یک فعال فرهنگی مناطق روستایی:

کتاب‌های درسی تفکر محور شده اما معلمان تغییری نکردند

فعال فرهنگی مناطق روستایی گفت: کتاب درسی، تفکرمحور شده اما معلمان ما اینگونه نیستند. ریشه این مشکلات این است که در کشور ما هنوز هم آموزش و پرورش حرف اول را نمی‌زند.

کتاب‌های درسی تفکر محور شده اما معلمان تغییری نکردند

به گزارش خبر فوری ، حجت الاسلام اسماعیل آذری نژاد، فعال فرهنگی مناطق روستایی شامگاه گذشته در برنامه تلویزیونی پرسشگر گفت: به روستاهایی در مناطق محروم می روم و واقعیت این است که عدالت آموزشی به معنای واقعی کلمه در آنجا وجود ندارد. مدرسه هایی وجود دارند که معلمش، سرباز معلم است یا از نهضت سواد آموزی آمده یا دوره کافی ندیده و ضمن خدمت خوب نرفته است.

وی افزود: امروز به روستایی رفتم که بچه‌های کلاس چهارم و پنجمش سواد خواندن و عبارت خوانی نداشتند. چون معلم آموزش کافی ندیده تا عبارت خوانی یاد بدهد چه برسد به پرورش فکر و خلاقیت. بخشی از معلمان مناطق محروم توانایی لازم را ندارند.

آذری نژاد ادامه داد: کتاب درسی، تفکرمحور شده اما معلمان ما اینگونه نیستند. ریشه این مشکلات این است که در کشور ما هنوز هم آموزش و پرورش حرف اول را نمی زند و مهمترین وزارتخانه‌اش آموزش و پرورش نیست و بهایی به آن نمی دهد و سرباز معلم را به کلاس ابتدایی می فرستند. یک سرباز معلم چقدر توانایی دارند که درس ریاضی پایه ششم تدریس کند؟ هرکسی می‌تواند در این سیستم برود و معلم بشود بدون آنکه توانایی لازم را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید به دانش آموزان ابتدایی توجه ویژه داشته باشیم، گفت: در ساخت مدارس به دبیرستان امکانات می دهند اما به مدارس ابتدایی خیر.

این فعال فرهنگی مناطق روستایی افزود: باید به آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی برای روستاییان توجه ویژه داشته باشیم و به معلم ها بها بدهیم و معیشتشان را تامین کنیم. چرا معلمی باید احساس کند وقتی معلم ابتدایی شد دیگر نظارتی روی او نیست؟ وقتی دانش آموزی توان حداقل های خواندن را ندارد آموزش و پرورش نباید روی معلم او نظارت داشته باشد؟

منبع: روابط عمومی برنامه تلویزیونی پرسشگر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها