چگونه به آرزوی تحصیل در ایتالیا دست پیدا کنیم؟

ایتالیا یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است که از دیرباز تا کنون اهمیت زیادی به آموزش می­ دهد و به همین دلیل بهترین و قدیمی­ترین دانشگاه­های جهان را می ­توان در این کشور یافت.

چگونه به آرزوی تحصیل در ایتالیا دست پیدا کنیم؟

به این ترتیب جای تعجب نیست که اکثر دانشجویان از سراسر دنیا متقاضی تحصیل در دانشگاه­های برتر این کشور هستند و ایتالیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می­کنند. در این مطلب قرار است به جزئیات بیشتری در مورد تحصیل در ایتالیا و معرفی برترین دانشگاه­های این کشور بپردازیم. با ما همراه باشید.

چرا تحصیل در ایتالیا

ایتالیا جزء یکی از چهار کشور برتر اروپایی از نظر آموزش عالی است و دانشگاه­های این کشور از سطح علمی و کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردار هستند که با معیارهای استانداردهای تحصیلی بین­المللی نیز مطابقت دارد. این کشور دارای 97 دانشگاه است که بسیاری از آنها دانشگاه­های دولتی یا ایالتی هستند و شهریه‌ی کمی دارند. به همین دلیل تحصیل در ایتالیا یک فرصت ایده­آل برای کسانی است که به دنبال کشوری با هزینه‌ی پایین هستند.

نحوه‌ی اقدام به تحصیل در ایتالیا

برای اقدام به تحصیل در ایتالیا در گام اول لازم است کپی مدارک تحصیلی و مدارک شناسایی خود را همراه با ترجمه‌ی انگلیسی به دانشگاه­هایی که در نظر دارید ارسال کنید. سپس مدارک ارسالی شما توسط این دانشگاه­ها بررسی شده و پس از مدتی پاسخ به شما ارسال خواهد شد.

شما پس از دریافت نامه‌ی تأییدیه دانشگاه می­توانید با ارائه‌ی مدارک خود به همراه نامه‌ی درخواست از طریق سفارت یا کنسولگری ایتالیا برای دریافت ویزای دانشجویی درخواست دهید. گاهی ممکن است بررسی مدارک شما توسط دانشگاه اندکی طول بکشد، اما به هرحال حتما پاسخ دانشگاه مبنی بر پذیرفته شدن یا رد شدن درخواست خود را دریافت خواهید کرد.

تحصیل در ایتالیا به چه زبان­هایی امکان پذیر است؟

آموزش در اغلب دانشگاه­های ایتالیا در مقطع لیسانس به زبان ایتالیایی ارائه می­شود، با این حال بسیاری از دانشگاه­ها نیز دوره­های آموزشی خود را به زبان انگلیسی نیز تدریس می­کنند. بنابراین برای تحصیل در ایتالیا لازم است به زبان ایتالیایی یا انگلیسی مسلط باشید. برای شرکت در دوره­های آموزشی که به زبان انگلیسی انجام می­شوند، لازم است توانایی خود در تسلط به زبان انگلیسی را اثبات کنید. در غیر این صورت دوره­های آموزشی یک‌ساله‌ی زبان برای دانشجویان تدارک دیده شده است که با شرکت در آن‌ها می­توانید زبان انگلیسی را در ایتالیا آموزش ببینید.

شهرهای دانشجویی ایتالیا

شهر رم پایتخت ایتالیا یکی از سه شهر برتر این کشور از نظر امکانات آموزش عالی محسوب می‌شود. بسیاری از دانشگاه­های برتر ایتالیا، کالج­ها و آکادمی­ها در این شهر قرار دارند که رشته­های متنوعی برای ادامه تحصیل ارائه می­کنند.

دومین شهر برتر ایتالیا از نظر تحصیلی شهر میلان است. بسیاری از دانشگاه­های معروف و تاریخی این کشور در این شهر قرار دارند که بیش از 14 دانشگاه برتر کشور را شامل می­شود.

مورد سوم شهر فلورانس است که دانشگاه­های معروفی مانند دانشگاه هنر فلورانس در این شهر قرار دارند و رشته­های متنوعی را برای تحصیل دانشجویان تدارک دیده اند.

برترین دانشگاه­های ایتالیا

نام شهر

رتبه بین المللی

نام دانشگاه به انگلیسی

Bologna

1


Università degli Studi di Bologna

Milano

2

Università degli Studi di Milano

Padova

3

Università degli Studi di Padova

Roma

4

Sapienza Università di Roma

Milano

5

Politecnico di Milano

Torino

6

Università degli Studi di Torino

Pisa

7

Università degli Studi di Pisa

Firenze

8

Università degli Studi di Firenze

Torino

9

Politecnico di Torino

Napoli

10

Università degli Studi di Napoli Federico II

چرا بهتر است پس از پایان تحصیل خود به کشور بازگردیم؟

با وجود این که ایتالیا از جمله مدرن­ترین و پیشرفته­ترین کشورهای جهان محسوب می­شود و مردم آن از سطح سواد بالایی برخوردار هستند، با این حال تفاوت­های فرهنگی بسیاری بین مردم ایران و ایتالیا وجود دارد که این موضوع می­تواند برای زندگی طولانی مدت در این کشور مشکل ساز شود. اصلی‌ترین مشکل زندگی در ایتالیا در حال حاضر آمار بیکاری این کشور است.

یکی از عادات بدی که در بین مردم ایتالیا بسیار به چشم می­خورد و ممکن است برای شما عجیب به نظر برسد، سرو صدای زیاد آن‌ها است. ایتالیایی­ها معمولا به صدای بلند صحبت می­کنند. در برخی از شهرهای ایتالیا بسیار طبیعی است که مردم در کوچه­ها با صدای بلند با یکدیگر حرف بزنند یا آواز بخوانند. این میزان صدا حتی از دیوارها هم عبور می­کند و ممکن است شما را به عنوان یک همسایه اذیت کند.

مورد دیگر تفاوت لهجه بین شهرهای مختلف ایتالیا است. گاهی اوقات این تفاوت لهجه به قدری زیاد است که با وجود تسلط به زبان ایتالیایی ممکن است کلامی از صحبت­های یک شخص را متوجه نشوید.

همچنین میزان کنجکاوی و صمیمیت بیش از حد بین ایتالیایی­ها بسیار رواج دارد. در صورتی که در ایتالیا زندگی می­کنید، اگر همسایه‌ی در مورد مسائل خصوصیتان از شما سؤال بپرسد اصلا نباید تعجب کنید.

سخن آخر

ایتالیا یک کشور زیبا است که به دلیل وجود دانشگاه­های فراوان و همچنین برترین دانشگاه­های جهان در آن به یک مقصد تحصیلی مطلوب برای دانشجویان تبدیل شده است. اساتید زبده، کورس­های آموزشی استاندارد و پذیرش دانشجویان برتر از دیگر کشورهای جهان باعث شده است که این کشور پیشرفت زیادی را در زمینه‌ی آموزش عالی تجربه کند. در این مطلب به معرفی برترین دانشگاه­های این کشور و جزئیات تحصیل در این دانشگاه­ها پرداختیم. اگر هنوز سوالی در ذهن شما باقی مانده آن را با کارشناسان ما در آریا استادی مطرح کنید. ما با سابقه‌ای طولانی در امر مهاجرت تحصیلی شما را تا انتهای راه همراهی خواهیم کرد.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها