نگرانی بی‌پاسخ حضور دانشجویان در امتحانات دانشگاه آزاد؛

استان‌هایی که فقط امتحانات یک دانشگاه حضوری است

۳۱ فروردین ماه بود که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد مقرر شده امتحانات پایان‌ترم به صورت حضوری برگزار شود، این موضوع نگرانی دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها را به همراه داشت.

استان‌هایی که فقط امتحانات یک دانشگاه حضوری است

یکی از بخش‌های متأثر از شیوع ویروس کرونا مجموعه‌های علمی از جمله دانشگاه‌ها بودند به طوری که با پایان یافتن سال تحصیلی عملاً کلاس‌هایی ترم زوج دانشگاه‌ها که از اواسط بهمن آغاز و تا اواسط خرداد ادامه پیدا می‌کردند، پس از نیمه دوم بهمن ماه تشکیل نشدند.

دانشگاه‌ها به عنوان یک مکان عمومی که دانشجویان در هر کلاسش تجمع کرده و ساعت‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند و از طرفی نیاز به تعامل میان استاد و دانشجو به ویژه در رشته‌های عملی و دروس آزمایشگاهی، ریسک ابتلا به کرونا را تا حد زیادی افزایش می‌داد و به همین دلیل از همان ابتدای شیوع بیماری تعطیل شد.

از اواخر فروردین ماه که به دلیل شرایط خاص حاکم بر کشور، معیشت اقشار مختلف مردم در شرایط دشواری قرار گرفته بود و از سوی دیگر به نظر می‌رسید از شدت سرایت بیماری کاسته شده، جمع‌بندی مسؤولان بر کاهش تدریجی محدودیت‌ها قرار گرفت.

این کاهش محدودیت منجر به اوج‌گیری دوباره تعداد مبتلایان به کرونا شده هر چند تعداد تلفات این ویروس و افراد بستری شده کاهش یافته اما آمار مبتلایان نشان می‌دهد هنوز هم به غیر ضرورت نباید از مراقبت‌های گذشته کم کرد.

پیش از بالا رفتن دوباره تعداد مبتلایان، در ۳۱ فروردین ماه طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد مقرر شده امتحانات پایان‌ترم به صورت حضوری برگزار شود.

این موضوع نگرانی دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها را به همراه داشت، نگرانی از بابت عدم رعایت مراقبت‌های بهداشتی از سوی بعضی از دانشجویان که می‌تواند برای سایر افراد خطرناک باشد و حتی در صورت رعایت فاصله‌گذاری در زمان امتحان، با توجه به حضور دانشجویان در خوابگاه، سرویس، سلف و بوفه می‌تواند، نمی‌توان همه تبعات آن را کنترل کرد.

در همین راستا، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های آزاد اسلامی خوزستان در نامه‌ای خواستار اتخاذ تدابیری جهت حذف ترم یا تعویق یک ماهه امتحانات شدند؛ همچنین در چند پویش مردمی سامانه فارس من خبرگزاری فارس حدود ۳ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با مطالبه از مسؤولان این دانشگاه درخواست برگزاری مجازی آزمون‌ها را داشتند. موضوعی که در بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دولتی کشور نیز انجام شده و آزمون‌های پایان ترم به صورت حضوری برگزار نمی‌شود.

آغاز امتحانات مقطع ارشد و دکترا از تاریخ ۲۶ خردادماه اعلام شد، همچنین امتحانات مقاطع کاردانی و کارشناسی (به جز گروه معارف اسلام، دفاع مقدس و عمومی) از ۴ تا ۲۸ مرداد ماه برگزار خواهد شد.

توضیحات دانشگاه آزاد برای اصرار بر آزمون حضوری

جواد علمائی رئیس ستاد آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی در همین خصوص گفت: برگزاری آزمون‌های مجازی استانداردهایی دارد که باید توسط دانشگاه و دانشجو رعایت شود، ما دو منطقه سفید و قرمز داریم؛ زمانی که اعلام می‌شود فضا سفید است و همه کسب‌وکارها به روال خود باز می‌گردد و مشکلی پیش نمی‌آیند قطعاً دانشگاه‌ها هم مانند بقیه آحاد جامعه هستند و امتحانات برگزار خواهد شد اما اگر اعلام شود منطقه‌ای قرمز و محیط کرونایی است امتحان حضوری از دانشجویان گرفته نخواهد شد و دانشجویان نباید نگران باشند.

رئیس ستاد آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اگر دانشجویی اعلام کند که تب،‌ لرز، سرفه، تنگی نفس، ضعف و از دست دادن حس بویایی دارد، می‌تواند در فرصتی دیگر امتحان دهد، تدابیری اندیشیده‌‌ایم تا سلامت دانشجویان، اساتید و کارمندان به خطر نیفتد ضمن اینکه فضای دانشگاه بعد از برگزاری هر امتحان طبق پروتکل‌های بهداشتی ضدعفونی خواهد شد.

مناطق پرریسک از سرویس تا سرویس بهداشتی اضطراب مضاعف برای دانشجویان

این در حالی است که با اعلام مسؤولان دانشگاه های کشور در بسیاری از استان‌ها همه مقاطع دانشگاه‌های دولتی آزمون پایان ترم خود را به صورت حضوری برگزار می‌کنند اما دانشگاه آزاد اسلامی تقریبا در همه شهرهای کشور قرار است آزمون‌های خود را در مقطع کارشناسی به صورت حضوری برگزار کند.

اگر چه مسؤولان این دانشگاه راهکاری‌هایی نظیر بازه امتحانات، غربالگری و نکات بهداشتی را برای این سلامت دانشجویان در نظر گرفته‌اند اما مشکلات زیادی هنوز قبل و پس از ورود دانشجویان برای برگزاری آزمون وجود دارد که در شرایط تثبیت نشده کشور از نظر بیماری کرونا سلامت دانشجویان را تهدید می‌کند.

دانشجویان معتقدند استفاده از وسایل نقلیه عمومی و یا سرویس‌ها ریسک ابتلا در افراد را با برده و امکان تشخیص آن هم تا پس از چند روز و تماس با افراد ناقل ممکن نیست و این موضوع حتی کسانی را که با وسیله نقلیه شخصی نیز در امتحان حضور می‌یابند را تهدید می‌کند.

از طرفی دغدغه برای حضور در فضای فیزیکی دانشگاه و استفاده از اماکن عمومی نظیر محوطه استراحت، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی یکی دیگر از نگرانی‌های دانشجویان برای احتمال ابتلا به این بیماری است که تقریبا راه گریزی هم ازآن وجود ندارد.

همچنین نحوه استفاده از فضای فیزیکی آزمون و نیز خدمات دانشگاه در حوزه تغذیه و یا اقدام شخصی دانشجویان برای این موضوع یکی دیگر از نگرانی‌های خانواده‌ها برای پرخطر شدن محیط دانشگاه در حین برگزاری امتحانات است.

دانشجویان را قانع کنید یا تصمیم را لغو کنید

به نظر می‌رسد با توجه به تجربه موفق برخی از واحدهای دانشگاهی در برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌های میان ترم به صورت مجازی و عوارض ناشی از استرس مضاعف در بازه امتحانات برای دانشجویان و خانواده‌ها بد نیست مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی از تجربه و دلایل دانشگاه‌های بزرگ دولتی کشور بهره ببرند و یا دلایل اصرار خود بر برگزاری حضور آزمون‌ها را در حضور کارشناسان مطرح کنند.

شاید لازم باشد یا افکار عمومی درباره این تصمیم پرخطر و با تعدد اعتراضات نسبت به آن قانع شود و یا مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در این تصمیم خود تجدید نظر کرده و از جایگزین‌های متعدد و آزمون شده آمن استفاده کنند تا مبادا در پایان این نیم سال تحصیلی شاهد پشیمانی در رابطه با تصمیمات غیرکارشناسی در حوزه آموزش عالی کشور باشیم.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 82
  • الیاس یساقی
    0

    سلام وقت بخیر اینجانب دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد هستم.نگرانی از جانب دانشجویان دانشگاه ما وجود دارد که این حقیر قصد مطرح کردن آن با شما را دارم.با توجه به شرایط ویژه کرونایی مملکت و اینکه باید دستورات بهداشتی بطور کامل رعایت شود دانشگاه فردوسی و دیگر دانشگاه ها اقدام به برگزاری غیرحضوری امتحانات ترم جاری نموده اند اما دانشگاه آزاد با وجود پتانسیل بالای مجازی که از ابتدای وقوع این حوادث زودتر از سایر دانشگاه ها اقدام به برگزاری کلاس های مجازی نموده بود از تهران دستوری رسیده که حتما میبایست امتحانات حضوری برگزار گردد لذا نگرانی های ما نسبت به این موضوعات میباشد که : اولا آیا با وجود ۱۰ هزار دانشجو از رشته های مختلف و برگزاری همزمان چندین امتحان در مکان معلوم مبتوانند پروتکل بهداشتی را رعایت کنند؟اینکه فاصله گذاری رعایت شود در سالهای قبل برای جلوگیری از تقلب نیز رعایت میشده اما ایا میتوانند مانع تجمع دانشجویان قبل و بعد امتحانات شوند؟ برنامه امضا گرفتن جهت حضور در امتحانات و دست به دست شدن برگه های امتحانی و سایر مخاطرات دیگر دوما آیا با توجه به اینکه کلاس های دانشگاه کلا در فضای مجازی برگزار شده و دانشجویان بابت مصرف اینترنت هم هزینه هایی متحمل شده اند آیا عدالت است که شهریه حضوری را پرداخت کرده و خدایی نکرده دانشگاه متضرر نگردد؟ و مورد آخر اینکه آیا بجای صلاح و مشورت با اساتید که اکثرا راضی به برگزاری کلاس ها بصورت مجازی هستند میبایست بصورت افراطی عمل نمود؟ و چرا اساسا دانشگاه آزاد هر واحد نتواند مستقل از مرکزیت تهران عمل نماید؟ این هم امضای الکترونیک چندهزار دانشجو در کارزار https://www.karzar.net/online-exam-for-azad-university

  • نگین محمدزاده
    0

    تورو خدا مارو مسخره خودشون نکنن ماها خانواده دتریم نگرانمون میشن او رفت امد ها تو تجمع ها تورو خدا این حضوری رو خرف کنید کرونا خیلی خطرناک تر از این حرفا هست

  • وحید حمدی
    0

    این چه وضعیه دانشگاه های دولتی همه مجازی ما بدبخت حضوری این همه آدم رو میخواید جمع کنید دور هم که چی؟

  • امید
    0

    سلام خسته نباشید امتحانای ما علاوه براینکه حضوریه کلاس های حضوری هم برگزار کردن مثلا با رعایت پروتکل های بهداشتی تعداد دانشجوهارو نصف کردن یه تایم و روز نصف دیگه یه تایم و یه روز دیگ واقعا لازم بود کلاس برگزار شه؟؟؟سری به دانشگاه علمی کاربردی هم بزنید

  • یاسین احمدی
    0

    آخه چرا دانشگاهی های باید حضوری امتحان بدن

  • عارف دل افروز
    0

    سلام بیزحمت‌به مسئولین دانشگاه آزاد بفرمایید تمام امتحانات رو مجازی برگزار فرمایین خیلی ما دانشجویان نگرانیم. ممنونم.

  • دانشجو
    0

    دانشگاه سراج تبریز امتحانات حضوری و گفتن واسه هر دانشجو دیه شو حاظر کردن اگه کرونا بگیریم

  • فرشاد رضایی
    0

    من این ترم ۲۰ واحد دارم و از طرفی پدرم بیماری زمینه ای داره من ۴ ماه تو قرنطینه نموندم که برم دانشگاه امتحان حصوری بدم ... تورو خدا یه فکری کنین این بیماری شوخی بردار نیست نمی شه اینقدر راحت ریسک کرد سرش

  • علي رضا
    0

    تو رو بخدا نكنيد اينكارا دانشجويان دانشگاه ازاد چرا فقط نكنيد كي جوابگوعه اه پشتتونه مگه ما فرق داريم با دولتيااا

  • محمد
    0

    سلام دانشگاه علمی کاربردی مجتمع میبد که جزو مناطق قرمز خواسته امتحانات به صورت حضوری برگزار شود برای چی سلامتی دانشجو براشون مهم نیست و برنامه امتحانات حضوری رو اعلام کردند واز تمام دانشجویان حتی غیراستانیها خواستند حضوری امتحان دهند خوا هشا رسیدگی کنید

  • علی
    0

    خانمم ام اس داره از ترس سر کارم نمیرم، چطوری برم‌بشینم سر امتحان که مطمئنم یه درصد هم اهمیتی نمیدن به ضدعفونی و این چیزا، توروخدا آنلاین کنید امتحانات رو

  • مسعود
    0

    سلام من دانشجو دانشگاه آزاد تهران هستم گفتن که تست رو انجام بدید داخل سایت منم انجام دادم اما زد مشکوک هستید میخوام بدونم با این اوضاع بازم باید برم؟ مغازه دار هم هستم حتی ۵روز هست که درب مغازه هم بخاطر مشکوک بودن نرفتم تکلیف ما رو روشن کنن

  • نگین محمدزاده
    0

    خب دانشگاه ازاد هم ،رشته هاش مثله رشته های وزارت علوم تو اکثره شهر ها هست چرا پس برا وزارت علوم مجازی هست برای ازاد حضوری تورو خدا رسیدگی کنید این چه وضعشه

  • یگانه معتمدی
    0

    این اقدام غیر کارشناسانه در خوشبینانه ترین حالت ضربه بزرگی به کادر درمان و تلاش های ممتد ایشان و بالاخص دانشجویان و خانوادهای ایشان دارند. امیدوارم دانشگاه ازاد در رفتارش تجدید نظر کنه در غیر این صورت مدیران و تصمیم گیران مسئول رفتار نابخردانه و هرگونه اسیب احتمالی باشند.

  • محمدرحمتی
    0

    سلام خسته نباشید بنده از مشهد دارم بهتون پیام میدم اقا یا اینا مارو مسخره کردن یا واقعا نمیدونن دارن چکار می کنن چن تا دلیل میگم مطمئنم قانع میشید یکی اینکه همه میدونین دانشگاه های دولتی بیشترشون مجازین اینکه از این دومین مورد اینکه مشهد وضعیتش قرمزه من میگم اینا اصن تو همه شهرا نباید ازمون حضوری بگیرن چون بیشتر خانواده ها حداقل یک فرزند دانشجو دارن این یعنی انتقال بیماری به سریع ترین روش ممکن حالا میگن اونا وضعیتشون سفیده اوکی مشهد که قرمزه چرا اصرار دارن بگیرن اینا باور کنید جان ما براشون مهم نیست میدونن قرمزه باز میخوان بگیرن دلیل سوم اینکه اوکی پروتکل اجرا می کنن ولی ایا فکر نمی کنن دانشجو باید چجوری بیاد سرجلسه من خودم دوتا خط اتوبوس باید عوض کنم تا برسم به این چیزا ایا فکر نمی کنن ممنونم که حرف مارو میشنوین اینا که گوششونو بستن همه مخالفیم میگن ن باید حضوری باشه

  • Ali borji
    0

    چرا باید دانشگاه های آزاد حضوری برگزار بشن؟ درصورتی که تمام دروس مجازی برگزارشده .وحتی در بعضی ازدروس اساتید طریقه تدریس واستفاده از تدریس آنلاین رو مشکل داشتند. الان تنها جایی که کرونا وجود نداره همین دانشگاه آزاده؟مگه تویه جامعه زندگی نمیکنیم؟پس چطور میشه تمام دانشگاه ها غیر حضوری برگزاربشه اما دانشگاه آزاد حضوری.

  • P.A
    0

    شهر ما وضعیت قرمز داره اما چون استان وضع قرمز برای کرونا نداره امتحانات دانشگاه آزاد شهر ما باید حضوری برگزار بشه من میخوام بدونم اگه من ناقل این بیماری بشم و به خانواده ام منتقل کنم کی پاسخگو هست اصلا برای مسئولین تصمیم گیرنده مهم هست ؟!قبول کنیم که همه سیستم ایمنی قوی ندارن و در ضمن امکان نداره تمام نکات بهداشتی رعایت بشه اونم داخل یه شهر کوچیک که اکثر مردمش وجود کرونا رو قبول ندارن

  • هادی
    0

    دغدغه ی ما دانشجویان ،مسئولینی با افکار کروناییه ...از اون ابتدا تا انتها... اندکی صبر سحر نزدیک است...

  • فاطمه عرب
    0

    من در شهر خراسان جنوبی شهرستان قاینات هستم ک امتحانات دانشگاه ازاد حضوریه.من و چند تا از دوستام باردار هستیم و جزو افراد پرخطر محسوب میشیم.امیدوارم این مسئله درک شود

  • فاطمه ملک محمدی
    0

    من نگران این هستم که نتونم پاس کنم درسامو

  • سعید
    0

    الان دختر من دهمین روز است که در مدرسه بصورت حضوری در حال امتحان دادن است.آیا دانش آموز ۱۵ ساله در برابر کرونا آسیب پذیر تر است یا دانشجویان؟؟؟؟ بحث دانشجویان مفتی و بدون امتحان و درس خوندن ترم رو پاس کردن است و کرونا بهانه.....

  • پوریا چشم بنام
    0

    با سلام من دانشجوی دانشگاه ازاد تهران شرق واقع در قیامدشت هستم فاصله من از دانشگاه ۳۰ کیلومتره و مجبورم ۳ تا وسیله نقلیه سوار بشم تا به دانشگاه برسم میخوام بدونم اگر این وسط کرونا بگیرم کی جواب میده در ضمن مسولین به خودشون زحمت ندادن حداقل شهریه ها رو کم کنن واقعا متاسفم

  • مائده
    0

    سلام‌. کاش میفهمیدین استرس ما به خاطر امتحانای حضوری نیست بلکه دقیقا به خاطر مجازیه

  • م.م
    0

    باید غیرحضوری باشه .موج ویروس دوباره آغازمیشه

  • دانشجو
    0

    چرا امتحانی که به ۱۷ تغییر کرده بود اکنون مجددا تغییر کرده وبه۱۲منتقل شده. امتحان به صورت حضوری موجب افزایش تردد درون شهری، بین شهری، تمرکز و ازدحام جمعیت در محیط های مسقف، افزایش بار ترافیکی و در نهایت افزایش ریسک ابتلای دانشجویان، خانواده های عزیز و کارکنان تلاشگر این واحدهای دانشگاهی می گردد چگونه ساعت شش عصر که آزمون تمام می شود از شرق بهغرب تهران برویم و مجددا فردا ساعت هشت آزمون بدهیم،نا گفته نماند که تا دوشنبه همین هفته کلاس های درس ادامه داشت.

  • alireza abuhamzeh
    0

    سلام و عرض ادب با احترام بايد بدانيد كه خطر اين ويروس براي دانشجويان كمه اما پدر و مادر اكثر دانشجويان مسن و داراي بيماري زمينه اي هستند تو رو به مولا علي قسم امتحانات رو غير حضوري كنيد وگرنه ناخواسته خيلي از پدر مادرا رو از دست ميديم

  • Amin kh
    0

    واقعا این حجم از بی برنامگی بی سابقه است!!!!

  • یونس شیرین زاده
    0

    اصن صدای ما هیچ جا نمیرسه هی سایتای مختلف امضا کردیم که نشه فارس نیوز یکیش بود کلی نظردادیم تو گروه دانشجویان کل کشور چه رعایت پرتکل بهداشتی تو دانشگا وقتی دانشجویان دارن با مترو ک اتوبوس و تاکسی میرن میان؟وقتی هم که یکی بگیره تا چهارده روز معلوم نباشه تا اخر امتحانات میتونه ناقل باشه و به همه بده و هیچ کس هم نفهمه درسته مشکلاتی هست برای کلاس های مجازی و امتحاناتی که مجازین ولی حداقل مردم زنده میمونن اقتصاد کمتر فلج میشه و خیلی ها سایه ی پدرو مادر بالای سرشون خواهد ماند

  • م
    0

    سلام من دانشجو ارشدم تازه بعد از چند سال درمان حالم خوب شده الان چرا باید حضوری برم امتحان بدم اگه من کرونا بگیرم کی جوابگو هست این چه تدبیریه یکم بفکر ما دانشجو ها باشین

  • محمد
    0

    سلام خواهشن پیگیری کنید نادانشگاه علمی کاربردی هستیم تهران .دانشگاه ما نه تنها امتحانات رو به صورت حضوری برگزار میکنه بلکه الانم کلاسها رو به صورت حضوری برگزار کرده ودر صورتی که دانشگاه ما اصلا شرایط اون پروتکل های بهداشتی رو نداره

  • حامد
    0

    شاید بتونن دانشگاه رو کنترل کنن ولی شلوغی جلوی دانشگاه و خیابون ها ، مترو ، اتوبوس و ... که به خاطر جمعیت زیاد دانشجوها درست میشه رو چی ؟ دانشگاه آزاد مخصوصا واحد علوم و تحقیقات کم دانشجو نداره

  • امید قنری
    0

    سلام دانشگاه جانع علمی کاربردی امتحانات حضوری اعلام کرده جالبه دانشگاه شریف و امیر کبیر غیر حضوریرهستن بعد دانشگاه علمی کاربردی حضوری کاش فکری کنن

  • نیلوفرنریمانی
    0

    سلام باتوجه به وضع کرونا و اینکه هرروز داره آمار میره بالا چجوری میشه امتحان حضوری برگزار کرد ما نگران خانواده هامونم باید باشیم ممکنه ما بگیریم و به اونا انتقال بدیم واقعا نمیشه توی محیط دانشگاه فاصله ی اجتماعی رو رعایت کرد بالاخره ممکنه دس بزنی به صورت دست بزنی به ماسک واقعا نمیدونم ما که این همه سر کلاس مجازی رفتیم اگه میخواستن اینکارو بکنن که ما میرفتیم سرکلاس با ماسک و دستکش چه کاری بود از اول اسفند تعطیل کنن

  • شایان
    0

    والله ما دانشجو معلمیم و در دانشگاه شهید رجایی درس میخونیم بدون کوچکترین تغییری تو تایم امتحانا دارن سر وقت قبلی برگذار میکنن و ما برای کسی مهم نیستیم. حتی مشکلمونو به کانال شما اطلاع دادیم و فهمیدیم که برای شما هم مهم نبودیم.

  • ياسمين
    0

    من خواستم بگم ما اگر تمام مسائل بهداشتي هم رعايت كنيم هنگام تحويل كارت و ورود به دانشگاه تجمعي هست كه نميشه جلوش گرفت

  • ali
    0

    درود بر شما واقعا استرس گرفتیم مسولین دانشگاه ازاد به دلیل فقط بی لیلقتی و عدم توان فراهم کردن امکانات با تمام پول سنگینی که از دانشجویان میگیرند حاظر نیستن هزینه کنند و دارند روی جان ما ریسک می کنند.به خدا همه در وحشت دارن به سر میبرند این فقط لجبازی مدیران بی لیاقت دانشگاه ازاد است و بس دانشگاه های طراز اول تهران هم دارن غیر حضوری میگیرن اخر چرا اینقدر بی فکری و لجبازی .واقعا انقدر من دانشجو بی ارزشم

  • امیررضا
    0

    امتحان حضوری ک سهله ما بدبختارو نیخوان ببرن بیمارستان کارورزی

  • خلاقی
    0

    سلام من مادر یک دانشجو و یک محصل دبیرستانی هستم فرزند کوچکترم مشکلات زمینه ای قلبی دارن و فرزند بزرگ من هم حساسیت شدید و خود من هم دچار مشکلات ریوی هستم و واقعا در این ۴ ماه گذشته به شدت فاصله گذاری اجتماعی رو رعایت کردیم طوری که بچه ها فقط در دو مورد انهم اضطراری و کوتاه مدت از منزل خارج شدیم واقعا چطوری و با چه اطمینانی میتونم فرزندم رو با وسایل نقلیه عمومی بفرستم دانشگاه که اونهمرتازه معلوم نیست آیا شرایط برای این آزمونها رو تونستن رعایت کنن و قطعا با وجود تجربه ای که طی این سالها از مدیریت بی کیفیت و ناکارامد دانشگاه آزاد دیدم از پس این کار برنمیان همونطور که کلاسهای آنلاین رو به بدترین وجه ممکن برگزار کردن نمیدونم چرا با تمام این نقاط ضعف هیچ ارگانی به این موضوع رسیدگی نمیکنه تا کی باید از بی فکری مسئولین ضربه بخوریم آیا جواب مشکلات خانواده ها رو دانشگاه آزاد میتونه بده اینجا حرف از جان انسانهاست و نمیشه به سادگی از این موضوع صرف نظر کرد

  • جعفر زرگرانی
    0

    باید امتحانات را مجازی برگذار کنند در غیر این صورت کرونا میگیریم

  • علی
    0

    من دانشجوی دانشگاه ازاد قائمشهر هستم ‌. از طرف دانشگاه ۳ روز را مشخص کردن تا بریم دانشگاه و از اساتید رفع اشکال کنیم.وضعیت فاصله گذاری نامناسب، بچه ها و اساتید بدون ماسک ،کلا وضعیت بدی بود .الان که امتحان میخواد شروع بسه و بچه ها استرس دارن دیگه اصلا کسی رعایت نمیکنه. تورو خدا مسئولین تجدید نظر بکنند .مازندران هم وضعیت خوبی درباره کرونا نداره

  • محمد جواد ف
    0

    فقط اینقدر فهمیدیم که نه آموزش حضوری قانون قاعده داشت و نه آموزش مجازی تو این مملکت فقط استرس به دانشجو جماعت و سنگ اندازی های متعدد به هر بهانه ایی.

  • مهسا دهقان
    0

    کیفیت کلاس های مجازی واقعا افتضاح و پایین بود حالا ما با این کیفیت کلاس ها چطور درسی مثل ریاضی رو باید پاس کنیم که حضوری هم باشه ؟ حداقل تو نمره دادن دستشون رو باز نگه دارن و کمک کنن

  • آرین محمودی
    0

    این یک قتل عام خاموش است تاسف بار و رنج آور چقدر ناتوان در برگزاری آزمون مجازی!

  • حسین
    0

    با سلام واقعا دانشگاه آزاد با چه منطقی امتحانات را بصورت حضوری برگزار میکند آیا فرزندان مسولان دانشگاه آزاد هم امتحاناتشون حضوری هست؟ ما اینهمه خودمونو قرنطینه کردیم حالا با اینکار دانشگاه معلوم نیست چ به سرمون بیاد التماس دعا

  • امیررضا هدایتی
    0

    خیلی معلومه که چرا حضوری کردن امتحان ها رو ، به خاطر اینکه کلاس مجازی که بسیار بی کیفیت و کم بازده بود پس دانشجویان خوب نفهمیدن دروس رو پس امکان افتادن واحدها بیشتر میشه و مجدد باید درس رو بگذرونه و این یعنی مجدداً پول بریزه تو جیب دانشگاه آزاد، هیچ دلیل دیگه ایی نداره ،چون دانشگاه شریف هم که از بهترین هاست امتحانات مجازی ، متاسفم که برای پول بیشتر با جان دانشجویان و خانواده هاشون بازی میکنن، خدا ناظراست . یاعلی

  • Alijgsh
    0

    سلام نمیدونم پیام من تاثیری داره یا نه اما وقتی ما کشوری هستیم که رو به پیری داریم میریم آیا صحیح هست نسل جوان خودمونو رو با بر گزاری امتحانات حضوری فدا کنیم؟ درسته در امتحان مجازی تقلب میشه ولی اثر یادگیری هم به مراتب بیشتره چه اشکال داره که همه نمره ۲۰ بگیرن‌مقاطع ارشد که معمولا نمره فقط با سلیقه اساتید هست پس چرا حضوری؟؟ خواهشا مسولین مخصوصا دانشگاه آزاد که تعداد دانشجوی بیشتری دارد در تمامی مقاطع آزمون مجازی برگزار کنه تا هم باعث بیشتر نشدن کورنا شود و هم باعث حفظ نسل جوان جامعه با تشکر

  • فرشته نجف زاده
    0

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما میخواستم یه مطلبی رو بگم من تو دانشگاه تدریس میکنم هم سراسری،هم علمی کاربردی، مارو ملزم کردن که تو اینترنت تدریس کنیم مجازی مثل همه و حتما ۱۲-۱3 جلسه تمام بشه،حالا دیروز یهو زنگ زدن ظهر بیایین کلاس حضوری برگزار می شود، تو این وضعیت که شهر ما وضعیت قرمز و هشدار اعلام شده، اونم سراسری نه، علمی کاربردی که حالا موقع معمولیش کسی نمیاد و به درس بها نمیده،دیروز رفتیم فقط همدیگرو نگاه کردیم،امروز هم سالن ورزشی رو باز کردن گفتن باید عملی،حضوری تدریس بشه،حتی ۱نفرهم ماسک نزده بود،والا من خودم باردارم میترسم برم بیرون یه حرفی هم بزنیم کلاس نمیدن،خواهشا رسیدگی کنید به گوش مسئولین برسونید،

  • alireza bn
    0

    من دانشجو دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز منطقه سوهانک هستم متاسفانه برنامه ریزی به قدری ضعیف بود که در یک روز ۳امتحان برای من تعیین کردن خب دانشجویی که شاغل هست چطوری باید خودش رو برای امتحان آماده کنه متاسفانه زیر ساختها ضعیف هستن و فقط به فکر این هستن که یک امتحان فرمالیته بگیرن و بره

  • یک دانشجو
    0

    یک زمانی دانشجو ها تو کشور همه کار میکردن و حرفشون برای خیلی ها سندیت داشت و روش حساب میکردن، الان دانشجو داره برای زنده موندنش بحث میکنه و هیچ کس نمیشنوه، بماند که اگر از کرونا نمیریم از فقر و تنگدستی خواهیم مرد، ما که برای شما در حد یک خبر هستیم و برای مسئولین دانشگاه بخشی از کار!

  • مهدی
    0

    با سلام به احتمال زیاد در این امتحانات خانواده هایی عزا دار میشن بر سر لجاجت برخی از مسئولین، اگه دانشجویان به کرونا مبتلا بشن حتما در خانواده شان افراد بیمار زندگی میکنند فقط یادآوری کردم که شما مسئولید و اگر حادثه ای برای هر یک از ما یا خانواده ی ما پیش آید شما مسئولید و ما گذشت نخواهیم کرد

  • مهدی یگانه
    0

    کار دانشگاه آزاد خیلی جالبه شهریه رو که کامل گرفت از ما این به کنار یعنی انقدر از پیام نور کمتر هستش که نمیتونه مجازی برگزار کنه ؟! رو چه حساب و اطمینانی حضوری برگزار میکنه که کسی مریض نشه ؟! بالاخره باید یه کار کنن از بی کارای آینده کم بشه واقعا سیاست قشنگیه مرسی از مسئولین

  • عليرضا
    0

    با سلام من دانشجو دانشگاه ازاد نجف اباد هستم دانشگاهي ك ادعا داره بهترين دانشگاه ازاد كشوره چرا بين ما و بقيه فرق ميگذارند ؟؟ مگه ما غير آدميم همه جا مجازي شدع اصفهانم اوضاعش بده در معرض هشداره خدايي پيام مارو ب مسولين ذيربط برسونيد اگه واسمون اتفاقي بيوفته كي پاسخگوعه؟؟؟؟

  • نيلوفر قاسمي
    0

    با غرض سلام خدمت رياست دانشگاه ازاد من به عنوان اوليا يك دانشجو فكر ميكنم هر جور تمهيدات و پروتكل بهداشتي رعايت شود ولي با وجود ازدحام دانشحويان به خصوص دانشگاه علوم تحقيقات براي حفظ سلامتي جوانان و كاهش امار كرونا بهتر است مثل اكثر دانشگاههاي دولتي امتحانات رو به صورت غير حضوري برقرار كنيد تا هم والدين و هم خود دانشحويان دور از استرس اين امتحانات رو سپري كنند چون با وجود ريسك و واگيري اين بيماري و انتقال ان به همديگر و حتي خانواده ها اصلا واجب و صلاح نيست به اجراي امتحان حضوري نميدونم اصرار دانشگاه ازاد به امتحانات حضوري بر چه مبنا و دلايلي است؟؟

  • محمد
    0

    من دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد هستم که ۲۵ هزار دانشجو داره داخل اصفهان دانشگاه های اصفهان امتحان های خودشان را غیرحضوری کردن ولی دانشگاه آزاد نجف آباد که ۵۰ دقیقه با اصفهان فاصله داره حداقل ۷۰ درصد دانشجوهای خودش از اصفهان هستد امتحان هاش بصورت فشرده وحضوری هست. هیچ راه اعتراضی هم دانشگاه دیکتاتور ما نگذاشته در صورتی که ما با وجود کلاس های آنلاین شهریه کامل را دادیم باز هم حق اعتراض نداریم.

  • محمد
    0

    ابتدا تشکر ازکانال خبرفوری جهت توجه به دغدغه مردم درارتباط با دانشگاه مخصوصا دانشگاه آزاد باتوجه به شهریه ومشکلات درزمینه کلاس های انلاین ووضغیت درسی خواهشمنداست باتوجه به نزدیک‌شدن امتحانات واسترس شدید وعدم یادگیری درکلاس های انلاین و مشکلات فنی لازمست مسولین محترم دانشگاه یاحذف ترم وموکول کردن واحدهای درسی به ترم دیگر باتوجه به موج بعدی کرونا چه کسی جواب است لطفا به فکر خانواده های ودانشجویان باشید

  • ر.د
    0

    سلام منم مثل بقیه هنوز نه تاریخ امتحانامون مشخصه نه دانشگاه از ۴ ماه پیش فکری به حال واحدای ما کرده .فقط میگن تا روزای آینده مشخص میشه ..استادا هم ۴ تا پاور از اینترنت دانلود میکنن میزارن تو سایت دستور میدن برین بخونین به خودشون زحمت نمیدن حداقل اسم سایتی که ازش مطالبو کپی کردن پاک کنن ... ویس هم که میزارن دقیقا معلومه کتابو گذاشته جلوش میخونه عمومی ها هم که مجازی شده آزمون پایانیشو که میدی معلوم نیست نمره ای که میزنه رو از کجا میاره جواب تمام سوالات درسته ولی آخرش کمترین نمره رو میزنه در آخر حرفم اینه یه تاریخی واسه امتحانات پایان ترم مشخص کنن؟و اینکه آخرش مجازیه یا حضوری اگه مجازیه به چه نحوی بزگزار میشه که حق کسی خورده نشه؟

  • Mhmd
    0

    بخدا ما هم انسانیم ♥️

  • آقائی
    0

    دانشگاه خزر هم علیرغم اینکه اول اعلام کردن غیرحضوری امتحانات برگزار خواهدشد اخیرا اعلام امتحان حضوری کرده اند.که باعث نگرانی شده است.چه بابد کردوبه کی باید شکایت کرد؟

  • صادقی
    0

    سلام و روز بخیر.خیلی تلخه که صدای ما دانشجو ها به جایی نمیرسه و کاری از دستمون بر نمیاد.چطور میخوان از هر خطری در قبال دانشجو محافظت کنند.دوستان مدعی میشن که ما بهداشت رو رعایت میکنیم.چرا این بزرگواران متوجه نیستند که نکته ی اصلی از منازل تا درب دانشگاه هست که بخصوص تو تهران و با مترو و بی ار تی خطر بزرگی رو به همراه داره.از شما خواهش میکنم مکرر این مسائل رو منعکس کنید تا بلکه از این تصمیم اشتباه و مغرورانه منصرع بشن.

  • محمد
    0

    خواهشا امتحانات رابه صورت مجازی برگزارکنید ماواقعا نگران خودمون وخانوادمون هستیم.الان چند ماه قرنطینه ایم دوست ندارم به خاطربی مسئولیتی یه عده سلامتیمون به خطربیفته.ِ ☹

  • عادل بهمنی
    0

    استاد تو کلاس های مجازی نبوده.اگر هم بوده فقط گفته رفته...بعضی از اساتید بعد دو ماه فهمیدن چطور تو کلاس مجازی شرکت کنن?!ما به چه جرمی باید بریم برای امتحان و تو محیطی که حداقل 2000نفر هستن و بدون رعتیت فاصله گذااری.دانشگاه ازاد فقط میخاد پول از دستش نره جوون دانشجوها براش مهم نی

  • زهرا
    0

    سلام دردانشکده پیراپزشکی چرامجازی برگزارنمیشه مگه مارشته پزشکی هستیم، توروخدابدادبرسید..چرامسولین اینقدرلجاجت به خرج میدن

  • ع. ن
    0

    دانشگاه ازادبیرجند فرم سامانه سلامت داده که خوددانشجو اعلام سلامت راانجام دهد کجای دنیا بااین روش بیماری غربالگری میکنن یا خودشون را ازبارمسولیت راحت میکنن کسی نیست به این افرادنخبه که ا خودشون روش ابداع میکنن تذکربده باجون مردم بازی نکنید ممنون از شما

  • علوم پزشکی
    0

    لطفا امتحانات مجازی برگزار کنید شهر ما امروز ۲۰ تست مثبت داشته . چه وضعشه اینجوری به فکر مردمین؟؟؟؟؟

  • زهرااستواری
    0

    سلام و عرض تدب. دانشگاه غیر انتفاعی خزر برای امتحانات حضوری برنامه ریزی کرده و ترس از کرونا بطور جدی ما را درگیر کرده.امید که به درخواست دانشحویان مبنی بر غیر حضوری بودن امتحانات ترتیب اثر داده شود.

    نظرات شما -
    • رضا صبوری
      0

      دانشگاه ازاد فقط میخاد پول بگیره جون دانشجو براش مهم نیست اگه کسی خودش نامه سلامت بگیره این چه ارزشی داره ممکنه دروغ بگه یا ندونه ناقله چرا اینقدر اینا بیفکرن و با جان جوونا بازی میکنن

  • دانشجو
    0

    با سلام، ما دانشجویان دانشگاه آزاد قائمشهر همه از همه دانشکد ها محل امتحان مون دانشکده علوم انسانی هست این همه جمعیت هم برای دانشجو خطرناک هست هم برای پرسنل اجرایی، آمارهای ابتلا به کرونا مازندران هم که تو جدول زده عدم تطابق آماری. همین عدم تطابق آماری و این اهمال باعث خطرات فراوانی خواهد شد چرا دانشگاه آزاد مثل دانشگاه دولتی و پیام نور غیر حضوری نمیکنند، جان ما و خانواده ها مان ارزش نداره؟! همه زنجیر وار به هم ارتباط دارند هر فرد میتواند ناقل بیماری برای تعداد زیادی باشد، حتما باید فاجعه به وجود بیاد بعد دنبال علاج باشید همیشه پیشگیری بهتر از درمان هست، اگر فقط اندکی به فکر دانشجو ها و خانواده هاشون بودید با این تصمیم آنها را به مخاطره نمی انداختید

  • افرا پيماني
    0

    مهمترين دغدغه اياب وذهاب دانشجوها ميباشد كه باعث نگراني شده و حضور دانشجوهايي كه راهشون دوره چطور ميتوانن غذا بخورن. يا اب بنوشن درفصل گرما هم هستيم دستشوييهاي دانشگاهها كه هميشه كثيف هست حالا چطور دانشجوهها از اين دستشوييها ميخوان استفاده كنن پروتكلي كه هيج وقت نمي تونن اجرايي كنن نظافت ١٠٠٪؜ هست كه اجرا نميشه براشون اصلا به نظرم مهم نيست

  • م ص
    0

    دانشگاه آزادواحدهشتگردطی روزهای اخیراقدام به برگزاری کلاسهای حضوری اجباری برای دانشجوهاش کردبدون رعایت فاصله گذاری.درهمون کلاسهای قبلی وباهمون فاصله صندلیها اگه دستورالعمل فاصله گذاری اومده چرارعایت نمیشه؟ امتحانات هم که قراره ازشنبه بصورت حضوری اجرابشه لطفارسیدگی کنیدکه حداقل امتحانات رودرفضای آزادبرگزارکنن باتوجه به پیک دوم کرونا که شروع شده خودمون وخانواده هامون درخطرابتلابه ویروس هستن.

  • P.A
    0

    شهریه دانشگاه رو که کامل دارن میگیرن اموزش مجازی هم که یه روز بود دو روز نبود حدالقل جونمون رو برای خودمون بزارن البته از دانشگاه هایی که کارورزی داخل بیمارستان اونم اورژانس رو برگزار میکنن انتظاری نمیره

  • گمنام
    0

    واقعا متاسفم برای مسئولین دانشگاه آزاد با این همه بی تدبیری در شهر های بزرگ کشور به خصوص شهر زیارتی مشهد که از چندین شهرو شهرستان به این شهر رفت امد دارند. نمی دونم واقعا متوجه شرایط نیستن یا دوست دارن متوجه شرایط نباشن و این جور برنامه ریزی جز انتقام از دانشجو چیز دیگری به دنبال ندارد

  • دانشجوش
    0

    فقط حضور در دانشگاه ملاک نیست که این آقایون دارن سخن میگویند برای بنده که باید برای هر امتحانم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنم و پدر و مادر میان سال در خونه دارم باید چه کنم با این وضعیت و شرایط خطر در کشور به خصوص شهر مشهد خب من موندم چرا انقدر دانشجو را سر در گم میکنن باور کنید اگر خانواده ایی دچار این ویروس بشون از طریق دانشگاه همه ی این مسئولین دانشگاه مسئول خواهند بود

  • رضا صبوری
    0

    امتحان را غیر حضوری بگیرن چون گرفتن گواهینامه سلامت کافی نیست ممکنه کسی ناقل باشه ولی خودش ندونه اگه بلایی سر ما بیاد دانشگاه مقصره

  • احمد س
    0

    چرا با جون بچه های دانشگاه ازاد بازی میکنن این بی فکر ها فقط میخان پول بگیرن کیفیت کلاس مجازیشون افتضاح بود از هزینه هم کم نکردن واقعا که خیلی احمقن

  • Pp
    0

    سلام،آی مسئولی که گفتی حضوری باشه امتحانات بیا ببینم میتونی 1 ساعت زیر زمین تو مترو باشی تا برسی به دانشگاهی که 90 درصد دانشجوهاش از طریق مترو میان؟؟؟ مسخرشو در آوردین دیگه یک دفعه بگید میخوایید هممون بمیریم،کل دنیا از حقوق بشر حمایت میکنن شماها به فکر جیبتونین فقط... لطفا غیر حضوری کنید امتحانات رو از طرف دانشجویان واحد تهران مرکز

  • سحر
    0

    سلام دانشجوي دانشگاه ازاد قم هستم درخواست دارم كه امتحانات غيرحضوري ميبود اي كاش در حال حاضر علاوه بر استرس امتحانات استرس كرونا هم وجود داره و از لحاظ روحي خيلي تحت فشارم

  • دانشجو
    0

    بسلامتی فرزندان خودشون تو دانشگاه آزاد تهران درس میخونن و قراره دانشگاه آزاد تهران امتحاناتش مجازی اعلام بشه. تبعیض انقدر واضح! پایتخت نشینان خیال شون آسوده باشه که کرونا نگیرن و بس؟ پس دانشگاه های آزاد شهرستان چی؟! تهران با اون همه امکانات میخواین مجازی کنید اونوقت شهرستان! جای تاسف

  • S
    0

    نهم و دوازدهم حضوری دادن .. شما هم حضوری بدین. دولت نفهم

  • دانشجو
    0

    الان دانشگاه ازاد تهران رو غیرحضوری کردن شهرستان ها پس چی اینجا خطر نداره ؟ ما که تو مازندران زندگی میکنیم و دانشگاه ازاد قائمشهر درس میخونیم و تمام دانشجو ها باید تو دانشکده انسانی برن امتحان بدن .خطر مارو تحدید نمیکنه. واقعا متاسفم برای دانشگاه ازاد .تاسف

  • فریبا علیخانی
    0

    با سلام،دانشگاه آزاد تهران امتحاناتش غیر حضوری برگزار می‌شود ولی چرا دانشگاه علمی کاربردی امتحاناتش به صورت حضوری می‌باشد ،چه فرقی وجود دارد مگه دانشگاه آزادی‌ها خونشون رنگین تره،ولی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی اهمیتی نداره که مریض بشند واین بیماری را به خانواده هم انتقال بدند،لطفا یک تصمیم یکسان برای همه دانشجویان بگیری ،ممنون

  • فرهنگی
    0

    سلام با وجود اینکه در استان گیلان مخصوصا رشت مشکل کرونا وجود دارد با برای ما دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی امتحانات حضوری گذاشته اند و کسی به داد ما مبنی بر غیر حضوری شدن آن توجه نمی کند. به داد ما برسید.

  • اوليا
    0

    قابل توجه مسؤلين دانشگاه آزاد، من بعنوان پدر يكى از دانشجويان دانشگاه آزاد واحد بوشهر با توجه به وضعيت همه گيرى كرونا خصوصاً در خرداد ماه جارى در شهر و استان بوشهر كه آمار مبتلايان هر روز ركورد تازه اى را ثبت ميكند و موجب نگرانى خانوادها شده به هيچ عنوان اجازه حضور فرزندم در محيط دانشگاه و جلسه امتحانات حضورى را نميدهم حتى اگر مجبور باشيم هزينه شهريه تمام واحدهاى انتخابى اين ترم را در ترم آينده هم پرداخت كنيم! البته اگر ترم بعدى در كار باشد! براى اينكه كارشناسان پيش بينى كرده اند در فصل پاييز كه بيمارى آنفولوانزا و كرونا تداخل پيدا ميكند اوضاع بسيار بدتر و وخيم تر از حال حاضر خواهد بود."

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها