عبدالله جاسبی: سرانه دانشجویی 10 برابر افزایش یافته است

رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سرانه دانشجویی ما نسبت به جمعیت بیش از ده برابر افزایش یافته است و تعداد دانشجویان ما نسبت به ابتدای انقلاب 26 برابر شده است.

عبدالله جاسبی: سرانه دانشجویی 10 برابر افزایش یافته است

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عبدالله جاسبی که در کنفرانس انقلاب چهارم صنعتی سخن می گفت افزود: دانشجویان ایران در ابتدای انقلاب به 170 هزار نفر هم نمی رسید و در منطقه از این نظر در جایگاه پایینی بودیم .

وی افزود: اما با تلاش های صورت گرفته هم اینک تعداد دانشجویان ما به چهار میلیون و 400 هزار نفر بالغ شده است و توانسته ایم در منطقه و جهان به رتبه خوبی دست یابیم.

جاسبی با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها در تهران و چند شهر بزرگ دانشگاه داشتیم گفت: امروز تعداد مراکز دانشگاهی ما بسیار زیاد است و قابل مقایسه با اول انقلاب نیست.

رئیس اسبق دانشگاه آزاد با بیان اینکه در ابتدای انقلاب تقریبا مقاله دانشجویی نداشتیم گفت: اما امروز تعداد مقالات ما در منطقه در ردیف اول تا سوم و در جهان در رده بالایی قرار دارد.

وی افزود: در سال 61 که دانشگاه آزاد را شروع کردیم در تهران می گشتیم تا بتوانیم فوق لیسانس جذب کنیم و گیرمان نمی آمد اما امروز فارغ التحصیلان دکتری تخصصی برای استخدام در مراکز آموزش عالی صف کشیده اند.

جاسبی با بیان اینکه تعداد تحصیل کرده های بیکار کشور هم یک فرصت و هم یک چالش محسوب می شود گفت: بیش از چهار میلیون فارغ التحصیل آموزش عالی جذب بازار کار شده اند اما یک میلیون و 195 هزار نفر از این افراد در انتظار شغل هستند.

رئیس اسبق دانشگاه آزاد از پایین بودن شاخص اقتصاد دانش بنیان در کشور انتقاد کرد و گفت: البته شرکت های دانش بنیان دانشجویی به شدت در حال افزایش است و باید آنها را برای رسیدن به موفقیت کمک کرد.

وی با بیان اینکه کشور ما در حوزه نانوتکنولوژی ، بیوتکنولوژی و رباتیک جز شش کشور اول دنیا محسوب می شود گفت: اما در خیلی جاهای دیگر در فن آوری های نوین عقب هستیم .

جاسبی افزود: از نظر معدل فن آوری های نوین در میان 127 کشور رتبه 75 را داریم که باید برای رسیدن به رتبه های پایین سعی و تلاش بیشتری انجام دهیم.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها