج موقت باشید و در صورت تمایل شما می‌توان بیشتر آشنا شد و ...

این پیام‌ها بعد از گذشت ساعتی بیشتر و بیشتر شدند تا حدی که نود نفری طی همان پیام در پی دسترسی به شماره تلفن و راه ارتباطی من بودند تا بتوانند مرا به دوست داشتن موقتی راضی نگه دارند.مهتاب ناصری حالا از گروه‌های مختلفی از مردان تایید شده بود و گویی افرادی زیادی طالب دوست داشتن مقطعی با او بودند.

معیارهایی برای دوست داشتن لحظه‌ای

نکته دیگری که پرداخت به آن جالب توجه است این است که سوالاتی به عنوان معیارهای اولیه برای دوست داشتن موقتی پرسیده می‌شد، زیبایی مهم است یا پول؟ موقعیت اجتماعی یا تحصیلات؟ سوالاتی که هیچکدام کوچکترین ارتباطی به اخلاق پیدا نمی‌کردند اما گویی برای دوست داشتن موقتی لازم بودند.گویی تنها با همین سوالات پیش پاافتاده دو نفر کنار هم قرار می گرفتند که برای مدتی کوتاه با برچسب ازدواج موقت وارد رابطه ای شوند که تنها در پوشش آن رابطه جنسی مجاز شمرده می شد نه هیچ رابطه حسی و قلبی.

از واقعیت تا دوست داشتن

بازار این کانال ها و سایت ها که در پوشش صیغه یاب به رواج روابط غیراخلاقی دامن می زنند آنقدر داغ شده که گاه و بیگاه نهادهای نظارتی از پلیس فتا تا وزارت ورزش و جوانان را وارد گود مبارزه با آنها کنند.مبارزه ای که به نظر می رسد باید جدی تر و ریشه ای تر دنبال شود.

کلاهبرداری‌های زیادی از طریق همین کانال‌های صیغه یاب و سایت‌های اینچنینی صورت می‌گیرد. گویی فضای مجازی این روزها آبستن شیوع اتفاقات این چنینی شده است که چیز جز بی اخلاقی را ترویج نمی کنند.

یک روانشناس بالینی می‌گوید شاید بسیاری از غرایز جنسی این روزها از طریق همین کانال‌ها در حال ارضا شدن است و هستند افرادی که برای یک یا دو شب حاضرند در کانالی عضو شوند که هیچ عایدی جز کم کردن اعتماد به نفس و از دست دادن پول برایشان ندارد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مونا
    0

    وضع ازدواج با این مهریه های سنگین یا حق طلاق یکطرفه باعث فرار مردها و زنها از ازدواج و گرایش به این نوع زندگی شده نه شبکه های مجازی. ی سر به دادگاهها بزنید .... بعدا دنبال علتهای بیمورد بگردید خانه از پایبست ویرانست . قشنگ دارن از ریشه میزننمون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها